kytkin murheita

Ensimmäinen uuden ajan malli. Vuodet 1994-2003.
Vastaa Viestiin
saabi 2.0
"Tuplakaasari"
Viestit: 83
Liittynyt: Su Helmi 26, 2006 11:07

kytkin murheita

Viesti Kirjoittaja saabi 2.0 »

kysäsen tällästä et raskinko vaihtaa kytkimen tähän saabiin ku on ajettu vasta 140tkm on kuitenkin iso töinen remontti ja voi tulla kallista. ajaessa vaihteet pelaa hienosti vaik paikalla ollessa ei meinaa upota aina, ku meinaan vaa et jos onkin vaijjerissa häikkää vaijjeri on kyl uus et luulis et sii ei oo vikaa enää.poljin ottaa ihan alhaalta kiinni et levy ei voi olla loppu mut hajooko asetelma näi lyhyessä ajassa?onko muilla jotakin kokemusta siit et hajooko asetelma 140tkm kohdalla? :(
Jamppa
"Hölösuu"
Viestit: 2018
Liittynyt: Ke Kesä 25, 2003 10:46

Viesti Kirjoittaja Jamppa »

onko siinä löysää polkimessa. Mulla oli ja satkussa sama juttu, eli poljin otti ihan pohjassa. Uusi levy ja asetelma niin kytkin ottaa ihan ylhäällä vasta kiinni.
Mercedes CL500
Mercedes SL500 X 2
Mercedes R320L
Saab 900S
Pontiac Trans am 87 ls1
Ja jotain muitakin
saabi 2.0
"Tuplakaasari"
Viestit: 83
Liittynyt: Su Helmi 26, 2006 11:07

Viesti Kirjoittaja saabi 2.0 »

ei mun mielestä oo löysää, irrottaa iha lattiasta vasta ja ottaa kii lattiasta tarkoititko näin
Jamppa
"Hölösuu"
Viestit: 2018
Liittynyt: Ke Kesä 25, 2003 10:46

Viesti Kirjoittaja Jamppa »

siis tarkoitin että onko ihan tyhjää liikettä kytkimen yläpäässä
Mercedes CL500
Mercedes SL500 X 2
Mercedes R320L
Saab 900S
Pontiac Trans am 87 ls1
Ja jotain muitakin
saabi 2.0
"Tuplakaasari"
Viestit: 83
Liittynyt: Su Helmi 26, 2006 11:07

Viesti Kirjoittaja saabi 2.0 »

ei oo tyhjää liikettä
saabi 2.0
"Tuplakaasari"
Viestit: 83
Liittynyt: Su Helmi 26, 2006 11:07

Viesti Kirjoittaja saabi 2.0 »

on siis asetelmaan ottaa kii vasta liikkeen lopussa
Jamppa
"Hölösuu"
Viestit: 2018
Liittynyt: Ke Kesä 25, 2003 10:46

Viesti Kirjoittaja Jamppa »

jos siinä ihan tyhjää, niin silloi voi sitä vaijeria katsella myös.
Mercedes CL500
Mercedes SL500 X 2
Mercedes R320L
Saab 900S
Pontiac Trans am 87 ls1
Ja jotain muitakin
Muksu
"Hölösuu"
Viestit: 1081
Liittynyt: Su Touko 30, 2004 19:19
Paikkakunta: Kerava

Viesti Kirjoittaja Muksu »

Jatkan samalla aiheella. Omassani on alusta asti (kuukausi sitten ostettu) ollut myös kytkyttimessä jotain pientä feelua. Pykälät menee kyllä sisään ihan ookoo ei siinä mitään, mutta liikkeellelähdettäessä ykkösellä tuntuu aina pientä ravistusta. En tiedä olenko tottunut, vai onko se ajan myötä vähentynyt, mutta silti vieläkin tuntuu pieni ravistus. Ajossa vaihdot OK, eikä mitään ihmeempää tunnu. Paitsi esim. motarilla ajaessa kuuluu välillä hentoa sirinää, joka häviää, kun laskee jalan kevyesti kytkimen päälle. Onkohan vaijerin säädöt viturallaan vai kuulostiko muuten tutulta jonkun korvaan.
Autolla on ajettu sellaset 217 tkm.
Vetokoukku on brutaalin miehen peruutustutka

Volvo V50, 2012
saabi 2.0
"Tuplakaasari"
Viestit: 83
Liittynyt: Su Helmi 26, 2006 11:07

Viesti Kirjoittaja saabi 2.0 »

vaijjeri on uus ostettu metro autosta.ei pitäis olla vaijjeissa vikaa.autolla esim.kurvaa koti pihaan nii pakki menee päälle hienosti niinku kaik muutkin vaihteet mut jos päästää kytkimen vapaalle ja painaa uudelleen pohjaan nii sit ei saa mitään kunnolla päälle ja aikas ku nylpyttää pakkia nii menee ja rusahtaa.kyl taitaa vaa olla asetelma loppu :evil: harmittaa vaa ku on ajettu nii vähän vasta autolla...
Saab-Poika
"Tuplakaasari"
Viestit: 67
Liittynyt: Ma Elo 01, 2005 23:13

Viesti Kirjoittaja Saab-Poika »

Mulla on siinä kykimen alkupäässä tyhjää, eli 5 cm painamisen jälkeen vasta tuntuu vastine. Ostin auton viime kesänä ja ollut siitä asti samanlainen, mutta ei mitään ongelmia, vaihteet menee sisään paikallaan ja liikkeessä ihan mainiosti. Ajaettu 110000 -95 2.0i, eli luulis ettei vielä ois lopussa. Onkos ideoita mitä tehdä? Vai kannattaako jatkaa vaan ajoa?
l150040
"Tuplakaasari"
Viestit: 91
Liittynyt: La Syys 03, 2005 07:49
Paikkakunta: Pirkkala

Viesti Kirjoittaja l150040 »

Minun ongelmani tuntuisi olevan juuri päinvastainen. Kytkin irroittaa vaihteen käytännössä heti kytkinpolkimeen koskettaessa. Ongelma esiintyy siinä, että kytkinpoljin tuntuu jäävän kantaan. Eli korkeilla kierroksilla kytkin alkaa luistaa. Malli on -97, joten ilmeisesti kyseessä on vielä vaijerikytkin. Käsittääkseni vaijerissa on automaattisäätö, mutta ei kai sen noin pitäisi säätääkään. Eli mistä löytäisin säätökohdan, jotta saisin edes hieman tyhjää tuohon polkimeen. Vai voiko sitä manuaalisesti edes säätää.
saabi 2.0
"Tuplakaasari"
Viestit: 83
Liittynyt: Su Helmi 26, 2006 11:07

Viesti Kirjoittaja saabi 2.0 »

joo jos ottaa kiinni iha alussa nii levy rupee olee niiteissä asti eli levy loppu joku pappa kait luistattanu liikkeelle lähtiessä eli 5000 kiekkaa ja sit liikkeelle.vanhassa autossani oli paine laakeri syöny asetelmaan koloa eli ois menny läpi jossain vaiheessa voi olla et täsä on sama juttu siks ei irrota tiiä sitä tuntuu et alkuperänen kytkin on iha susi luulis kestävän pidempään :twisted:
Vastaa Viestiin