Clamppi ,kokemuksia

Ensimmäinen uuden ajan malli. Vuodet 1994-2003.
Vastaa Viestiin
snuggles
"Hölösuu"
Viestit: 1140
Liittynyt: Ma Marras 29, 2004 07:45

Viesti Kirjoittaja snuggles »

jthing
"Aero"
Viestit: 301
Liittynyt: Ma Elo 22, 2005 15:10
Paikkakunta: Vancouver

Viesti Kirjoittaja jthing »

Aivan loistava vekotin. Poisti vetelyn lähes täysin jopa ilman alustasarjaa. Reiän oikean paikan löytäminen oli vähän hankalaa kun konehuoneen puolelta ei mahdu poraamaan. Sen summittaisen paikan voisi joku vaikka mittailla ja merkitä kuvaan niin uusilla asentajilla vois olla helpompaa.
9-5 Aero Wagon MY04
S-SK #2566, STCF #27
tevisu
"Hölösuu"
Viestit: 1880
Liittynyt: Ma Syys 22, 2003 19:47
Paikkakunta: Heinola

Viesti Kirjoittaja tevisu »

jthing kirjoitti:Sen summittaisen paikan voisi joku vaikka mittailla ja merkitä kuvaan niin uusilla asentajilla vois olla helpompaa.
Eipä onnistu. Tukitangot on hitsattu samassa jigissä, mutta jostain syystä tuon reiän paikka poikkeaa hieman jokaisessa autossa. Siksi en ole tehnyt sapluunaa reiän porausta varten.
Helpointa on asemoida paikka niiden muoviniittien reikien perusteella.
Psychocowboy
"Hölösuu"
Viestit: 2937
Liittynyt: To Huhti 01, 2004 12:02
Paikkakunta: H:ki - J:kylä

Viesti Kirjoittaja Psychocowboy »

tevisu kirjoitti:
jthing kirjoitti:Sen summittaisen paikan voisi joku vaikka mittailla ja merkitä kuvaan niin uusilla asentajilla vois olla helpompaa.
Eipä onnistu. Tukitangot on hitsattu samassa jigissä, mutta jostain syystä tuon reiän paikka poikkeaa hieman jokaisessa autossa. Siksi en ole tehnyt sapluunaa reiän porausta varten.
Helpointa on asemoida paikka niiden muoviniittien reikien perusteella.
Kannattaa kysyä Hookilta tuota reijän paikkaa. Hää oli keksinyt keinon mitata tuo paikka tarkasti ja se toimi ainakin kahdessa autossa. Tosin mä en siitä mitään ymmärtänyt 8O mutta reikä oli kohdillaan :D
Born to be wild, paitsi kotona
#2288 ex 9-3t -01,ex 9-5 2.0t Wagon -05 ex NG900S 2,3i Talladega -97
Nyt Volvo V70 D4 -15, varalla 206 pögötti. Saab edelleen haaveissa....
tevisu
"Hölösuu"
Viestit: 1880
Liittynyt: Ma Syys 22, 2003 19:47
Paikkakunta: Heinola

Viesti Kirjoittaja tevisu »

No itse olen tehnyt seuraavasti:

1. Muoviniitit pois
2. Rautalanka 90 asteen kulmaan
3. Rautalanka niitin reiästä läpi ja katkaisu reiän keskipisteen kohdalta (konetilan puolelta)
4. Langanpätkän tuominen sisälokasuojan puoleen ja reiän merkitseminen kun tuo etäisyys on langassa "muistissa"

... tajusikohan kukaan tuosta mitään.... :roll:
hz81
"Hölösuu"
Viestit: 2702
Liittynyt: Ke Touko 11, 2005 17:27
Paikkakunta: Etelä-Savo

Viesti Kirjoittaja hz81 »

tevisu kirjoitti:No itse olen tehnyt seuraavasti:

1. Muoviniitit pois
2. Rautalanka 90 asteen kulmaan
3. Rautalanka niitin reiästä läpi ja katkaisu reiän keskipisteen kohdalta (konetilan puolelta)
4. Langanpätkän tuominen sisälokasuojan puoleen ja reiän merkitseminen kun tuo etäisyys on langassa "muistissa"

... tajusikohan kukaan tuosta mitään.... :roll:
Ei tosiaankaan...:D;) Oisko promilleilla osuutta tajuamattomuuteen...;)
OPEL
SAAB 9-5 Aero A5 vm. 2004
Ex Saab 9³ SC 1.9TiDS Vector A6 vm. 2007[/url]
Ex Saab 9³ TiD 2.2 SE vm.2001 & Saab OG900i vm. 1991
#2570
Harrimatias
"Hölösuu"
Viestit: 1148
Liittynyt: To Touko 05, 2005 11:33
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja Harrimatias »

hz81 kirjoitti:
tevisu kirjoitti:No itse olen tehnyt seuraavasti:

1. Muoviniitit pois
2. Rautalanka 90 asteen kulmaan
3. Rautalanka niitin reiästä läpi ja katkaisu reiän keskipisteen kohdalta (konetilan puolelta)
4. Langanpätkän tuominen sisälokasuojan puoleen ja reiän merkitseminen kun tuo etäisyys on langassa "muistissa"

... tajusikohan kukaan tuosta mitään.... :roll:
Ei tosiaankaan...:D;) Oisko promilleilla osuutta tajuamattomuuteen...;)
Elä juo enempää!
Saab 900 2.0t Cab -97
tevisu
"Hölösuu"
Viestit: 1880
Liittynyt: Ma Syys 22, 2003 19:47
Paikkakunta: Heinola

Viesti Kirjoittaja tevisu »

.... :lol: :lol: :lol: .....
Psychocowboy
"Hölösuu"
Viestit: 2937
Liittynyt: To Huhti 01, 2004 12:02
Paikkakunta: H:ki - J:kylä

Viesti Kirjoittaja Psychocowboy »

tevisu kirjoitti:No itse olen tehnyt seuraavasti:

1. Muoviniitit pois
2. Rautalanka 90 asteen kulmaan
3. Rautalanka niitin reiästä läpi ja katkaisu reiän keskipisteen kohdalta (konetilan puolelta)
4. Langanpätkän tuominen sisälokasuojan puoleen ja reiän merkitseminen kun tuo etäisyys on langassa "muistissa"

... tajusikohan kukaan tuosta mitään.... :roll:
Toi oli jo sen tasoinen juttu että mäkin tajusin :D :D . noilla ohjeilla mäkin olisin sen ymmärtänyt :wink: ....ja romillet on kohdillaan :wink:
Born to be wild, paitsi kotona
#2288 ex 9-3t -01,ex 9-5 2.0t Wagon -05 ex NG900S 2,3i Talladega -97
Nyt Volvo V70 D4 -15, varalla 206 pögötti. Saab edelleen haaveissa....
tevisu
"Hölösuu"
Viestit: 1880
Liittynyt: Ma Syys 22, 2003 19:47
Paikkakunta: Heinola

Viesti Kirjoittaja tevisu »

Tuo on seuraavan erän asennusohje.... eikä mitään muuta... :wink:
Psychocowboy
"Hölösuu"
Viestit: 2937
Liittynyt: To Huhti 01, 2004 12:02
Paikkakunta: H:ki - J:kylä

Viesti Kirjoittaja Psychocowboy »

tevisu kirjoitti:Tuo on seuraavan erän asennusohje.... eikä mitään muuta... :wink:
Ongelma lienee että kaikki ei asenna sitä humalassa :wink: :lol:
Born to be wild, paitsi kotona
#2288 ex 9-3t -01,ex 9-5 2.0t Wagon -05 ex NG900S 2,3i Talladega -97
Nyt Volvo V70 D4 -15, varalla 206 pögötti. Saab edelleen haaveissa....
vihtori
"Tuplakaasari"
Viestit: 91
Liittynyt: Ti Marras 22, 2005 11:29
Paikkakunta: Lahti

Viesti Kirjoittaja vihtori »

Psychocowboy kirjoitti:
tevisu kirjoitti:Tuo on seuraavan erän asennusohje.... eikä mitään muuta... :wink:
Ongelma lienee että kaikki ei asenna sitä humalassa :wink: :lol:
Voihan ohjeessa mainita asennukseen vaadittavan minimipromillemäärän, jota ilman on turha edes suunnitella asennusta.
Se on vähän niinku erikoistyökalu, jota ilman ei tule toimeen :P
Psychocowboy
"Hölösuu"
Viestit: 2937
Liittynyt: To Huhti 01, 2004 12:02
Paikkakunta: H:ki - J:kylä

Viesti Kirjoittaja Psychocowboy »

vihtori kirjoitti:
Psychocowboy kirjoitti:
tevisu kirjoitti:Tuo on seuraavan erän asennusohje.... eikä mitään muuta... :wink:
Ongelma lienee että kaikki ei asenna sitä humalassa :wink: :lol:
Voihan ohjeessa mainita asennukseen vaadittavan minimipromillemäärän, jota ilman on turha edes suunnitella asennusta.
Se on vähän niinku erikoistyökalu, jota ilman ei tule toimeen :P
Tarvittavat työkalut:
Pora
terät 4mm ja 8mm
19mm hylsy
17mm hylsy
13mm hylsy
räikkäavain
mauseri
pullo kossua :wink: :wink:
Ja koeajo vasta seuraavana päivänä :D
Born to be wild, paitsi kotona
#2288 ex 9-3t -01,ex 9-5 2.0t Wagon -05 ex NG900S 2,3i Talladega -97
Nyt Volvo V70 D4 -15, varalla 206 pögötti. Saab edelleen haaveissa....
tevisu
"Hölösuu"
Viestit: 1880
Liittynyt: Ma Syys 22, 2003 19:47
Paikkakunta: Heinola

Viesti Kirjoittaja tevisu »

Psychocowboy kirjoitti: Tarvittavat työkalut:
Pora
terät 4mm ja 8mm
19mm hylsy
17mm hylsy
13mm hylsy
räikkäavain
mauseri
pullo kossua :wink: :wink:
Ja koeajo vasta seuraavana päivänä :D
Mitään mausereita.... tai voihan sillä isoisän mauserilla ampua sen reiän siihen lokariin...kun ensin on ottanut tuota kossua...
Harrimatias
"Hölösuu"
Viestit: 1148
Liittynyt: To Touko 05, 2005 11:33
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja Harrimatias »

Psychocowboy kirjoitti:
vihtori kirjoitti:
Psychocowboy kirjoitti: Ongelma lienee että kaikki ei asenna sitä humalassa :wink: :lol:
Voihan ohjeessa mainita asennukseen vaadittavan minimipromillemäärän, jota ilman on turha edes suunnitella asennusta.
Se on vähän niinku erikoistyökalu, jota ilman ei tule toimeen :P
Tarvittavat työkalut:
Pora
terät 4mm ja 8mm
19mm hylsy
17mm hylsy
13mm hylsy
räikkäavain
mauseri
pullo kossua :wink: :wink:
Ja koeajo vasta seuraavana päivänä :D
:lol: :lol:
Saab 900 2.0t Cab -97
Vastaa Viestiin