Autokuume tapissa, mutta...
Tehdas ilmoittaa ;RacerX kirjoitti:Kyselin tänään Metroauton huoltpäälliköltä ja hän sanoi että yhdessä huollossa saa olla 5000 km ylitys jos muut huollot on tehty ajallaan. Eli näillä ehdoilla on täysi takuu hänen mukaansa voimassa.
Tolerans för service är tre månader och 2500 km, dvs max 15 månader och max 22500 km mellan servicetillfällen
pika suomennos:
Huoltojen välinen aika 3kk yli/ali tai 2500 km yli tai ali , eli max 15 kk huoltojen väliä tai max 22500km huoltojen väliä.
Hyvä jos suomessa olisi ruotsia parempi tulkinta

Saabismi on sairaus,mistä ei kannata parantua
Saab NG 9-5 Aero Turbo6 XWD Hirsch -11
Saab Ng 9-3 t -08
Zetor 8540 + Odes 800 + Hitachi EX120
Perheessä myös Ng 900 -98 ja Ng 9-3 t Hirsch -08
"1159"
Saab NG 9-5 Aero Turbo6 XWD Hirsch -11
Saab Ng 9-3 t -08
Zetor 8540 + Odes 800 + Hitachi EX120
Perheessä myös Ng 900 -98 ja Ng 9-3 t Hirsch -08
"1159"
Itse en osaa ruotsia kovin hyvin, mutta mitä tarkoittaa tuo lause jossa 25000 mil. Kopiotu Dagens Nyheterin sivuilta.
Vilka får ersättning?
Den som äger en Saab och drabbats av en sådan skada som berott på otillräcklig smörjning ska ta kontakt med sin lokala Saabhandlare och begära ersättning. Enda kravet är att bilägaren kan visa att serviceboken är ifylld.
Den som inte längre äger någon Saab, men tidigare haft skador, ersätts ej.
Motorgarantin betyder att en bil från 1998 har skydd åtta år framåt, till 2006.
- Det här är en unik garanti utan milbegränsning, säger Örjan Åslund och fortsätter:
- Tänk att utfärda garanti för en bil som kanske gått 25.000 mil.
Han lovar att kunderna ska få hundra procents ersättning.
- Kunderna ska hållas skadeslösa, säger han.
Vilka får ersättning?
Den som äger en Saab och drabbats av en sådan skada som berott på otillräcklig smörjning ska ta kontakt med sin lokala Saabhandlare och begära ersättning. Enda kravet är att bilägaren kan visa att serviceboken är ifylld.
Den som inte längre äger någon Saab, men tidigare haft skador, ersätts ej.
Motorgarantin betyder att en bil från 1998 har skydd åtta år framåt, till 2006.
- Det här är en unik garanti utan milbegränsning, säger Örjan Åslund och fortsätter:
- Tänk att utfärda garanti för en bil som kanske gått 25.000 mil.
Han lovar att kunderna ska få hundra procents ersättning.
- Kunderna ska hållas skadeslösa, säger han.
Tehdas ilmoittaa ;
Tolerans för service är tre månader och 2500 km, dvs max 15 månader och max 22500 km mellan servicetillfällen
pika suomennos:
Huoltojen välinen aika 3kk yli/ali tai 2500 km yli tai ali , eli max 15 kk huoltojen väliä tai max 22500km huoltojen väliä.
Hyvä jos suomessa olisi ruotsia parempi tulkinta
kerrankin !![/quote]
Mikä on muuten lähde mistä tuo tieto on saatu, onko luettavissa esim netissä?
Tolerans för service är tre månader och 2500 km, dvs max 15 månader och max 22500 km mellan servicetillfällen
pika suomennos:
Huoltojen välinen aika 3kk yli/ali tai 2500 km yli tai ali , eli max 15 kk huoltojen väliä tai max 22500km huoltojen väliä.
Hyvä jos suomessa olisi ruotsia parempi tulkinta

Mikä on muuten lähde mistä tuo tieto on saatu, onko luettavissa esim netissä?
Saman kuulin minäkin
Eli kaikkiin moottorin takuukorjauksiin lupa täytyy hakea Saksasta pääkallopaikalata! Suomen päässä tarkastetaan huoltokirja ja kuulin että toleranssi olisi 2000 km huolto-ohjelmasta mutta tätähän jo tuossa aiemmin kammettiin 3000 km:iin.
"kitkat"
9000 CSE 2.3t Aut. -95
laatikkohuolia...edelleen
# jäsen 2221#
9000 CSE 2.3t Aut. -95
laatikkohuolia...edelleen
# jäsen 2221#
Tampereen Metroauton huoltopäällikkö sanoi että 5000km on maksimiylitys. Sitten joku parin kuukauden ylitys ei vaikuta kunhan tosiaan huollot on tehty kilsarajojen puitteissa. Suopeita ovat kuulemma Saabilla olleet näissä asioissa.RacerX kirjoitti:Kyselin tänään Metroauton huoltpäälliköltä ja hän sanoi että yhdessä huollossa saa olla 5000 km ylitys jos muut huollot on tehty ajallaan. Eli näillä ehdoilla on täysi takuu hänen mukaansa voimassa.
Re: Autokuume tapissa, mutta...
Kyllä uskaltaa. Sekä 9-5:ssä että myös tonnarissa on omat murheensa. Kaikki hajoaa joskuseast kirjoitti:Uskaltaako näin heikkohermoinen ottaa askeleen 9-5-maailmaan vaan pitäisikö jatkaa sinnikkäästi tonnariluokassa?

Sillä 5000km:n ylitysellä pääsee taatusti itsekkin osallistumaan huolto/korjauskustannuksiin Tampereellakin. Nim. kokemusta on Tampereelta.
(Pitäiskö kerran vielä kirota edellistä omistajaa?).
Parempi pyrkiä pitäytymään ohjelman kilometreissä, jos aikoo joskus takuisiin turvautua.
(Pitäiskö kerran vielä kirota edellistä omistajaa?).
Parempi pyrkiä pitäytymään ohjelman kilometreissä, jos aikoo joskus takuisiin turvautua.
#1543
9-5 Aero 2007, 9-5 SE 2.3t 1999, 900 Turbo lux 1983, 99 GL 1983, 96 GL 1980, 96 GL 1977
Vw Eurovan VR6 2.8, Cube, Bianchi, Merida, Honda Varadero, Buster ja omat jalat.
9-5 Aero 2007, 9-5 SE 2.3t 1999, 900 Turbo lux 1983, 99 GL 1983, 96 GL 1980, 96 GL 1977
Vw Eurovan VR6 2.8, Cube, Bianchi, Merida, Honda Varadero, Buster ja omat jalat.
Huoltopäällikkö voinee silti esittää oman mielipiteensä asiasta sikäli kun hänellä on jo omakohtaista kokemusta näiden asioiden hoitumisesta. Onko mielipiteeseen sitten uskomista, se on jokaisen oma asia. Aika näyttää totuuden.
EDIT: Ovatpa myös Saabilta sekä MetroAutosta painottaneet, että kyseessä ei ole "8v moottoritakuu" vaan "8v taannehtiva huolenpito-ohjelma"
EDIT: Ovatpa myös Saabilta sekä MetroAutosta painottaneet, että kyseessä ei ole "8v moottoritakuu" vaan "8v taannehtiva huolenpito-ohjelma"
