K-jetistä...?
-
- "Hirsch"
- Viestit: 964
- Liittynyt: Ti Huhti 05, 2005 11:34
- Paikkakunta: Itä-Suomi
K-jetistä...?
Ei nyt ihan saapas-aiheeseen liity mutta kaveri asenteli rotollaansa k-jetin (?) joka on saabista peräisin. Erona tuohon itsellä olevaan tuossa ei läppäkoteloon tule alipaineletkuja (ainakaan niin montaa) ja taitaapa yksi jäähdnesteputkikin olla vähemmän.
Kyllähän se auto liikkuu mutta kaksi pyttyä käy jumalattoman rikkaalla, onko noilla ruiskuputkien pituuksilla merkitystä? Ohjauspaineventtiili on tuossa juntattuna imusarjan kupeeseen, mitenköhän tarkka se on lämpötilan suhteen vai saako sen säädöillä passattua kohdilleen? Onko ruiskuputkien järjestyksellä paljonkin merkitystä, eipä käynti tuntunut ainakaan muuttuvan vaikka paikkaa vaihtoikin...?
Kyllähän se auto liikkuu mutta kaksi pyttyä käy jumalattoman rikkaalla, onko noilla ruiskuputkien pituuksilla merkitystä? Ohjauspaineventtiili on tuossa juntattuna imusarjan kupeeseen, mitenköhän tarkka se on lämpötilan suhteen vai saako sen säädöillä passattua kohdilleen? Onko ruiskuputkien järjestyksellä paljonkin merkitystä, eipä käynti tuntunut ainakaan muuttuvan vaikka paikkaa vaihtoikin...?
# 2569
900S - ex-käyttöauto, RIP
900T16 - entinen ikuisuusprojekti
900S - ex-käyttöauto, RIP
900T16 - entinen ikuisuusprojekti
En tiedä miten olennaisesti liittyy tähän mutta tuollainen linkki löytyi K-jetistä 
http://ffp-motorsport.com/tuning/k-jetronic.php

http://ffp-motorsport.com/tuning/k-jetronic.php
Saab 9-3 SS 1.8t Linear Pro -07 (Käyttöpeli)
Mercedes-Benz 240D W123 -83 (Kesäauto)
Mercedes-Benz 240D W123 -83 (Kesäauto)
-
- "Hirsch"
- Viestit: 964
- Liittynyt: Ti Huhti 05, 2005 11:34
- Paikkakunta: Itä-Suomi
Kyllähän tuo selvensi asioita, mutta eipä sattunut silmään tuota putken pituus-hommelia.
Aapuuva, onko noilla putkien pituuksilla(/paksuuksilla) merkitystä vai mistä voisi johtua tuo kahden pytyn käyminen rikkaalla? 900i:ssähän 1&2:n putket on pitempiä kun 3&4:n, tai sitten on joku kauhia optinen harha? Pitäs saaha hardtoppi rokittamaan...
Aapuuva, onko noilla putkien pituuksilla(/paksuuksilla) merkitystä vai mistä voisi johtua tuo kahden pytyn käyminen rikkaalla? 900i:ssähän 1&2:n putket on pitempiä kun 3&4:n, tai sitten on joku kauhia optinen harha? Pitäs saaha hardtoppi rokittamaan...
# 2569
900S - ex-käyttöauto, RIP
900T16 - entinen ikuisuusprojekti
900S - ex-käyttöauto, RIP
900T16 - entinen ikuisuusprojekti
Onhan putket takuulla kyseeseen soveltuvaa tavaraa? Meinaan liian ohutseinämäiset ei toimi huonostikkaan, alkavat värähdellä suuttimen tahtiin ja sotkee toiminnan. Kaveri teki meinan eräänkin päivän töitä moisesta syystä ennenkuin sai saksanseisojansa toimimaan.
90i -85(VA), 900S -90(KA), 9000i -87(VA), 9000turbo -86(??), Lada 1300S -80(PR)
-
- "Hirsch"
- Viestit: 964
- Liittynyt: Ti Huhti 05, 2005 11:34
- Paikkakunta: Itä-Suomi
Tuota tässä nyt ois tarkotus testata... Vaihdettiin määräjakajasta putkien paikkoja, aika näyttää vaikuttaako.Aksu900 kirjoitti:Suuttimissa tai ite määräjakajassa hämminkiä? Ei pitäs putkien pienen pituuseron vaikuttaa mutta koittakaapa vaihtaa suuttimet eri reikiin, siirtyykö rikkaalla käyvät pytyt. Sitte määräjakajasta putkia ristiin, siirtyykö.
Ei mitään havaintoa mitä putkea nuo on olevinaan. Jotain sinistä ja oisko ulkohalkasija 4mm(?), nuo remelit ollu ennen jollain hyypiöllä jossakin vehkeessä kiinni ja putket on siltä peräisin. Eikö tuo sitten käy nypyttämään jos ne putket "sykkii"?Myrkky kirjoitti:Onhan putket takuulla kyseeseen soveltuvaa tavaraa? Meinaan liian ohutseinämäiset ei toimi huonostikkaan, alkavat värähdellä suuttimen tahtiin ja sotkee toiminnan. Kaveri teki meinan eräänkin päivän töitä moisesta syystä ennenkuin sai saksanseisojansa toimimaan.
Kyllä tuo vekotin käy ja kukkuu, vetojakin tuntuisi jonkin verran löytyvän mutta tosiaan nuo pari pyttyä käy rikkaalla...
# 2569
900S - ex-käyttöauto, RIP
900T16 - entinen ikuisuusprojekti
900S - ex-käyttöauto, RIP
900T16 - entinen ikuisuusprojekti
Kaverilla oli juurikin sinistä pneumatiikkaputkea ne toimimattomat ja ne putket ei syki, vaan värisevät korkealla taajuudella.lordofgreed kirjoitti: Ei mitään havaintoa mitä putkea nuo on olevinaan. Jotain sinistä ja oisko ulkohalkasija 4mm(?), nuo remelit ollu ennen jollain hyypiöllä jossakin vehkeessä kiinni ja putket on siltä peräisin. Eikö tuo sitten käy nypyttämään jos ne putket "sykkii"?
Kyllä tuo vekotin käy ja kukkuu, vetojakin tuntuisi jonkin verran löytyvän mutta tosiaan nuo pari pyttyä käy rikkaalla...
Eräällä sukulaisella oli ongelmia jopa silloin, kun oli sekaisin vanhempaa ja uudempaa saabin omaa suutinputkea(toinen läpikuultava ja toinen musta).
90i -85(VA), 900S -90(KA), 9000i -87(VA), 9000turbo -86(??), Lada 1300S -80(PR)
http://www.saabclub.fi/phpBB2/viewtopic.php?t=603
Tuon linkin takaa löytyy yksi vaihtoehto: Etolasta muoviputkea jossa on merkintä PA 6/2 hs/1329.Maksanut "tasa"-nimisen hemmon kertoman mukaan muutaman euron/m.
Tuon linkin takaa löytyy yksi vaihtoehto: Etolasta muoviputkea jossa on merkintä PA 6/2 hs/1329.Maksanut "tasa"-nimisen hemmon kertoman mukaan muutaman euron/m.
# 1771 - Mikko Mertanen
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01