900S 2,3 -94 pätkii kiihdytyksessä???
900S 2,3 -94 pätkii kiihdytyksessä???
Sellainen ongelma, että veto katkeaa kesken kiihdytyksen, erityisesti 2 vaihteella ja ehkä hivenen reippaammassa kiihdytyksessä. Kun painan kytkimen pohjaan kierrokset asettuu tyhjäkäynnille ja uusi kiihdytys ok. Tapahtuu n. 1-2 krt/vko, mistähän moinen?
Tulpat yms ok, auto säännöllisesti huollettu. Ei nyi eikä ennakkovaroittele mitenkään, hälyilmoituksia ei tule. Kiihdytyksessä kun kierrokset nousee n 3000iin, niin äkisti tippuvat tyhjäkäynnille. Uusi kiihdytys sujuu ok. Tosin vaimolle kävi kerran, että kierrokset jäi tyhjäkäynnin tuntumaan pidemmäksi aikaa, ei vaan ottanut kierroksia.
Veikkauksia:
Tarkista että ahtoputket ei vuoda, siis voisi olla niin että korkeampi paine irroittaa jotain, tosin ng:ssä noi on paremmin kiinni kuin omassa. Sitten tarkista kaikki alipaineletkut. Jos joku on irti ei näy välttämättä kuin tehohävikkinä. Lopuksi tarkista että huohottimen letkussa oleva takaiskuventtiili ei ole rikki.
Tarkista että ahtoputket ei vuoda, siis voisi olla niin että korkeampi paine irroittaa jotain, tosin ng:ssä noi on paremmin kiinni kuin omassa. Sitten tarkista kaikki alipaineletkut. Jos joku on irti ei näy välttämättä kuin tehohävikkinä. Lopuksi tarkista että huohottimen letkussa oleva takaiskuventtiili ei ole rikki.
9-5 Aero Wagon MY04
S-SK #2566, STCF #27
S-SK #2566, STCF #27
Noi ahtoputket voi unohtaa koska kyseessä on vaparikone...jthing kirjoitti:Veikkauksia:
Tarkista että ahtoputket ei vuoda, siis voisi olla niin että korkeampi paine irroittaa jotain, tosin ng:ssä noi on paremmin kiinni kuin omassa. Sitten tarkista kaikki alipaineletkut. Jos joku on irti ei näy välttämättä kuin tehohävikkinä. Lopuksi tarkista että huohottimen letkussa oleva takaiskuventtiili ei ole rikki.
Jos bensan saanti ok... pumppu?, niin yx mahdollinen vika voipi olla vuotava virranjakajanakselin stefa. Eli öljyä "johtuu" akselia pitkin jakajan sisälle ja häiritsee sytytystä.
Onhan tämä tämmöstä hakuammuntaa, mutta jossakin se vika luuraa...

Mietin tuossa, että voisiko kaasuläpän asentoanturi oirehtia tuolla tavoin. Ts. moottorinohjaus saa asentoanturilta hetkellisesti väärää tietoa. Kaasun löysäys sitten muuttaa anturin asentoa, jolloin siltä tulee taas oikeaa tietoa. Ymmärtääkseni tuo asentoanturi on ihan säätövastus, mutta paremmin tietävät voinevat korjata.
9-3 Cabriolet SE -00
Hyundai Ioniq 5 73kW RWD Premium -22
#621
Hyundai Ioniq 5 73kW RWD Premium -22
#621