Voisiko joku asiasta tietävä auttaa

Ensimmäinen uuden ajan malli. Vuodet 1994-2003.
saappi 9-3
"Kaasari"
Viestit: 5
Liittynyt: Ti Maalis 21, 2006 20:27

Voisiko joku asiasta tietävä auttaa

Viesti Kirjoittaja saappi 9-3 »

Minä kun en mitään tiedä niin voisiko joku joka tietää asiasta neuvoa. Mites voiko laittaa virilastun joka on ollu 185hp saabissa niin 154hp saabiin? vai tuleeko jotain ongelmia? Muuten autoissa ei mitään eroa. Samaa -vm yms.
Saab 9-3 Aut.
Automaatti se laiskalla olla pitää.
Sammy 9-3
"Ruisku"
Viestit: 106
Liittynyt: Ti Loka 18, 2005 17:46
Paikkakunta: ItäHellsinki

Viesti Kirjoittaja Sammy 9-3 »

Tarviit ainakin magneettiventtiilin ja sen letkusarjan. Magneettiventtiilin liitin valmiina 154 heppasessa lukkopellin alla.

Sitä en tiedä onko manuaalin ja tomaatin softissa eroa?
Saab 9-3 2.0t sport business -00
jkotka
"Aero"
Viestit: 320
Liittynyt: La Marras 26, 2005 17:23
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja jkotka »

Sammy 9-3 kirjoitti:
Sitä en tiedä onko manuaalin ja tomaatin softissa eroa?
On niissä vissiin, niin ne nordicilla ainakin kertoivat.
-
Janne #2769 stcf #40
jthing
"Aero"
Viestit: 301
Liittynyt: Ma Elo 22, 2005 15:10
Paikkakunta: Vancouver

Viesti Kirjoittaja jthing »

On, ei käy yksiin.
9-5 Aero Wagon MY04
S-SK #2566, STCF #27
saappi 9-3
"Kaasari"
Viestit: 5
Liittynyt: Ti Maalis 21, 2006 20:27

Viesti Kirjoittaja saappi 9-3 »

No molemmat ovat automaatteja, joten...
Magnettiventtilit yms laitetaan samalla kertaa kyllä.
Kiitoksia tiedosta, kohta on sitten lisää tehoja.
Laiskallakin miehellä.
Saab 9-3 Aut.
Automaatti se laiskalla olla pitää.
Hook
"Hölösuu"
Viestit: 2224
Liittynyt: Ti Kesä 08, 2004 21:25
Paikkakunta: Helsinki/Tuusula/Somero

Viesti Kirjoittaja Hook »

Muista että auto ei lähde käyntiin suoraan boxia vaihtamalla, vaan vaatii techillä ajoneston koodaamisen, kun olet vaihtanut boxin.

Käytännössä siis boxin vaihto autoliikkeen pihassa, ja sitten pyydät huoltomiestä tulemaan techin kanssa koodaamaan boxin korvausta vastaan 8) .

Boxin vaihto ei vaadi kuin hanskalokeron irroittamisen. Ammattilaiselta onnistuu jopa hanskalokeroa&lattiamattoa raottamalla, joten eväsleipiä ei pitäisi tuossa boxin vaihdossa tarvita. Mangneettiventtiilin&letkujen asennuksen voit tehdä etukäteen jo kotonakin ennen boxin vaihtoa.

Hook
ng900/9-3/9-5 purkuosia pyörimässä tallin nurkissa pk-seudulla. Entäpä onko tarvis Tech 2:lle tai T5/T7 (bio) päivityksille? Puuttuuko pixeleitä SID/ACCssä? YV:llä tavoittaa.
Frostgrey
"Hölösuu"
Viestit: 3724
Liittynyt: Ma Touko 26, 2003 22:05
Paikkakunta: Turku
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Frostgrey »

On, ei käy yksiin.
Mikä tuon rajoittaa T5:ssa ? (ihan uteliaisuudesta) :D
T7 vehkeissä ei ole mitään muuta eroa, paitsi softissa saattaa olla jotain pikku eroja tehoissa/väännöissä. Omassa 9-5:ssa oli ainakin automaatin boksi ja hyvin toimi :wink:

Epäilen ettei vielä tuossa Saabin 185hv boksissa ole tomaatillekään mitään eroaja softassa verrattuna manuaaliiin tehojen/vääntöjen suhteen.
Sen ymmärrän että kovemmat stegit ovat sitten hieman rajoitettuja huippuväännön osalta.
Viimeksi muokannut Frostgrey, Pe Maalis 31, 2006 12:07. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Saab 9-3 TTID Vector 2008
peinu
"Hölösuu"
Viestit: 6203
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 09:09
Paikkakunta: Jyskä
Viesti:

Viesti Kirjoittaja peinu »

Ysitonnisissa turboissa on T5 ja niissä on sama boksi tomaattii ja manuaaliin. Boksin ohjelma sopeutuu automaattiin vaihdekepiltä saadulla signaalilla.

Nordicin virisoftissa voi sitten ollakin eroja tomaatin ja heppivaihteen kanssa.

9-5 2.3t -00 US specs BP Steg 1,
9-3 Aero Cab -04 Lime BP Steg 7,
9-3 "Aero" Cab -05 BP Steg 1,
#1767, MB CLS 350CDI -11
jkotka
"Aero"
Viestit: 320
Liittynyt: La Marras 26, 2005 17:23
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja jkotka »

tonnareiden tomaatit taitavatkin toimia hydrauliikalla ja taikuudella.
-
Janne #2769 stcf #40
peinu
"Hölösuu"
Viestit: 6203
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 09:09
Paikkakunta: Jyskä
Viesti:

Viesti Kirjoittaja peinu »

jkotka kirjoitti:tonnareiden tomaatit taitavatkin toimia hydrauliikalla ja taikuudella.
Joskus pelkällä taikuudella, jos silläkään...

hitto hemmetti WIS:ssähän tuo koko homma on selitetty niin pirkuliin tarkasti, vaan eipä sitä tähän hätään mistään. Pitäis kotosalla lukee se taas tarkkaan, niin ei tarttis arvailla :) Veikkaan, kuitenkin, että Trionic ei vaihtele vaihteita vaan joku oma yksikkö.

9-5 2.3t -00 US specs BP Steg 1,
9-3 Aero Cab -04 Lime BP Steg 7,
9-3 "Aero" Cab -05 BP Steg 1,
#1767, MB CLS 350CDI -11
jthing
"Aero"
Viestit: 301
Liittynyt: Ma Elo 22, 2005 15:10
Paikkakunta: Vancouver

Viesti Kirjoittaja jthing »

Joo mun moka. Siis ero on vain T7:ssa ei T5:ssä. On se kumma kun ei ole oppinut lukemaan tähän ikään mennessä. :oops:
9-5 Aero Wagon MY04
S-SK #2566, STCF #27
Frostgrey
"Hölösuu"
Viestit: 3724
Liittynyt: Ma Touko 26, 2003 22:05
Paikkakunta: Turku
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Frostgrey »

jthing kirjoitti:Joo mun moka. Siis ero on vain T7:ssa ei T5:ssä. On se kumma kun ei ole oppinut lukemaan tähän ikään mennessä. :oops:
Käy muuten nuo T7:kin boksit ristiin, Itselläni oli tosiaan tomaatti Aeron boksi omassa manuaali LPT:ssä ja hyvin toimi :wink:
Saab 9-3 TTID Vector 2008
jthing
"Aero"
Viestit: 301
Liittynyt: Ma Elo 22, 2005 15:10
Paikkakunta: Vancouver

Viesti Kirjoittaja jthing »

T7 boksit toimivat kyllä ristiin. Aidot saabin boksit toimivat aina, mutta esim. viriboksi joka on tehty automaatille tippuu manuaalissa vakiotehoille (siis riippuen boksin alkuperästä ei auton), viripajat voi myös tehdä softia jotka toimii molemmissa samanlailla mutta usein eivät tee.
9-5 Aero Wagon MY04
S-SK #2566, STCF #27
9si3olmonen
"Tuplakaasari"
Viestit: 75
Liittynyt: La Marras 22, 2003 11:37

Viesti Kirjoittaja 9si3olmonen »

Asiaan liittyen. Tällä hetkellä mun 2001 mallisessa 9-3ssa on 185hp boxi. Alunperin siinä on ollut 150hp boxi. Jos vaihdan takaisin 150hp boxin, toimiiko se suoraan ilman "Techiä"?
Saab 9-3 SS Tids A -09
jthing
"Aero"
Viestit: 301
Liittynyt: Ma Elo 22, 2005 15:10
Paikkakunta: Vancouver

Viesti Kirjoittaja jthing »

Ei toimi. Toimii vain siinä tapauksessa että softat on klooneja toisistaan, mutta kartat omia. Eli techin kautta.
9-5 Aero Wagon MY04
S-SK #2566, STCF #27
Vastaa Viestiin