Speedou kirjoitti:Eikös täällä aika paljon ollut kyse juuri kiihtyvyydestä suoralla. Tuliko tilanne siihen, kun näyttääkin, että autot voivat antaa vastusta, niin siirretään aihetta?
Anyway, noita vetoja vedetään aikalailla suoralla joo, kun halutaan edes jotenkin turvallisesti verrata suorituskykyjä. Ei jaksa taas aloittaa pärrä vs. auto radalla kisaa. Faktaa on, että Formula 1 on nopeampi, kuin Moto GP, tarviiko muuta tietää
Lääkkeet ottamatta, vai mikä vaivaa
Ei tässä nyt mitään aihetta vaihdeta, vaan ihan aiheesta puhutaan.
Mites nuo kisatilanteet yleensä vedetään, kadulla eikö ?
No mieluusti suoralla, lähetään vaikka liikenne valoista taikka vauhdista..
Otetaan vaikka nyt 400hp saba ja 150hp pärrä ja väännetään kaasua, no mitäs se vauhti on hetken kuluttua kun vedetään lämät tiskissä,200km/h vai jopa enemmän. Paikkana vielä sellainen perus töyssyinen tie tai liikenne valoista lähtö, niin kyllä siinä jompikumpi löysää, kun nopeudet nousee ihan sairaan koviksi,ellei sitten olla moottoritiellä..
Pointti oli juuri se, että suht tasaväkisillä vehkeillä "hullut" voittaa, ei tässä muusta ollut kyse.
Omasta kokemuksesta vaan puhuin, kun tuli autolla ajettua rintarinnan prätkää vastaan, töyssyista pikatietä pitkin ++200km/h. Silloin se pyörä oli voittaja, kun iteltä loppui rohkeus kesken, oli vauhti jo sen verran sairasta sille tielle..
Se kuitenkin on fakta, että jos vehkeet kulkee, niin vauhdit tosiaan nousee 2 alkaville lukemille tosi helposti ja silloin se voittaa, kumpi on hullumpi.. Kyllä autolla pärjää yllättävänkin hyvin,toki riippuu mitä on vastassa. Hayabusa kun menee hiukan paremmin, kuin joku matkapyörä.400hp autokin liikahtaa hieman eri lailla kuin turbo uno.
Kannattaa ihan kokeilla, mihin rahkeet riittää on sitten kumman puikoissa tahansa..
F1 on nopeampi, mutta niin on top fueleri stripilläkin nopeampi, kuin top fuel prätkä
