Nordic Stage 2 / Maptun Stage 1 ?
Nordic Stage 2 / Maptun Stage 1 ?
Terve,
Katselin tuossa viripaketteja -01 automaatti aeroon.
Maptun.fi lupaa stage 1 260 Hp / 420 Nm, automaatin maksimi vääntö on hiukan pienempi mitä manuaalissa 260 Hp / 400 Nm. Postia lähti maptunille ja sanoivat automaatin kestävän hyvin tuon 260 Hp / 400 Nm tehonlisäyksen. Hintaa ohjelmistopäivityksellä 935,35 €.
Kilpailija Nordicilla on vain Stage 2 saatavilla -01 aut. aeroon ja lupaavat tehoja 260 Hp / 380 Nm vaikka tuote sisältää paljon enemmän tavaraa:
- Software
- 3,5bar fuelpress regulator
- 2,5" Stainless sportexhaust with 4" oval endpipe or a twin 3" endpipe.
Hintaa tuotteilla on 1535.52 €
Kysymys kuuluukin että miksi Nordicilla on maksimivääntö pienempi kuin Maptunilla vaikka Nordicilla enemmän tehoja lisääviä tavaroita ?
Vai onko niin että Nordic ei uskalla ottaa automaatista enempää tehoja irti vaurioiden estämiseksi ? Maptun taas luottaa automaatin kestävän 400 Nm tehon ? Vähän on ristiriidassa toisten tuotteen koska Nordicin tuotteet maksavat 600 € enemmän ja silti 20 Nm vääntöä vähemmän ? Vai onko Nordicin Stage 2 pakettien luonne eri kuin Maptun Stage 1, miten ?
Kuinka paljon mahtaa maksaa Nordicilla jos haluaa säilyttää oman vakio boksin ? Maptunilla +270 €
Katselin tuossa viripaketteja -01 automaatti aeroon.
Maptun.fi lupaa stage 1 260 Hp / 420 Nm, automaatin maksimi vääntö on hiukan pienempi mitä manuaalissa 260 Hp / 400 Nm. Postia lähti maptunille ja sanoivat automaatin kestävän hyvin tuon 260 Hp / 400 Nm tehonlisäyksen. Hintaa ohjelmistopäivityksellä 935,35 €.
Kilpailija Nordicilla on vain Stage 2 saatavilla -01 aut. aeroon ja lupaavat tehoja 260 Hp / 380 Nm vaikka tuote sisältää paljon enemmän tavaraa:
- Software
- 3,5bar fuelpress regulator
- 2,5" Stainless sportexhaust with 4" oval endpipe or a twin 3" endpipe.
Hintaa tuotteilla on 1535.52 €
Kysymys kuuluukin että miksi Nordicilla on maksimivääntö pienempi kuin Maptunilla vaikka Nordicilla enemmän tehoja lisääviä tavaroita ?
Vai onko niin että Nordic ei uskalla ottaa automaatista enempää tehoja irti vaurioiden estämiseksi ? Maptun taas luottaa automaatin kestävän 400 Nm tehon ? Vähän on ristiriidassa toisten tuotteen koska Nordicin tuotteet maksavat 600 € enemmän ja silti 20 Nm vääntöä vähemmän ? Vai onko Nordicin Stage 2 pakettien luonne eri kuin Maptun Stage 1, miten ?
Kuinka paljon mahtaa maksaa Nordicilla jos haluaa säilyttää oman vakio boksin ? Maptunilla +270 €
Paha tarkalleen sanoa, mistä erot johtuvat. Pistäpä mailia Nordicille, niin jännä nähdä vastaus. Todennäköisesti lastun säädöistä ja siitä, mitä on haettu.
Mutta en epäile kummankaan lupauksia. Olen kuitenkin ymmärtänyt, että autolle on "terveellisempää" kun vaihtaa myös putkistoa ja muita palikoita. Ei tule seos sun muita ongelmia.
Kannattaa soittaa länsiautoon ja kysästä Nordicin stegin hintaa Suomessa. Kun hintaan taitaa sisältyä 6kk takuu, joka puhuu toki osaksi Nordicin puolesta.
Maptun on vain täällä suuressa suosiossa ja en epile noita luvattuja arvoja yhtään. Joten fiilispohjaisia juttujahan nämä
Mutta en epäile kummankaan lupauksia. Olen kuitenkin ymmärtänyt, että autolle on "terveellisempää" kun vaihtaa myös putkistoa ja muita palikoita. Ei tule seos sun muita ongelmia.
Kannattaa soittaa länsiautoon ja kysästä Nordicin stegin hintaa Suomessa. Kun hintaan taitaa sisältyä 6kk takuu, joka puhuu toki osaksi Nordicin puolesta.
Maptun on vain täällä suuressa suosiossa ja en epile noita luvattuja arvoja yhtään. Joten fiilispohjaisia juttujahan nämä

STCF #3
Nordic myy perinteisesti hieman "miedompia" settejä, syytä tähän en tosin tiedä. Uskoisin että he eivät ole lähteneet mukaan hp/Nm kilpailuun, kuka lupaa eniten jne, vaan luottavat että heidän asiakkaat arvostavat muita ominaisuuksia.
Kokonaisuus kuitenkin ratkaisee ei huippu arvot. Olisi kiva nähdä vääntökäyrät, koska ne saattavat olla 95% samat, mutta nordicin setissä ilmamassaa on esim rajoitettu huippuväännön kohdalta jolloin käyrästä tulee vaasuora ilman selkeätä huippua.
Kannattaa myös muistaa että dynolla jolla tulokset on mitattu (tai arvottu) on myös vaikutusta, jotkut pajat käyttää dynaamista, toiset staattista mittaustapaa kun nordic omaa rototestiä.
stage II ei periaatteessa paranna koneen kestävyyttä verrattuna stage I settiin, koska putki vaihtuu vasta katin jälkeen. Tällä on aika mitätön vaikutus lämmönsiirtymisen ja virtauksen kannalta.
Tuo FPR hieman ihmetyttää myös, koskan sopan pitäisi riittää ilman sitä.
Soita tai pistä mailia Rolf uhr:lle, ihan mukava sälli.
Kokonaisuus kuitenkin ratkaisee ei huippu arvot. Olisi kiva nähdä vääntökäyrät, koska ne saattavat olla 95% samat, mutta nordicin setissä ilmamassaa on esim rajoitettu huippuväännön kohdalta jolloin käyrästä tulee vaasuora ilman selkeätä huippua.
Kannattaa myös muistaa että dynolla jolla tulokset on mitattu (tai arvottu) on myös vaikutusta, jotkut pajat käyttää dynaamista, toiset staattista mittaustapaa kun nordic omaa rototestiä.
stage II ei periaatteessa paranna koneen kestävyyttä verrattuna stage I settiin, koska putki vaihtuu vasta katin jälkeen. Tällä on aika mitätön vaikutus lämmönsiirtymisen ja virtauksen kannalta.
Tuo FPR hieman ihmetyttää myös, koskan sopan pitäisi riittää ilman sitä.
Soita tai pistä mailia Rolf uhr:lle, ihan mukava sälli.
#1730
500whp.net member
500whp.net member
-
- "Viggen"
- Viestit: 529
- Liittynyt: To Loka 16, 2003 19:13
- Paikkakunta: Tampere
Yleesä Nordig on ollut selvästi vähätehoisempi ainakin paperilla mutta nyt NG900 Stage 3:ssa on päin vastoin:
Nordig lupaa 280hp/400Nm hintaan 17000SEK. Paketissa taisi vielä olla modifioitu hukkaportti ja putki oli Ferritan.
Maptunin ilmoittaa vastaavalle siis 265hp/370Nm hintaan 13460sek. Putkena JT.
Nordig lupaa 280hp/400Nm hintaan 17000SEK. Paketissa taisi vielä olla modifioitu hukkaportti ja putki oli Ferritan.
Maptunin ilmoittaa vastaavalle siis 265hp/370Nm hintaan 13460sek. Putkena JT.
9-5 2.3t Biopower A -08
Ex: 9-5 Aero Wagon A -05
Ex: 900 SE 2.0T -95 Maptun stage 6
Ex: 9-5 Aero Wagon A -05
Ex: 900 SE 2.0T -95 Maptun stage 6
-
- "Viggen"
- Viestit: 675
- Liittynyt: Ke Elo 06, 2003 23:29
- Paikkakunta: Kronoby
- Viesti:
Nordicin pienet teholukemat johtuu siitä että ne ei oo pitkään aikaan päivittäneet tietoja sivuilla, ja he eivät oo päivittäneet noita ohjelmia niin vilkkaasti.
Esimerkiks uudesta 9-5 aerosta heillä on kovimmat lukemat steg 3;lla
Kyllä nordicilta saa ihan oman pään mukaan ohjelman, niillä on sentään oma rototestin penkki.
Huom. hinnat tuolla nordictuning.com sivuilla eivät sisällä alv;ta
Esimerkiks uudesta 9-5 aerosta heillä on kovimmat lukemat steg 3;lla
Kyllä nordicilta saa ihan oman pään mukaan ohjelman, niillä on sentään oma rototestin penkki.
Huom. hinnat tuolla nordictuning.com sivuilla eivät sisällä alv;ta
9000cc Aero / 9-5 2.0t linear sport wagon sentronic
Audi A4 tdi quattro / V70N TDI
Audi A4 tdi quattro / V70N TDI
-
- "Aero"
- Viestit: 446
- Liittynyt: To Syys 18, 2003 13:40
- Paikkakunta: Tuusula
-
- "Hirsch"
- Viestit: 849
- Liittynyt: Ke Syys 24, 2003 10:23
Nordic
Tässä tulee Nordic teho/vääntö http://nordictuning.biz/tuning/performa ... /260hk.gif
Tässä Maptun teho/vääntö
http://www.maptun.com/effektvrid.php?la ... =95_aero_1
Tosin ttuossa Mapun käyrässä on se 20Nm "liikaa"..liekö tomaatissa vaan leikattu käyrän yläpäästä toi 20Nm?
Tässä Maptun teho/vääntö
http://www.maptun.com/effektvrid.php?la ... =95_aero_1
Tosin ttuossa Mapun käyrässä on se 20Nm "liikaa"..liekö tomaatissa vaan leikattu käyrän yläpäästä toi 20Nm?
