Turbo tukossa
Turbo tukossa
Onko perää että turbo voi mennä "tukkoon" kun sitä käyttää vähän eli ajelee vain pintakaasulla. Olen kuullut kavereilta että se olisi mahdollista.
Oli SAAB 9-5 2.3t ja nyt on Toyota Avensis 1.8 vvti 2001 wagon.
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 8096
- Liittynyt: Ti Heinä 15, 2003 06:09
- Paikkakunta: Ihmiskunnan kehto: Paippinen
Paskapuhetta. Turbo pyörii väkisin jopa normaaliajossa vaikka kuinka ajelisi pintakaasulla. Kysyppä kaveriltasi, että mikä siellä menee tukkoon? 

-Ville
-Sähkövatkain model Y -24
-A6 Avant 2,7T Biturbo Q -01 TipTr, status: ajokiellossa.
-Luottopeli Audin porsiessa: Pösö 307 1.6 -03 ja pihakoristeena Saab 900 T8 5D -84
-Sähkövatkain model Y -24
-A6 Avant 2,7T Biturbo Q -01 TipTr, status: ajokiellossa.
-Luottopeli Audin porsiessa: Pösö 307 1.6 -03 ja pihakoristeena Saab 900 T8 5D -84
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 8096
- Liittynyt: Ti Heinä 15, 2003 06:09
- Paikkakunta: Ihmiskunnan kehto: Paippinen
Oletko nähnyt tai kuullut yhdestäkään karstaongelmaisesta autosta, joka on tehty 1990 luvulla ja käyttää synteettisiä öljyjä (ja nyt ei puhuta 9-5 ja 9-3:n huohotusongelmista
)?
"Vanhanajan" turbot, joissa on pelkkä öljyjäähdytys, tuppasivat joskus hajoamaan, kun niiden ei annettu kovan polkemisen jälkeen jäähtyä. Tuon ajan öljylaadut eivät välttämättä kestäneet noita lämpöjä, jolloin öljy koksaantui ja rikkoi laakerit.
Ei millään pahalla kaveriasi kohtaan, mutta tuommoinen kommentti kuulostaa lähinnä siltä, että joku 1,3litrasella japsivaparilla ajeleva levittää kateellisena harhaluulojaan turbotekniikan tuomista "haitoista", vaikka ei ole koskaan turboahdettua autoa omistanutkaan...Tai vielä parempaa, ajaa jollain TDI-kikottimella eikä edes tiedä, että autossa on turbo

"Vanhanajan" turbot, joissa on pelkkä öljyjäähdytys, tuppasivat joskus hajoamaan, kun niiden ei annettu kovan polkemisen jälkeen jäähtyä. Tuon ajan öljylaadut eivät välttämättä kestäneet noita lämpöjä, jolloin öljy koksaantui ja rikkoi laakerit.
Ei millään pahalla kaveriasi kohtaan, mutta tuommoinen kommentti kuulostaa lähinnä siltä, että joku 1,3litrasella japsivaparilla ajeleva levittää kateellisena harhaluulojaan turbotekniikan tuomista "haitoista", vaikka ei ole koskaan turboahdettua autoa omistanutkaan...Tai vielä parempaa, ajaa jollain TDI-kikottimella eikä edes tiedä, että autossa on turbo

Viimeksi muokannut V.J.S, Ke Kesä 07, 2006 07:40. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
-Ville
-Sähkövatkain model Y -24
-A6 Avant 2,7T Biturbo Q -01 TipTr, status: ajokiellossa.
-Luottopeli Audin porsiessa: Pösö 307 1.6 -03 ja pihakoristeena Saab 900 T8 5D -84
-Sähkövatkain model Y -24
-A6 Avant 2,7T Biturbo Q -01 TipTr, status: ajokiellossa.
-Luottopeli Audin porsiessa: Pösö 307 1.6 -03 ja pihakoristeena Saab 900 T8 5D -84
Höpö puhetta koko tukkoon meno. Jos se on tukossa niin kyllä sen on karstoittanut muu kuin hissukseen ajo (ja sellainen tukkoisuuden aiheuttaja näkyy jo peilistä sinisenä utuna = useita syyn mahd. aiheuttajia).
OT:Imusarjaa on näkynyt ummessa useammassakin laitteessa mutta se taas ei aiheudu ajo tavasta vaan EGR ventiilistä.
V-M
OT:Imusarjaa on näkynyt ummessa useammassakin laitteessa mutta se taas ei aiheudu ajo tavasta vaan EGR ventiilistä.
V-M
Peug 505 -85 Turbo Inj.+ Opel Manta A -70 + Saab 9000 CSE 2.3TA -94 + 9-5 AERO 2.3TSA -00
+ Maserati 3200 GTA -01 + Opel Insignia 2L turbo 4x4 -10 #2135
+ Maserati 3200 GTA -01 + Opel Insignia 2L turbo 4x4 -10 #2135