Tonnari pyörähti
Vaikka mulla ei tonnaria ole , vaan satku , niin rengasvalintaani (HKPL4 185/65/15 ) olen tyytyväinen. Ainoa ongelma on siinä ettei tahdo perä irrota kässäriä tehdessä . Pyörät kyllä lukittuu (takana). Ja pysäyttäessä kans saa katella per. peiliin , ettei kukaan aja kiinni . Viimeksi oli poliisivoorti osua risteykseen tullessa .
95 2,3 vireessä
Joo etupäästä on viimekesänä vaihdettu ne taemmat puslat. Ruostetta ei ko. autossa ole. Ko. pyörähdyksen syynä on tietysti liian kova tilannenopeus, mutta ei noi kleberit kyllä puhtaita papereita saa. Ens talveks sitten jotkut toiset, Michelinin suuntaan luultavasti mennään.T16 kirjoitti:korjatkaa puslat jos auto on turhan herkkä pyörähtämään
tai ruostevaurioitunut kori jousituksen kiinnityspisteiden luona...
-
- "Viggen"
- Viestit: 653
- Liittynyt: Ke Elo 27, 2003 21:59
- Paikkakunta: E-suomi
- Viesti:
Takana Nokian Hakkapeliitta 4:set ja edessä vuotta vanhemmat Nokian HKPL 2:set. Toimivat tonnarin alla tosi hyvin
Mulla on neljän talven ajan ollu tapana ostaa taakse uudet kumit alkutalvesta ja siirtää eteen vanhat takakumit. 4talvea sitten pyöräytin OG900:seni ja sen jälkeen oon ollu tosi huolehtivainen takagummien pidosta. Tosin em.pyörähdyksessä syyllinen nro1 oli typerä kuljettaja aivan väärällä tilannenopeudella, mutta pieni osuus oli myös jo kovettuneilla (5v. vanhat) Nokian nastarenkailla.
2 talvea pyörineille renkaille on aina löytynyt ostaja (ed. meni 70€/2kpl) joten uusilla renkailla ajo ei tule törkeän kalliiksi
Kesäkumien vaihtotahti onkin sit verkkaisempi...

Mulla on neljän talven ajan ollu tapana ostaa taakse uudet kumit alkutalvesta ja siirtää eteen vanhat takakumit. 4talvea sitten pyöräytin OG900:seni ja sen jälkeen oon ollu tosi huolehtivainen takagummien pidosta. Tosin em.pyörähdyksessä syyllinen nro1 oli typerä kuljettaja aivan väärällä tilannenopeudella, mutta pieni osuus oli myös jo kovettuneilla (5v. vanhat) Nokian nastarenkailla.
2 talvea pyörineille renkaille on aina löytynyt ostaja (ed. meni 70€/2kpl) joten uusilla renkailla ajo ei tule törkeän kalliiksi

STCF #9
9-5-98 stage-?, 9k 2,3T -98 stage-7, 9-3SS TX -08
Klubi #1812
9-5-98 stage-?, 9k 2,3T -98 stage-7, 9-3SS TX -08
Klubi #1812
-
- "Turbo"
- Viestit: 278
- Liittynyt: To Tammi 15, 2004 15:30
- Paikkakunta: Tikkakoski
Kolmatta talvea mennään Good Year UG400:t alla, eikä yhtään yllätystä oo tullut pidon yllättävästä katoamisesta. Omassa oon huomannu, että toimiakseen hyvin pitää rengaspaineet olla lähellä 2,5 kg/cm2.
Misukan nastarenkaaseen en vaihda enää missään tapauksessa, Michelinin kitkarengas sen sijaan tuntui toimivan, olivat alla auton ostaessani. (Vaimo pakotti vaihtamaan nastat
)
Lievestuoreen liukasteluradalla työporukalla testailtiin äärirajoja liukkaalla, ja niistä autoista (n.20 kpl)tonttu oli ainoo ei ABSillinen, jolla "hirviväistö" onnistu vielä 65 km/h nopeudesta. Perää ei saa irti sitten millään ilman käkkäriä. Siellä muuten huomasi, kuinka pieni se hallittavuuden raja todellisuudessa on. Vain 2km/h tunnissa lisää, eikä paluu omalle kaistalle väistön jälkeen onnistunut millään ennen estettä. Tahkottiin kuitenkin 4 tuntia, ja ainakin 40 vetoa per auto.
Nopeudet mitattiin radan tutkalla, joka oli lähes yhtä tarkka kun oman auton mittari
Yllättäen parhaiten alusta & ABSit toimi R@¤%ult Meganessa(ilman TCS:ää). Luulisi auton korkean korimuodon siirtävän painopistettä epäedullisesti väistöjen aikana.Sai kuitenkin tuloksen 69 km/h ennenkuin paluu omalle kaistalle väistön jälkeen epäonnistui.
Misukan nastarenkaaseen en vaihda enää missään tapauksessa, Michelinin kitkarengas sen sijaan tuntui toimivan, olivat alla auton ostaessani. (Vaimo pakotti vaihtamaan nastat

Lievestuoreen liukasteluradalla työporukalla testailtiin äärirajoja liukkaalla, ja niistä autoista (n.20 kpl)tonttu oli ainoo ei ABSillinen, jolla "hirviväistö" onnistu vielä 65 km/h nopeudesta. Perää ei saa irti sitten millään ilman käkkäriä. Siellä muuten huomasi, kuinka pieni se hallittavuuden raja todellisuudessa on. Vain 2km/h tunnissa lisää, eikä paluu omalle kaistalle väistön jälkeen onnistunut millään ennen estettä. Tahkottiin kuitenkin 4 tuntia, ja ainakin 40 vetoa per auto.
Nopeudet mitattiin radan tutkalla, joka oli lähes yhtä tarkka kun oman auton mittari

Yllättäen parhaiten alusta & ABSit toimi R@¤%ult Meganessa(ilman TCS:ää). Luulisi auton korkean korimuodon siirtävän painopistettä epäedullisesti väistöjen aikana.Sai kuitenkin tuloksen 69 km/h ennenkuin paluu omalle kaistalle väistön jälkeen epäonnistui.
ArtsiKoo
9-3 TTid -10 A6
Volvo S80 T6 automaatti -00, odottaa alkoholisoitumista.
SSK # 1927
9-3 TTid -10 A6
Volvo S80 T6 automaatti -00, odottaa alkoholisoitumista.
SSK # 1927
me kokeiltiin jarrutus + keilarivin väistö samana päivänä kuin pujottelurataa
aluksi päästi 90km/h mittarissa juuri ja juuri kylmiltään (eli vastasi normaalia liikenteessä ajoa)
sitten kuin oikein treenasi ensin 95km/h ja sitten jopa 100km/h nipin napin
(piti hakea vauhtia kulman takaa kun suora ei riittänyt...)
sitten aurinko sulatti jään päälle vettä -> 85km/h meni enää
keli se vasta vaikutti
harjoittelusta on vieläkin punainen keilan kuva Omegan takaoven alaosassa kun keila jäi alle 100km/h mittarissa...
aluksi päästi 90km/h mittarissa juuri ja juuri kylmiltään (eli vastasi normaalia liikenteessä ajoa)
sitten kuin oikein treenasi ensin 95km/h ja sitten jopa 100km/h nipin napin
(piti hakea vauhtia kulman takaa kun suora ei riittänyt...)
sitten aurinko sulatti jään päälle vettä -> 85km/h meni enää
keli se vasta vaikutti

harjoittelusta on vieläkin punainen keilan kuva Omegan takaoven alaosassa kun keila jäi alle 100km/h mittarissa...