dumpin asennus
-
- "Turbo"
- Viestit: 233
- Liittynyt: Ma Joulu 26, 2005 15:37
- Paikkakunta: Nastola/finland
- Viesti:
dumpin asennus
ostin tuossa dumpin,kertokaahan miten sen saa asennettua?.
Markku Helin
jäsen:2815
Nastola
jäsen:2815
Nastola
Jos on ilmamäärämittari niin dumppi saattaa sekottaa, mutta toimii oikein säädettynä.
"Paten dumppi" on suosittu ja ilmeisesti kohtuu hintainen ja helposti säädettävä.
Asennus mahd. lähelle kaasuläppää (coolerin ja kaasuläpän välille), vaikkakaan kukaan ei oo koskaan sanonnu että olis ollut jotain haittaa vaikka se olis 50 cm päässä eli hyvään paikkaan.
Tässä kaverin dumpista pari kuvaa (mallia "Pate")
"Paten dumppi" on suosittu ja ilmeisesti kohtuu hintainen ja helposti säädettävä.
Asennus mahd. lähelle kaasuläppää (coolerin ja kaasuläpän välille), vaikkakaan kukaan ei oo koskaan sanonnu että olis ollut jotain haittaa vaikka se olis 50 cm päässä eli hyvään paikkaan.
Tässä kaverin dumpista pari kuvaa (mallia "Pate")
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 1172
- Liittynyt: Ma Elo 15, 2005 18:54
- Paikkakunta: Vieremä
vanhemmissa tulee olla jossa on ilmamäärä mittari. trionic järjestelmä ei sitä välttämättä kaipaa.Make5 kirjoitti:Eikö tonnarissa tule olla by-pass, ei dumppi? ymmärtääkseni systeemi vaatii ettei ilmamäärämittari mene sekaisin tms. (Aito kysymys, ei kettuilua, viisaammat jakakaa tietouttanne)
#2807#
EX Saabit 9000 2.0t-93 2.3T-97
Saab 9-3 1.8t SC-06
EX Saabit 9000 2.0t-93 2.3T-97
Saab 9-3 1.8t SC-06
-
- "Turbo"
- Viestit: 233
- Liittynyt: Ma Joulu 26, 2005 15:37
- Paikkakunta: Nastola/finland
- Viesti:
dumpin asennus
procarservicelta tilasin.. klubialeineen 100e säädettävä...
Markku Helin
jäsen:2815
Nastola
jäsen:2815
Nastola
Toimiihan se IMMunkin kanssa eikä mitään kummempia ongelmia, kunhan ei paina kytkintä silloin kun ahtoputkessa on vielä ahtoja. Tällöin moottori sammuu. Eli käytännössä pysäyttäminen kiihdytyksen jälkeen tapahtuu päästämällä kaasu ja odottamalla sekunnin-pari että ahdot laskee, sitten voidaan painaa kytkintä niin auto ei sammu. Näin ainakin mulla...
Ja mitäköhän järkeä tässä oikeen onTeePee kirjoitti:Toimiihan se IMMunkin kanssa eikä mitään kummempia ongelmia, kunhan ei paina kytkintä silloin kun ahtoputkessa on vielä ahtoja. Tällöin moottori sammuu. Eli käytännössä pysäyttäminen kiihdytyksen jälkeen tapahtuu päästämällä kaasu ja odottamalla sekunnin-pari että ahdot laskee, sitten voidaan painaa kytkintä niin auto ei sammu. Näin ainakin mulla...
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 1172
- Liittynyt: Ma Elo 15, 2005 18:54
- Paikkakunta: Vieremä
Toimiihan se selvästikin..pade kirjoitti:Ja mitäköhän järkeä tässä oikeen onTeePee kirjoitti:Toimiihan se IMMunkin kanssa eikä mitään kummempia ongelmia, kunhan ei paina kytkintä silloin kun ahtoputkessa on vielä ahtoja. Tällöin moottori sammuu. Eli käytännössä pysäyttäminen kiihdytyksen jälkeen tapahtuu päästämällä kaasu ja odottamalla sekunnin-pari että ahdot laskee, sitten voidaan painaa kytkintä niin auto ei sammu. Näin ainakin mulla...
#2807#
EX Saabit 9000 2.0t-93 2.3T-97
Saab 9-3 1.8t SC-06
EX Saabit 9000 2.0t-93 2.3T-97
Saab 9-3 1.8t SC-06
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 1172
- Liittynyt: Ma Elo 15, 2005 18:54
- Paikkakunta: Vieremä
Ostin tuossa just ittelleni sellaiselta kaverilta dumpin joka ei pelannut hänen autossaan ollenkaan auto olis just 900 T16. En tosin suoralta kädeltä voi sanoakaan ettei toimisi..2495 kirjoitti:Toiimikos toi "paten dumppi" sitte tommoses saab 900 T16 konees hyvin ? Mistä semmosen vois ostaa ?
#2807#
EX Saabit 9000 2.0t-93 2.3T-97
Saab 9-3 1.8t SC-06
EX Saabit 9000 2.0t-93 2.3T-97
Saab 9-3 1.8t SC-06
Hmm... Kaverin T8:ssa ainakin Paten dumppi toimii aivan hyvin. Taitaapi olla ainakin osaksi säätökysymys. Kyllähän se varmaan rikkaalle pieneksi toviksi vetää kun hukkaa jo mitatut ilmat, mutta ei siinä ainakaan mitään ongelmia sen suhteen ole.
Jaakko #2077
9-5 Aero Wagon -09 KA
OG900S Cabriolet -94 HA
2x96 -75, Toinen ajossa, toinen museoprojekti
9-5 Aero Wagon -09 KA
OG900S Cabriolet -94 HA
2x96 -75, Toinen ajossa, toinen museoprojekti
Viitaten topicin
http://www.saabclub.fi/phpBB2/viewtopic ... mp&start=0
mukaiseen filtterin asennukseen orkkis By-passin kylkeen. Jääkö reikä sitten paksuun muoviseen imuputkeen vai metalliseen joka menee imusarjaan? Mikä olisi paras tapa tukkia reikä kun tulppaa ei ole?? Ajattelin heittää reippaasti ilmastointiteippiä ja tarvittaessa klemmarin. Kuinka mahtaa pysyä? Eihän -1bar/1,35bar niin kova paine pitäisi olla ettei muutaman kerroksen ilmastointiteippi pitäisi..
http://www.saabclub.fi/phpBB2/viewtopic ... mp&start=0
mukaiseen filtterin asennukseen orkkis By-passin kylkeen. Jääkö reikä sitten paksuun muoviseen imuputkeen vai metalliseen joka menee imusarjaan? Mikä olisi paras tapa tukkia reikä kun tulppaa ei ole?? Ajattelin heittää reippaasti ilmastointiteippiä ja tarvittaessa klemmarin. Kuinka mahtaa pysyä? Eihän -1bar/1,35bar niin kova paine pitäisi olla ettei muutaman kerroksen ilmastointiteippi pitäisi..
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 1172
- Liittynyt: Ma Elo 15, 2005 18:54
- Paikkakunta: Vieremä
ei siel suodattimen jälkeen olevassa muoviputkessa ole ylipainetta joka siis pitää tukkia jos laitat "mopon"suodatin patentin.. eikös ylempänä olevissa kuvissakin aika selvästi näy missä sen dumpin likiarvoinen paikka on. Elikä paine putkessa
Viimeksi muokannut Tasapaino akseli, Ke Heinä 19, 2006 19:23. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
#2807#
EX Saabit 9000 2.0t-93 2.3T-97
Saab 9-3 1.8t SC-06
EX Saabit 9000 2.0t-93 2.3T-97
Saab 9-3 1.8t SC-06