9-5 Handsfree
9-5 Handsfree
Ostin viime kesänä 9-5 2,3t wagon -02, jossa on TEL 1 Handsfree puhelimille Nokia 5110/6110/6210/7110, mutta itselläni on 6100 nokialainen (firman työkänny). Tämänhän ei tietenkää käynyt puheimen ''pulkkaan'' erilainen pistoke, no soitin liikkeeseen (Lahti) josta auto oli ostettu ja puhelin asennettu että olisiko adapteria jolla voisi hyödyntää Hadsfee tälle puhelimelle. Sieltä kerrottiin että kyllä löytyy sopiva ''pulkka'' jolla puhelimen voi liittää keskusyksikköön. Tämä on sellainen malli että puhelimen telineestä lähtee piuha joka haaroittuu toisesta päästä eli on oma liitin anteenille ja sitten skart liitin keskusyksikköön, joten sain samanlaisen piuhan joka kävi puhelimeen ja keskusyksikköön maksoi muuten 90 eur ,mutta eipä puhelin toiminutkaa . Soiti liikkeeseen että eipä tää toimikkaan selvittivät asiaa ja jonkin ajan kuluttua kertoivat että puhelin ja keskusyksikkö eivät osaakkaan keskustella joten palautin adapterin. Kysynkin onko kenelläkää kokemusta tai neuvoa voiko tätä olemassa olevaa Handsfreetä käyttää hyödyksi tähän puhelimeen, vai meneekä koko homma uusiksi mikki ja anteenihan on olemassa. Ei viitsisi vaihtaa vanhaan puhelimeen takaisin. kun on vielä työkänny. Mennyt kerran jo aiemminkin yksi handsfee vanhaksi kun oli niitä vanhoja kapuloita 2110 nokialaisia. (Tää saapas on jo viiden minulla menossa .
Semmoinen tuntuma on, että kaikki osat pitää vaihtaa. Muistaakseni tuo 6100 malli ja uudemmat on ensimmäisiä, joissa selviää pelkällä telineen vaihdolla. Viisaammat korjatkoon tarvittaessa
Ex. Saab 9-5 TiD A SportCombi vm. 2006 (2009, 105 tkm -> 2019, 416 tkm)
Ex. Saab 9-5 2.3t A Sedan vm. 2001 (2004, 73 tkm - 2015, 298 tkm)
Insignia
Ex. Saab 9-5 2.3t A Sedan vm. 2001 (2004, 73 tkm - 2015, 298 tkm)
Insignia
9-5T on oikeassa, vain välipuiha ja teline pitää vaihtaa saadakseen CARK-91:n toimimaan pop-port-puhelimien kanssa. Mulla on tuommoinen asennus ja hyvin pelaa.JKen kirjoitti:Semmoinen tuntuma on, että kaikki osat pitää vaihtaa. Muistaakseni tuo 6100 malli ja uudemmat on ensimmäisiä, joissa selviää pelkällä telineen vaihdolla. Viisaammat korjatkoon tarvittaessa
#2332
Isompi idän ihme Skoda Superb Combi 2.0 TDI -19
ex. Skoda Octavia Combi -17, 9-5 2.3t wagon -03, 9-3 -01,Opel Vectra -98,VW Vento -96,Volvo 440 -91, 900i -88, 90 -85, 99 -79
Isompi idän ihme Skoda Superb Combi 2.0 TDI -19
ex. Skoda Octavia Combi -17, 9-5 2.3t wagon -03, 9-3 -01,Opel Vectra -98,VW Vento -96,Volvo 440 -91, 900i -88, 90 -85, 99 -79
Menee jo nyt hiukan aiheen sivu teknisempään suuntaan, mutta onko tietoa että osaako pop-portti käyttää hyväkseen ulkoista antennia? Noissa poppiportilliseen varta vasten tehdyissä autosarjoissa ei sitä nykyään enää ole.9-5T on oikeassa, vain välipuiha ja teline pitää vaihtaa saadakseen CARK-91:n toimimaan pop-port-puhelimien kanssa. Mulla on tuommoinen asennus ja hyvin pelaa.
- Pika
Ei osaa, telineeseen pitää ostaa erillisenä antenniliitin. Esim. Nuukian 6230:stä varten telineesee MBC-15 tulee lisäosana AXS-15. (olipas kamalasti koodeja ) Kaikkiin malleihin ei tuota antenniliitintä taida olla (luulo, ei tieto)Pika kirjoitti: Menee jo nyt hiukan aiheen sivu teknisempään suuntaan, mutta onko tietoa että osaako pop-portti käyttää hyväkseen ulkoista antennia? Noissa poppiportilliseen varta vasten tehdyissä autosarjoissa ei sitä nykyään enää ole.
#2332
Isompi idän ihme Skoda Superb Combi 2.0 TDI -19
ex. Skoda Octavia Combi -17, 9-5 2.3t wagon -03, 9-3 -01,Opel Vectra -98,VW Vento -96,Volvo 440 -91, 900i -88, 90 -85, 99 -79
Isompi idän ihme Skoda Superb Combi 2.0 TDI -19
ex. Skoda Octavia Combi -17, 9-5 2.3t wagon -03, 9-3 -01,Opel Vectra -98,VW Vento -96,Volvo 440 -91, 900i -88, 90 -85, 99 -79
Koodeista oli apua, kiitos kovasti, nyt osasin etsiä oikeita asioita, mutta näköjään luulo on myös tieto - ei saa tuollaista antennia 6630:aan eikä oikein muihinkaan S60-sarjan vehkeisiin. Harmi, olisi CK91:n saanut valjastettua uusiokäyttöön.Ei osaa, telineeseen pitää ostaa erillisenä antenniliitin. Esim. Nuukian 6230:stä varten telineesee MBC-15 tulee lisäosana AXS-15. (olipas kamalasti koodeja ) Kaikkiin malleihin ei tuota antenniliitintä taida olla (luulo, ei tieto)
- Pika
"Ostin viime kesänä 9-5 2,3t wagon -02, jossa on TEL 1 Handsfree puhelimille Nokia 5110/6110/6210/7110"9-5T kirjoitti:Jollet minua uskonut seuraavilla hakusanoilla löytänet varmistuksen.JKen kirjoitti:Semmoinen tuntuma on, että kaikki osat pitää vaihtaa. Muistaakseni tuo 6100 malli ja uudemmat on ensimmäisiä, joissa selviää pelkällä telineen vaihdolla. Viisaammat korjatkoon tarvittaessaNokia Cark-91 Pop Port muuntaja kaapeli. Vastaa Nokian CA-55 kaapelia. Tämän kaapelin avulla voit muuntaa cark-91 tai cark-109 autosarjan yhteensopivaksi pop port liittimellä varustettujen puhelimien..
Ymmärsinkö oikein eli joku noista ensimmäisessä postauksessa mainituista puhelimista on varustettu "pop port" liittimellä?
Ex. Saab 9-5 TiD A SportCombi vm. 2006 (2009, 105 tkm -> 2019, 416 tkm)
Ex. Saab 9-5 2.3t A Sedan vm. 2001 (2004, 73 tkm - 2015, 298 tkm)
Insignia
Ex. Saab 9-5 2.3t A Sedan vm. 2001 (2004, 73 tkm - 2015, 298 tkm)
Insignia
Ei ole mutta Nokialta on saatavissa välikaapeli, joka muuttaa mm. CARK-91:n pop port-puhelimia tukevaksi sarjaksi. Siihen tietty tarvitaan lisäksi puhelinteline ja mahdollinen antenniliitin.JKen kirjoitti: "Ostin viime kesänä 9-5 2,3t wagon -02, jossa on TEL 1 Handsfree puhelimille Nokia 5110/6110/6210/7110"
Ymmärsinkö oikein eli joku noista ensimmäisessä postauksessa mainituista puhelimista on varustettu "pop port" liittimellä?
#2332
Isompi idän ihme Skoda Superb Combi 2.0 TDI -19
ex. Skoda Octavia Combi -17, 9-5 2.3t wagon -03, 9-3 -01,Opel Vectra -98,VW Vento -96,Volvo 440 -91, 900i -88, 90 -85, 99 -79
Isompi idän ihme Skoda Superb Combi 2.0 TDI -19
ex. Skoda Octavia Combi -17, 9-5 2.3t wagon -03, 9-3 -01,Opel Vectra -98,VW Vento -96,Volvo 440 -91, 900i -88, 90 -85, 99 -79
9-5T kirjoitti:Nokia 5110/6110/6210/7110 sopii sarjaan cark-91 jonka pystyy telineen poistamalla muuttamaan pop-portillisille puhelimille sopivaksi, vanhasta telineestä lähtevä piuha irroitetaan pikaliittimella keskusyksiköstä ja tilalle laitetaan uusi piuha jonka toisessa päässä on liitin joka sopii pop-portti puhelimien pop-porttiin tai niihin puhelimiin sopiviin telineisiin.JKen kirjoitti:"Ostin viime kesänä 9-5 2,3t wagon -02, jossa on TEL 1 Handsfree puhelimille Nokia 5110/6110/6210/7110"9-5T kirjoitti: Jollet minua uskonut seuraavilla hakusanoilla löytänet varmistuksen.
Ymmärsinkö oikein eli joku noista ensimmäisessä postauksessa mainituista puhelimista on varustettu "pop port" liittimellä?
Tuota juuri tarkoitin...............ja hyvin on toiminut mikit sun muut.
Haksu
Jäsen 2762 "Jälleen palattu Saab kantaan"
["Ostin viime kesänä 9-5 2,3t wagon -02, jossa on TEL 1 Handsfree puhelimille Nokia 5110/6110/6210/7110"
Nokia 5110/6110/6210/7110 sopii sarjaan cark-91 jonka pystyy telineen poistamalla muuttamaan pop-portillisille puhelimille sopivaksi, vanhasta telineestä lähtevä piuha irroitetaan pikaliittimella keskusyksiköstä ja tilalle laitetaan uusi piuha jonka toisessa päässä on liitin joka sopii pop-portti puhelimien pop-porttiin tai niihin puhelimiin sopiviin telineisiin.[/quote]
Ongelmana on:
Piuha joka menee keskusyksikölle on skart liitin vielä ruveilla varmennettu. Nokialta ei tämmöistä liitintä löydy jolla voisi liittyä keskusyksikköön oliko lie se johto joka minulla aikoinaan oli joku ''kolmannen'' osapuolen valmistama. Enään en sellaista ole löytänyt. Siitähän haaroittui vielä liitin ulkoiseen anteeniin. Tässä 6100:sahan ei ole enään ulkoista antennin paikkaakaan. Joten muunnin CA-55 ei natsaa kiinnitykseltään keskusyksikköön, mutta kyllä toinen pää toki puhelimen mukaiseen pop portin liittimeen.
Nokia 5110/6110/6210/7110 sopii sarjaan cark-91 jonka pystyy telineen poistamalla muuttamaan pop-portillisille puhelimille sopivaksi, vanhasta telineestä lähtevä piuha irroitetaan pikaliittimella keskusyksiköstä ja tilalle laitetaan uusi piuha jonka toisessa päässä on liitin joka sopii pop-portti puhelimien pop-porttiin tai niihin puhelimiin sopiviin telineisiin.[/quote]
Ongelmana on:
Piuha joka menee keskusyksikölle on skart liitin vielä ruveilla varmennettu. Nokialta ei tämmöistä liitintä löydy jolla voisi liittyä keskusyksikköön oliko lie se johto joka minulla aikoinaan oli joku ''kolmannen'' osapuolen valmistama. Enään en sellaista ole löytänyt. Siitähän haaroittui vielä liitin ulkoiseen anteeniin. Tässä 6100:sahan ei ole enään ulkoista antennin paikkaakaan. Joten muunnin CA-55 ei natsaa kiinnitykseltään keskusyksikköön, mutta kyllä toinen pää toki puhelimen mukaiseen pop portin liittimeen.
Luuri vaihtui 6310:sta E70:een.
Saako CA-55:llä uuden puhelimen toimimaan CARK-91:n kanssa yhtä täydellisesti kuin esim. CARK-91+6310 toimi?
Kaipaamani ominaisuudet tärkeysjärjestyksessä:
Kuuluuko puhelimen äänet (puhelut, naviohjeet)?
Lataako puhelinta?
Tajuaako puhelin autoprofiilin - näppäinlukko pois automaattisesti ja näytön valot järkevästi?
Ulkoisen antennin liitännän joutuisi ottamaan erikseen sikäli kun on tarvetta.
Ilmeisesti jotain ongelmaa on ainakin ollut:
http://discussions.europe.nokia.com/dis ... ge.id=1138
http://folk.uio.no/tomvs/n70mount.htm
http://discussions.europe.nokia.com/dis ... sage.id=28
Ja CARK-91:n vaihtaminen CK-7W:henkään ei näytä poistavan E70:n lataamisongelmaa, pitäisi olla lisäksi erillinen tupakansytytinlatausjohto:
http://discussions.europe.nokia.com/dis ... ge.id=1998
Tässä ei vielä edes pähkäilty minkälainen teline tuohon sitten olisi järkevä. Navikäytössähän teline ja lataus puhelimelle pitäisi saada. Ja ehkä puhelimen äänetkin pitäisi silloin saada kuulumaan jostain.
Bluetooth-hf saattaisi olla muuten hyvä, mutta ei auta lataustarpeeseen. Onko bluetooth tarpeeksi nopea navin äänille? Yksi vaihtoehtohan olisi ottaa joku itsenäinen navigaattori joka osaa toimia BT-hf:nä.
Navigaattorillehan ei nyt oikeasti ole perusteltua tarvetta, mutta jos olisi tekniset edellytykset saada se puhelimessa toimimaan kohtuudella, olisi mukava kokeilla - sikäli kun tuo E70 nyt edes kykenee toimimaan puhelimena
Kommentteja?
Saako CA-55:llä uuden puhelimen toimimaan CARK-91:n kanssa yhtä täydellisesti kuin esim. CARK-91+6310 toimi?
Kaipaamani ominaisuudet tärkeysjärjestyksessä:
Kuuluuko puhelimen äänet (puhelut, naviohjeet)?
Lataako puhelinta?
Tajuaako puhelin autoprofiilin - näppäinlukko pois automaattisesti ja näytön valot järkevästi?
Ulkoisen antennin liitännän joutuisi ottamaan erikseen sikäli kun on tarvetta.
Ilmeisesti jotain ongelmaa on ainakin ollut:
http://discussions.europe.nokia.com/dis ... ge.id=1138
http://folk.uio.no/tomvs/n70mount.htm
http://discussions.europe.nokia.com/dis ... sage.id=28
Ja CARK-91:n vaihtaminen CK-7W:henkään ei näytä poistavan E70:n lataamisongelmaa, pitäisi olla lisäksi erillinen tupakansytytinlatausjohto:
http://discussions.europe.nokia.com/dis ... ge.id=1998
Tässä ei vielä edes pähkäilty minkälainen teline tuohon sitten olisi järkevä. Navikäytössähän teline ja lataus puhelimelle pitäisi saada. Ja ehkä puhelimen äänetkin pitäisi silloin saada kuulumaan jostain.
Bluetooth-hf saattaisi olla muuten hyvä, mutta ei auta lataustarpeeseen. Onko bluetooth tarpeeksi nopea navin äänille? Yksi vaihtoehtohan olisi ottaa joku itsenäinen navigaattori joka osaa toimia BT-hf:nä.
Navigaattorillehan ei nyt oikeasti ole perusteltua tarvetta, mutta jos olisi tekniset edellytykset saada se puhelimessa toimimaan kohtuudella, olisi mukava kokeilla - sikäli kun tuo E70 nyt edes kykenee toimimaan puhelimena
Kommentteja?
Saab 99 GLi 5 Speed -82 • Saab 9000 T16A -87 • Saab 9000 CD 2,3T A -91 • Saab 9-5 2,3t A -00
Mulla on yhdistelmä CARK-91+CA-55+6230 ja toimii ihan hyvin eli lataa, tunnistaa profiilin, puhelut toimii. Ulkoisen antennin liitäntä tulee induktioliittimellä ja on ollut yllätävän toimiva vaikka epäilyksiä on.
Navin kanssa voi tulla ongelmia - mielestäni CA-55 reagoi varsin hitaasti kaikkiin ääniin...
Eikös tuo latausasia ole varsin paljon riippuvainen siitä, minkälainen teline on käytössä ? Ainakin näissä vanhemmissa asia oli niin.
Navin kanssa voi tulla ongelmia - mielestäni CA-55 reagoi varsin hitaasti kaikkiin ääniin...
Eikös tuo latausasia ole varsin paljon riippuvainen siitä, minkälainen teline on käytössä ? Ainakin näissä vanhemmissa asia oli niin.
#2332
Isompi idän ihme Skoda Superb Combi 2.0 TDI -19
ex. Skoda Octavia Combi -17, 9-5 2.3t wagon -03, 9-3 -01,Opel Vectra -98,VW Vento -96,Volvo 440 -91, 900i -88, 90 -85, 99 -79
Isompi idän ihme Skoda Superb Combi 2.0 TDI -19
ex. Skoda Octavia Combi -17, 9-5 2.3t wagon -03, 9-3 -01,Opel Vectra -98,VW Vento -96,Volvo 440 -91, 900i -88, 90 -85, 99 -79
Ilmeisesti näiden uusimpien puhelinten kanssa CA-55:llä ei tee mitään ainakaan virallisesti.
Kysyin Elisan myymälästä pystyvätkö lupaamaan, että E70 varmasti toimii. Olivat ensin sitä mieltä että tietenkin toimii, mutta kun tiukkasin sitten vielä lisää noista latautumisista ja CK-7W:n pop-port-kaapelin tuen puutteesta, niin päätyivät palaamaan asiaan tarkistettuaan Nokialta. Lopputulos oli että E70 ei toimi CA-55:llä. Tarina ei kerro että mikä osuus ei toimi, mutta eipähän tarvitse edes kokeilla. Turhan kallis tuollainen 60 eur johdopätkä muutenkin.
Eli BT-HF pitäisi sitten etsiä. Ja tupakansytytinlaturi.
Kysyin Elisan myymälästä pystyvätkö lupaamaan, että E70 varmasti toimii. Olivat ensin sitä mieltä että tietenkin toimii, mutta kun tiukkasin sitten vielä lisää noista latautumisista ja CK-7W:n pop-port-kaapelin tuen puutteesta, niin päätyivät palaamaan asiaan tarkistettuaan Nokialta. Lopputulos oli että E70 ei toimi CA-55:llä. Tarina ei kerro että mikä osuus ei toimi, mutta eipähän tarvitse edes kokeilla. Turhan kallis tuollainen 60 eur johdopätkä muutenkin.
Eli BT-HF pitäisi sitten etsiä. Ja tupakansytytinlaturi.
Saab 99 GLi 5 Speed -82 • Saab 9000 T16A -87 • Saab 9000 CD 2,3T A -91 • Saab 9-5 2,3t A -00