Auton myynti ulkomaille.

Yleinen autoiluun ja liikenteeseen liittyvä keskustelu.
hakuba2
"Hölösuu"
Viesti:

Auton myynti ulkomaille.

Viesti Kirjoittaja hakuba2 »

Eli onko joku myynyt autoaan ulkomaille? Miten se käytännössä tapahtuu, vai onks siinä eroo perinteiseen kaupankäyntiin?

Aattelin vaan kun eräs kanadalainen mies haluaisi ostaa ton mun tonnarin. Niin mistä pitäis rueta tota rahti hommaa (Suomi -> Kanada) kyseleen? Entä pitääks mun sanoo auto täällä suomessa rekisteristä pois ja jättää kilvet tänne vai laittaa auton mukaan..?

Niin ja onko joku muu autoaan kauppaava saanut yhteyden ottoja tälläseltä henkilöltä (Bruce Lloyds). Aattelin vaan, et onks tää joku kusetus..?
93 1.9 TTiD -11
93 2.0T cab -07
95 2.3T Aero -00
96 super -79
TuuSaR
"Hölösuu"

Viesti Kirjoittaja TuuSaR »

Vesa Pohjalainen
"Saabisti"
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Vesa Pohjalainen »

Autosi on kaunis, voisi kiinnostaakin kanadassa, mutta silti veikkaan, että niitä löytyy helpommalla rajan takaa jenkeistä. Pahaa pelkään, että kyse on kusetuksesta. On noita tullut minullekin, vaikka auto ei ole edes myynnissä...siis mikään niistä.
Be careful
# 419 Vesa Pohjalainen
Tri-Lo
"Hölösuu"
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Tri-Lo »

Voisinpa löydä vetoa että kusetusyritys kyseessä. Mitä siinä luki?
V-M
"Hölösuu"

Viesti Kirjoittaja V-M »

Kusetuksen puolesta veikkaa täältäkin. :wink:

V-M
Peug 505 -85 Turbo Inj.+ Opel Manta A -70 + Saab 9000 CSE 2.3TA -94 + 9-5 AERO 2.3TSA -00
+ Maserati 3200 GTA -01 + Opel Insignia 2L turbo 4x4 -10 #2135
ah79
"Hirsch"

Viesti Kirjoittaja ah79 »

Olisikohan kyse tästä:

http://www.nettiauto.com/viewArticle.php?id=141

Täälläkin on ollut jo juttua aiheesta:

http://saabclub.fi/phpBB2/viewtopic.php?t=33307

Mikäli kuvio yhtään vaikuttaisi näistä linkeistä tutulta, niin kannattaa unohtaa saman tien. Kannattaa tosin luultavasti muutenkin...
MacTurbo
"Hölösuu"

Viesti Kirjoittaja MacTurbo »

Veikkaisin kyllä minäkin silmään pissimistä, mitä järkeä olisi ostaa käytetty auto Suomesta ja viedä se Kanadaan?
"Ihmiset, jotka luulevat tietävänsä kaiken, ärsyttävät meitä, jotka tiedämme kaiken."
Veksi
"Kaasari"

Viesti Kirjoittaja Veksi »

Kusetus yritys. Jos mies on todella niin kiinnostunut ja haluaa uittaa välttämättä vanhan saabin toiselta mantereelta. Kerro kaverille, että tulee hakemaan henk.koht auton ja järjestää itse kuljetuksen. Muista myös kertoa , että katteeton shekki ei kelpaa vaan isopino rutikuivia €uroja. Veikkaan, että kiinnostus autoon lopahtaa. 8)
Saab 900 2.1 16V classic -93
Mitsubishi L200
suorsa
"Hölösuu"

Viesti Kirjoittaja suorsa »

Muutama yhteydenotto on tullut minullekin ulkomailta. Jostain kumman syystä yhteydenpito on loppunut kuin seinään kun olen ilmoittanut, että tervetuloa ostamaan käteisellä...
9-5 Turbo6 Linear -11, 9-5 Turbo6 Aero -10 (KR), 3x 9-5 Tid -10, 9-3 2.0T Linear Cab -11 (KR), 9-3ss Aero -03 (RA), 900 T16 Cab -90 (KA), 900 Aero -87 (KR), 900 Aero 89 (PR), 99 T16 -83 (PR), 95 -?? (PR) ja voorti (KA).
makri
"Turbo"
Viesti:

Viesti Kirjoittaja makri »

Joo eiköhän tuo kusetusta ole, vaikka siinä löyhästi autokauppoihin liittyvää nimeä käytettiinkin (pikaisen googletuksen perusteella). Provinssista riippuen Kanadasta löytyy ihan kivasti Saabeja omiksi tarpeiksikin, sähkönsinisen Viggeninkin saisi Quebecissä omakseen 9000 Eurolla.

Itse olen muuttamassa syksyllä keskikanadan preerioille (Saskatchewaniin), jossa Saabit ovat harvinaisempia kuin Lamborghinit Suomessa. Lähimpään Saab kauppaan/huoltoon on sitten reilun 700km. Saattaa olla, että sitten on merkinvaihto edessä.
2019 Mazda CX9 2,5T + 2011 Mazda3 GT 2,5i + Telajärvi
Kerran Saabisti, aina Saabisti - käyttöauton merkistä riippumatta
Tobbana
"Hölösuu"
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Tobbana »

makri kirjoitti:Itse olen muuttamassa syksyllä keskikanadan preerioille (Saskatchewaniin), jossa Saabit ovat harvinaisempia kuin Lamborghinit Suomessa. Lähimpään Saab kauppaan/huoltoon on sitten reilun 700km. Saattaa olla, että sitten on merkinvaihto edessä.
700km matka saabillahan on pikku pyrähdys, ota se nautinnon kannalta, elä esteenä. :D
Ja ainahan voit ostaa toisenmerkkisen varalle, pääsee hakemaan saabiin osia tarvittaessa, jos sattuu halvaantumaan.

-Sami
Sami Räihä #1910
Saksanpatonki alla
Ex: 9³ SC Vector 2.0T A6 XWD eLSD MY09, 9³ SC Vector 2.0t BioPower MY07, 9⁵ Aero Wagon MY02, 9000 CSE 2.3T MY96, 900i8A MY85, 99 MY83
Svc
"Saabisti"

Re: Auton myynti ulkomaille.

Viesti Kirjoittaja Svc »

hakuba2 kirjoitti:Eli onko joku myynyt autoaan ulkomaille? Miten se käytännössä tapahtuu, vai onks siinä eroo perinteiseen kaupankäyntiin?

Aattelin vaan kun eräs kanadalainen mies haluaisi ostaa ton mun tonnarin. Niin mistä pitäis rueta tota rahti hommaa (Suomi -> Kanada) kyseleen? Entä pitääks mun sanoo auto täällä suomessa rekisteristä pois ja jättää kilvet tänne vai laittaa auton mukaan..?
Varmasti kusetusta. Kanadassa ei ole mitään mahdollisuutta saada euroversioautoa kilpiin ilman mittavia (=kalliita) muutoksia. Muutosten hinnalla saa jo uuden vastaavan auton.

Mikäli kyseessä ei ole kusetus, auton myynti ulkomaille tapahtuu samoin kuin suomeenkin. Poikkeuksena on, että autosta PITÄÄ tehdä luovari myös myyjälle, että vakuutus ym vastuut saa poikki.
Myyjä tekee autosta myynti-ilmoituksen kats.konttorilla.
Ostaja poistaa auton kilvistä, ja ottaa siirtotarran rajalle.

Parempi vaihtoehto on, että myyjä poistaa auton kilvistä ja myy auton kilvettömänä, jne...

Mikäli auto myydään ulkomailla, autosta tehdään normaalit luovarit. Myyjä ottaa suomalaiset kilvet mukaan ja palauttaa ne suomessa konttorille rekisteriotteen ilmoitusosan tai luovarin kanssa.
Svc, Saabiton saabisti
Citroën C5 2.0 HDi -11, Seat Leon e-Hybrid -21
Tri-Lo
"Hölösuu"
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Tri-Lo »

Svc kirjoitti:Poikkeuksena on, että autosta PITÄÄ tehdä luovari myös myyjälle, että vakuutus ym vastuut saa poikki.
Pätee mielestäni kotimaan kaupoissakin!
Svc
"Saabisti"

Viesti Kirjoittaja Svc »

Tri-Lo kirjoitti:
Svc kirjoitti:Poikkeuksena on, että autosta PITÄÄ tehdä luovari myös myyjälle, että vakuutus ym vastuut saa poikki.
Pätee mielestäni kotimaan kaupoissakin!
Totta. Luovari kannattaa tehdä itselle myös Suomessa.
Suomessa kuitenkin luovarin unohtuessa myyjä voi aina käydä tekemässä myynti-ilmoituksen katsastusasemalla. Edes ostajan nimeä ei tarvitse tietää:

"Olen myynyt ajoneuvoni ABC-123 30.2.2006 tuntemattomalle henkilölle."
Paikka, aika ja allekirjoitus.

Tällöin vastuu autosta päättyy. Sitten tosin ei kannata jäädä itse kiinni ajamassa tuota autoa...
Svc, Saabiton saabisti
Citroën C5 2.0 HDi -11, Seat Leon e-Hybrid -21
hakuba2
"Hölösuu"
Viesti:

Viesti Kirjoittaja hakuba2 »

Juu niin mä aattelinkin, et kusetushan tää on. Mut en vaan ollu törmänny tollasiin varotus juttui tästä aiheesta. Niin piti tiedustella, et onko muilla samoja kokemuksia..

Niin ja eilen illalla tuli sähköposti missä oli just tosta viiden tonnin kuletus rahasta sun muusta.. Tossa toi viimeisin viesti kokonaisuudessan:
Good day,

I am in Canada and I run my company in which I buy auto machines for
clients around the world as long as you can assure me of the car being in perfect condition.

Once again thanks for you response, actually I have a garage where i put the car i buy in europe but due to the haste of my client I will be sending the Cheque I will send a Cheque of 12,000 euro.This means the Cheque that will be sent to you will include an excess amount which is 5,000 euro for the shippers fee for a home pick up from your base down to Canada its new origin. So the Cheque will be in the amount of 12,000 euros whereby you will deduct the cost of the car which is 7,000 euros and send the balance of 5,000 euros to my shipper via western union money transfer, Any of which is closest to you or preferred. This is due to the fact that my client has refused to issue out more than one cheque for this transaction.

You need not worry as our prepaid shipping company will come to pick the car up from your base for shippment to Canada and the bankCheque will include the fees I mentioned above. so I am trusting you to handle his funds with care and honesty and UTMOST confidentiality. What I want to clarify is that will you be able to cash the Cheque immediately from your bank and send the excess back via western union money transfer for the shipping charges that my shipper will pay to the shipping company through western union money transfer as soon as the Cheque is cashed and you deduct the money for the sales of your car,the shippers will also prepare the documentations for the change of ownership and also the sales contract or transaction for the car.

Please your answer on this will enable me to issue a directive to contact my client on the need to contact my bank to get the Cheque ready and send it to you with out any further delay . so send me your name,address and phone number so that the Cheque can be sent to you as soon as possible. Thanks.

Regards,
Bruce Lloyds
93 1.9 TTiD -11
93 2.0T cab -07
95 2.3T Aero -00
96 super -79
Vastaa Viestiin