Määtz kirjoitti:mun autossa on eibachin -30mm alusta ja 225/35/19 renkaat 8,5" leveät vanteet ET 35. ja hyvin mahtuu. auto on 2001 5-ovinen
No johan on kumma! Luulis noi meikän kiekot pyörivät sit ongelmitta. Renkaat on Kumhon 225/40 R18 ja vanteet ET40 ja 18x7 tuumaa.
Alusta on Koni sport vaimentimet ja -35mm tiputtavat Apexin jouset,(Tämä setti siis!) tällä hetkellä säädöt löysimmällä eli pitää ainakin kiristää vaimennusta niin ei pohjaa niin herkästi...
Mutta joku muuhan tässä on nyt se ongelma, mitä paikkoja jengi on rälläköiny et mahtaa kiekot kunnolla pyörii??
OPEL SAAB 9-5 Aero A5 vm. 2004
Ex Saab 9³ SC 1.9TiDS Vector A6 vm. 2007[/url] Ex Saab 9³ TiD 2.2 SE vm.2001 & Saab OG900i vm. 1991
Olen kuullu kyllä kevereiden hakanneen jollain pajavasaroilla pyöräkoteloita "oikeaan" kuosiin että mahtuu kiekot pyörimään alla. Näin ainakin yksi kaveri kertoi nuorempana tehneensä uudehkolle corsalleen. Itse en kyllä ihan heti lähtis vanteiden takia mitään ihan helpolla moukaroimaan, mistään rälläköimisestä puhumattakaan! Jos kumit on ihan uudet, ei muuta kuin rengasliikkeeseen takaisin ja pyydät vaikka 215:t renkaat. Kyllä myyjäliikkeelläkin joku vastuu on tuosta. Pitäis niiden siellä tietää, et mitkä kiekot asiakkaan autoon mahtuu ja mitkä ei. Itse kävin aikoinani OG satkuun vaihtamassa 50 km ajetut kumit matalaprofiilisimmaksi kun ottivat takaa kiinni montuissa.
Happo kirjoitti:Mulla 225/40R18 ja ET35, 5-ovinen ja joutui pokkaamaan kaaria takaa + muutenkin modaamaan joka kulmasta hieman, että mahtuu pyörimään. Toi ET35 on ehkä hieman liian pieni, mutta oli pakko ottaa noi vanteet ku oli niin halvat
Kerroppas vähän lisää että mitä oot joutunu modaamaan? Ite laitoin just alle 225/40 R18 kiekot ET40 5-oviseen ja takana tuntui raapivan kun pohjaa...
Eli takaa kaaren reuna taitettiin sisään (=pokkaus), rengasliikkeessä voi käydä teettämässä. Edestä ja takaa piti leikellä muovia hieman pois kun hiersi pienessäkin töyssyssä renkaaseen.
Tässä pari hätäistä fotoa. Noista näkyy muovit, joita leikkelin puukolla vaan matalemmiksi, koska rengas raapi töyssyissä niihin.
Vanteista puheenollen, uudessa autobildissa on saksalaisten tekemä vanteiden rasitustesti, oli saaneet ainakin smc-merkkisen vanteen hajalle, oli 1 puola murtunut poikki.
Oli ollut kanssa isoja heittoja painossa, 4:n kilon painoero sarjan sisällä. Tuntuu 7*16 vanteessa jo aika isolta.
Em. merkkiä sais uuden 17" sarjan 340€. Mutta taitaa jäädä ostamatta.
Ei riemulla rajaa kun turbolla ajaa.
ng900 Turbo
Limmo kirjoitti:Olen kuullu kyllä kevereiden hakanneen jollain pajavasaroilla pyöräkoteloita "oikeaan" kuosiin että mahtuu kiekot pyörimään alla. Näin ainakin yksi kaveri kertoi nuorempana tehneensä uudehkolle corsalleen. Itse en kyllä ihan heti lähtis vanteiden takia mitään ihan helpolla moukaroimaan, mistään rälläköimisestä puhumattakaan! Jos kumit on ihan uudet, ei muuta kuin rengasliikkeeseen takaisin ja pyydät vaikka 215:t renkaat. Kyllä myyjäliikkeelläkin joku vastuu on tuosta. Pitäis niiden siellä tietää, et mitkä kiekot asiakkaan autoon mahtuu ja mitkä ei. Itse kävin aikoinani OG satkuun vaihtamassa 50 km ajetut kumit matalaprofiilisimmaksi kun ottivat takaa kiinni montuissa.
Renkaat ostettu Rengas-Onlinesta ja vanteet ei liikkestä. Eli se siitä... pitää koettaa jotain tehdä jos pahemmin häiritsee tai laittaa myyntiin ja ostaa pienemmät.
Ex Saab 9³ SC 1.9TiDS Vector A6 vm. 2007[/url] Ex Saab 9³ TiD 2.2 SE vm.2001 & Saab OG900i vm. 1991
georges kirjoitti:Vanteista puheenollen, uudessa autobildissa on saksalaisten tekemä vanteiden rasitustesti, oli saaneet ainakin smc-merkkisen vanteen hajalle, oli 1 puola murtunut poikki.
Oli ollut kanssa isoja heittoja painossa, 4:n kilon painoero sarjan sisällä. Tuntuu 7*16 vanteessa jo aika isolta.
Em. merkkiä sais uuden 17" sarjan 340€. Mutta taitaa jäädä ostamatta.
Aika hurjalta kuullostaa tuo paino ero!! Lieköhän totta?
hz81 kirjoitti:
Renkaat ostettu Rengas-Onlinesta ja vanteet ei liikkestä. Eli se siitä... pitää koettaa jotain tehdä jos pahemmin häiritsee tai laittaa myyntiin ja ostaa pienemmät.
Huomasin, että olit laittanut nuo renkaat myyntiin. Älä nyt sen takia myy, ettei mahdu toistaiseksi pyörimään. Käy jossain rengasliikkeessä, ne kyllä tietää mitä tehdä. Kaverinki Fabiassa ei meinannu vanne mahtua ku otti jarrusatulaan kiinni, mutta pientä rälläköintiä ja satulasta muutama milli pois
Yksi konsti selvittää mistä ottaa kiinni: laita jotain teippiä kaariin ja käy hieman ajelemassa. Sen jälkeen katsomaan mistä on raapinut...
hz81 kirjoitti:
Huomasin, että olit laittanut nuo renkaat myyntiin. Älä nyt sen takia myy, ettei mahdu toistaiseksi pyörimään. Käy jossain rengasliikkeessä, ne kyllä tietää mitä tehdä. Kaverinki Fabiassa ei meinannu vanne mahtua ku otti jarrusatulaan kiinni, mutta pientä rälläköintiä ja satulasta muutama milli pois
Yksi konsti selvittää mistä ottaa kiinni: laita jotain teippiä kaariin ja käy hieman ajelemassa. Sen jälkeen katsomaan mistä on raapinut...
:D:D Kylläpäs täällä ollaan huolissaan ku oon vanteita myymässä...:D:D;)
Noh laitoin noi ihan hupina tuonne myyntiin.. ei niistä kuitenkaan lähellekkään omiaan saa vaikka uudet ovatkin ja pahasti ei takkiin viiti ottaa. Ja toisekseen jengillä on raapinu 17 tuumasetkin ja ne on pienimmät mitkä autooni huolisin. Eli eiköhän noi ole ja pysy mun auton alla.
Ja mietin itekkin tuota teippi hommaa heti alkuunsa ku huomasin että raapustaa. Mutta katsellaan taas. Nyt pitää lähtee säädättää kulmat...
hz81 kirjoitti:Ja toisekseen jengillä on raapinu 17 tuumasetkin ja ne on pienimmät mitkä autooni huolisin.
No niinpä niin... Vanteet on kyllä pienemmät mutta renkaat on isommat. Ei se sen pienempi rengas ole ulkomitoiltaan vaikka vanne on tuuman pienempi. Siihen raapimiseen kun vaikuttaa se renkaan koko ja vanteessa sitten se vanteen leveys. Eri asia tietysti jos sulla vanne raapii esimerkiksi sitä jarrusatulaa, mistä tässä ketjussa joku mainitsi.
Kannattaa huomioida myös se, että eri rengasvalmistajien, paperilla saman kokoiset renkaat, voivat kuitenkin olla eri levysiä. Eli jonkun valmistajan rengas saattaa toimia kun taas toinen ei mahdu kunnolla pyörimään...
Selvittelin takapään raapimista teippaamalla ja ainakin yksi ongelma kohta selvisi. Raapii takakaaren takapuolella puskurin sauman kohdalla puskurin mustaa muovia eli juuri sama paikka jota Happo on vuoleksinut. Pitää laittaa rautasaha laulamaan... Nyt huomasin renkaiden vaihdon myötä että etupäästä kuuluu vasemmalta aina välillä erityisesti kääntyessä jotain ihme kolinaa. Mikähän siellä vois kolista??
hz81 kirjoitti:Nyt huomasin renkaiden vaihdon myötä että etupäästä kuuluu vasemmalta aina välillä erityisesti kääntyessä jotain ihme kolinaa. Mikähän siellä vois kolista??