Thor| kirjoitti:Tuossa nyt penkonut tietoa tuosta ahtimen vaihtamisesta ja kaikkialla tuntuu olevan paljon juttua t25 vaihtamisesta TD04 ja siinä vaadittavaista muutostöistä.
Onko missään selvää kertomusta siitä, mitä pitää tehdä, jotta tuo TD04 menee Garrett T03 tilalle.
1. Pakosarja on erilainen, mutta sopiiko uudemman tonnarin pakosarja mitenkään tuohon vanhaan?
2. Monessa jutussa ollaan puhuttu paljon letkujen/putkien muutoksista, kaikki lukemani ovat tosin koskeneet t25 vaihtamista mitsuun, miten on tuon T03 kanssa?
3. Kertokaa aiheesta ihan mitä vaan, mistä voisi olla hyötyä, hyvin valmisteltu on puoliksi tehty ja sillee.
Vanhempaan tonnariin täytyy vaihtaa pakosarja uudemmasta(88->), jotta T25 tai Mitsun saa sopimaan.
Sain juuri sovitettua 9-5 Aeron Mitsun -96 tonnarin nokalle. Kaikki putket vaihdettiin teräspunosletkuiksi, joten ne sopivat helposti. Ahtimen tulopuolen liitos on 9-5:ssa erilainen, joten sitä piti työstää jonkin verran. Lisäksi ahtimen asento oli erilainen kuin 9000:ssa, joten ahtimen sisältä joitu ottamaan kaksi ohjuri tappia pois, jotta pesät sai käännettyä kohdilleen. Alapuolelle tuleva tukirauta myös vaati väntelyä sopiakseen paikalleen.
96 vuoden tonnarista jäi yli T25, jonka sovitan jossakin kohtaa tuohon -86 tonnarin keulille. Pitää vain hommata toinen pakosarja, jotta turbon laippa sopii. Muutetn pitäisi olla putkia myöten samassa asennossa. Lohkon kyljissä olevat vesikierron paikat pitää varmistaa ennen asennusta.
Huom. PCS myy sekä käytettyjä, että uusia T25 sopivia pakosarjoja
