savua suorasytkäpuolasta
savua suorasytkäpuolasta
auto on -91 9000 CD 2,3turbo. ajoin aamulla kauppaan toimi normaalisti, kun olin lähössä ei käynnistynyt pyörittää hyvin. hinattiin kotiin ja totesin ,että bensapumppu ei pyöri. sulakkeet kunnossa. rupesin mittailee relettä niin kaasuläppä mötikkä piti hiljaista vinkumista ja hetkeä myöhemmin 4pytyn puola päästi savut pihalle (ja on muuten ihan palaneen näkönenkin). Mistäköhän kaikki mahtoi saada alkunsa? Mitä kaikkea mahtaa joutua uusimaan ja paljonko osat maksaa. kannattaako viedä suosiolla johonkin korjaamolle?
ps. pumpun releelle tuli ohjaus ja päävirta. rele toimi ainakin irrallaan normaalisti mutta hanskalokeron pumpun sulakkeelle 20A ei tullut virtaa.
ps. pumpun releelle tuli ohjaus ja päävirta. rele toimi ainakin irrallaan normaalisti mutta hanskalokeron pumpun sulakkeelle 20A ei tullut virtaa.
Saattaahan tuo kuolla vaikka ois turvetus kunnossakin.9000CD23T kirjoitti:Maadoitukset...maadoitukset....( huono maadoitus tappaa DI-kasetin )
Uusi DI kasetti maksaa PCS:llä n.200 euroa.

Toki aika iso osa kasetti kuolemista saattaa johtua moottorin maadoituksen toimivuudesta.
Mulla kyllä kuoli ihan omijaan.
Saabilla maksanee saman eli n:200€.
Bensapumppu alkaa pyörimään vasta kun starttaa.
Jos peset moottoritilan niin pesun jälkeen ENNEN käynnistämistä irroita sytkäkasetti ja kuivaa vesi pois.
Tarkista moottorin maadoitukset, DI on kuulemma tarkka siitä. Sitten kasettiin tuleva piuha saattaa olla maadoitettu jostain, ainakin vanhempi malli on jossa ei ole pikaliitintä suoraan kasetissa.
Niin ja joudut sitten hommaamaan sen uuden sytkäkasetin
toivottavasti ei ole muuta vikaa.
EDIT: mää olin taas hidas
Jos peset moottoritilan niin pesun jälkeen ENNEN käynnistämistä irroita sytkäkasetti ja kuivaa vesi pois.
Tarkista moottorin maadoitukset, DI on kuulemma tarkka siitä. Sitten kasettiin tuleva piuha saattaa olla maadoitettu jostain, ainakin vanhempi malli on jossa ei ole pikaliitintä suoraan kasetissa.
Niin ja joudut sitten hommaamaan sen uuden sytkäkasetin

toivottavasti ei ole muuta vikaa.
EDIT: mää olin taas hidas

#2359 Ex: 9000CC T16 M90/88 Black, Ex: 900 GL T8 M86, Ex: 9000 Aero M96 Black
EX: 9-5 Aero Sedan M04 Espresso Black, EX: 9-3 SE Sport Coupé M99 Black,
Saab 9-3 SS 2.0T BP Aero M08 Snow Silver, 9-3 SC 2.0t BP Vector M08 Black
EX: 9-5 Aero Sedan M04 Espresso Black, EX: 9-3 SE Sport Coupé M99 Black,
Saab 9-3 SS 2.0T BP Aero M08 Snow Silver, 9-3 SC 2.0t BP Vector M08 Black
Vaikkakin haulla olisi löytynyt, mutta liittyy nyt niin hyvin tähän keskusteluun.
Eli kysymys kuuluu, mitä eroa on tuolla mustalla ja punasella kasetilla?
Joku jos äkkisiltään osais sanoa, niin iso kiitos
Olisi taas vähän viisaampikin...
Eli kysymys kuuluu, mitä eroa on tuolla mustalla ja punasella kasetilla?

Joku jos äkkisiltään osais sanoa, niin iso kiitos

Olisi taas vähän viisaampikin...
--M-B C 180 Kompressor-- Mutta Saabisti ikuisesti joka IloMetreillä!
SAAB 9-5 2.0t Wagon ARC vm. 2001
SAAB 9000 2.0i CD vm. 1997
SAAB 9000 2.0i CC vm. 1988
Väri
ja sisäiset ominaisuudet (mustiakin on erilaisia) mutta ite ajelin toista vuotta mustalla (mulla pitäisi ola punainen) ja sekä autossa että vahinkokeskuksen moottoreissa oli mustat kun ne minulle tulivat. Enpä ole huomannut mitään käytännön eroa kun nyt olen ajellut uudella punaisella.
V-M

V-M
Peug 505 -85 Turbo Inj.+ Opel Manta A -70 + Saab 9000 CSE 2.3TA -94 + 9-5 AERO 2.3TSA -00
+ Maserati 3200 GTA -01 + Opel Insignia 2L turbo 4x4 -10 #2135
+ Maserati 3200 GTA -01 + Opel Insignia 2L turbo 4x4 -10 #2135
Kiitoksia, tämä vastaus jo tyydyttää minua... En kaivannutkaan ihan perinV-M kirjoitti:Värija sisäiset ominaisuudet (mustiakin on erilaisia) mutta ite ajelin toista vuotta mustalla (mulla pitäisi ola punainen) ja sekä autossa että vahinkokeskuksen moottoreissa oli mustat kun ne minulle tulivat. Enpä ole huomannut mitään käytännön eroa kun nyt olen ajellut uudella punaisella.
V-M
pohjaista tietoluentoa. ELI käytännössä noi ovat kaikki yhteen sopivia...
Mutta jos joku haluaa vielä kertoa tarkemmin, niin kiitoksia...

--M-B C 180 Kompressor-- Mutta Saabisti ikuisesti joka IloMetreillä!