i16 tupliksen näpertelyä (i16 -> T16)

Esittele oma(t) projektisi täällä. Projektiin liittyvät kysymykset sallittuja, muut kysymykset mallikohtaisiin foorumeihin.
arvi
"Aero"
Viestit: 424
Liittynyt: Ke Elo 04, 2004 02:43
Paikkakunta: Liminka

i16 tupliksen näpertelyä (i16 -> T16)

Viesti Kirjoittaja arvi »

No niin! Ilmat lämpeni niin sain kipinän alkaa kokeilemaan koko talven päässä muhinutta ideaa. Aloin asentamaan tuohon tuplikseen uudemman og satkun jarruja. Tänään sain värkättyä etujarrut paikoilleen ja kuvia + käyttökokemuksia tuleepi huomenissa. Huomenna töiden jälkeen onkin luvassa pientä akselijumppaa kun tuohon pitää asentaa satkun akseliputki jarruineen tuon vanhan tilalle. Sitten ottaa käsijarrukin oikeasta päästä :D 8)
Viimeksi muokannut arvi, Ti Huhti 24, 2007 14:22. Yhteensä muokattu 3 kertaa.
lefa42
"Saabisti"
Viestit: 3757
Liittynyt: Ke Elo 18, 2004 21:20
Paikkakunta: Kiikka
Viesti:

Viesti Kirjoittaja lefa42 »

Tätä projektia seuraan mielenkiinnolla, jos vaikka itse innostuisin tosissani tuosta pihasomisteesta iivarin tekemään. :)

Onko tuosta autostasi kuvia nähtävillä?
David Brown 990 '62 - Yleiskone
Tunturi CX700 - Työmatkakulkine
MB W203 '04 200 CDI
arvi
"Aero"
Viestit: 424
Liittynyt: Ke Elo 04, 2004 02:43
Paikkakunta: Liminka

Viesti Kirjoittaja arvi »

tuollapa on jotain aika huonolaatuisia puhelimella otettuja kuvia
http://kuvablogi.com/blog/1027/0/
arvi
"Aero"
Viestit: 424
Liittynyt: Ke Elo 04, 2004 02:43
Paikkakunta: Liminka

Viesti Kirjoittaja arvi »

Todii! Nyt on satkun akseli jarruineen löytänyt paikkansa tupliksen alta. :D Käsijarru tuosta vielä puuttuu kokonaan mutta muutenpa tuo alkaa olemaan valmiina.
Napojen ja akselin vaihto oli todella simppeli pulttaa kiinni operaatio kun kaikki tukivarret ja pallot olivat samanlaisia. ¨
Tuohon kun vielä sais matalemmat jouset ja paremmat iskarit niin tuo olis jo tosi jämy ajettava mutkasilla teillä.
Ulkonäkökin parani noilla satkun alla olleilla aluvanteilla 8)
Huomenna saattaa tulla kuvia tuosta kun saan pestyä auton ja hommattua patterit kameraan.
Ronska
"Hirsch"
Viestit: 910
Liittynyt: To Maalis 04, 2004 11:47

Viesti Kirjoittaja Ronska »

Mitenkäs nuo orkkis vetarit sopi tuonne?
Uudenmallinen napahan tulee ulommas...
arvi
"Aero"
Viestit: 424
Liittynyt: Ke Elo 04, 2004 02:43
Paikkakunta: Liminka

Viesti Kirjoittaja arvi »

Ei mulla ainakaan ollu mitään hankaluuksia vetareitten kans. Pari paivää ovat nyt pyörineet mukana eikä tähän mennessä ole ilmaantunut ongelmia.
Pekka Valtanen
"Hirsch"
Viestit: 786
Liittynyt: Su Touko 11, 2003 22:01
Paikkakunta: Kempele

Viesti Kirjoittaja Pekka Valtanen »

Ronska kirjoitti:Mitenkäs nuo orkkis vetarit sopi tuonne?
Uudenmallinen napahan tulee ulommas...
Tartoitatko vetarilla vetoakselia vai -niveltä? Jälkimmäinenhän on erillainen uudessa navassa, mutta miten on akselin kanssa?
#1488
900c Combi Coupe -88
9⁵ Aero Wagon -03
arvi
"Aero"
Viestit: 424
Liittynyt: Ke Elo 04, 2004 02:43
Paikkakunta: Liminka

Viesti Kirjoittaja arvi »

hyvin nuo kaikki vetareiden hilut on pysyny nyt muutaman päivän mukana.. tosin en taas tiedä onko tuossa orkkikset vetarit ja nivelet kun tuo tuplis on tuollainen sekasikiö...
Avatar
Mertmi
"Saabisti"
Viestit: 10276
Liittynyt: La Syys 06, 2003 15:38
Paikkakunta: Joensuu

Viesti Kirjoittaja Mertmi »

Siis käytitkö 99:n omia vetoakseleita ja 900:n ulompiavetoniveliä? Siitä tässä kait on kysymys?
# 1771 - Mikko Mertanen
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
Pekka Valtanen
"Hirsch"
Viestit: 786
Liittynyt: Su Touko 11, 2003 22:01
Paikkakunta: Kempele

Viesti Kirjoittaja Pekka Valtanen »

Wapun kunniaksi -ja väärinkäsitysten välttämiseksi - otettakoon rautalanka esille :)

Laatikolta lähdettäessä tulee järjestyksessä sisempi vetonivel, sisempi vetoakseli, ulompi vetonivel, ulompi vetoakseli ja lopuksi napamutteri. Mitkä näistä osista ovat alkuperäisiä 99:n osia ja mitkä 900:n osia?
#1488
900c Combi Coupe -88
9⁵ Aero Wagon -03
arvi
"Aero"
Viestit: 424
Liittynyt: Ke Elo 04, 2004 02:43
Paikkakunta: Liminka

Viesti Kirjoittaja arvi »

minä en vaihtanut tuohon tuplikseen mitään vetareiden osista. Siitä minä en tiedä onko entinen omistaja vaihtanut koneen vaihdon yhteydessä jotain osia tuonne.
saabastelija
"Hirsch"
Viestit: 783
Liittynyt: La Huhti 23, 2005 07:52
Paikkakunta: orivesi

Viesti Kirjoittaja saabastelija »

mites katsastus uusien jarrujen kanssa?
samaa muutosta olen harkinnut minäkin :)
ari_viitanen
"Hölösuu"
Viestit: 1531
Liittynyt: La Elo 30, 2003 21:56
Paikkakunta: Lempäälä

Viesti Kirjoittaja ari_viitanen »

Ei pitäs olla mitään ropleemaa kun jarrut
paranee, ei kai niitä kukaan halua huonontaa?
Ari 1622
arvi
"Aero"
Viestit: 424
Liittynyt: Ke Elo 04, 2004 02:43
Paikkakunta: Liminka

Viesti Kirjoittaja arvi »

luulishan tuon menevän noilla jarruilla läpi kun nuo on kuitenkin pikkusen tehokkaammat mitä entiset oli.
Tuleeko muuten nykyään jarrujen muutoksesta prosentteja vai menikö se jotenkin niin ettei turvallisuutta parantavista osista enää lasketa prossia?
arvi
"Aero"
Viestit: 424
Liittynyt: Ke Elo 04, 2004 02:43
Paikkakunta: Liminka

Viesti Kirjoittaja arvi »

käsijarruvaijerit tuohon pitäis alkaa vielä vetämään taakse. Ensin pitää vissiin ottaa satkusta käsijarrukahva vai onko siinä mitään eroa tupliksen vastaavaan?
Vastaa Viestiin