

NG turbo pitää aivan samanlaista ulvomista kovassa kaasupohjassa kiihdytyksessä, ehkä parhaiten havaittavissa kakkonen pohjassa, autossa stage-settiä joten vakiota enempi painetta. Ääni on pienimmillä ahdoilla vaimeampaa. Ääni vaikuttas olevan selvästi turbon pyörimisnopeuteen verrattavissa, kaasupolkimella säädeltävissä. Paikallaan kaasutellessa ei ko vihellystä saa aikaan vaan tarttee painetta.
Oletin sen johtuvan turbon imuputken (ns saksofonin) liitoksesta, koska toinen ruuveista oli löysällä, ruuvi pari milliä koholla. Turbon ja imuputken välisen liitoksen o-rengas olikin osittain hieman kärsineen näköinen joten vaihdoin sen uuteen. uudesta tiivisteestä ja kiristyksestä ei kuitenkaan apua.
Kokeilin imuputken ollessa irti käsikopelolla hyrrän välyksiä; poikittaista ei sitten yhtään, pitkittäistä pari milliä. siivet pyörii nätisti ja ihan ehjät. no yhdessä kompuran siiven reunassa ihan pikkuriikkinen rupu jonka tunsin sormeen. tuollako ongelma?
Letkut on kiinni ja tarkistuskierroksen jälkeen ovat ehjiä.
Pakopesässä kenties halkeama? JT dp:n liitos? Pitäs olla kireellä, en uskalla kiristää liikaa jottei pultti katkee.. Turbon ja pakosarjan ollessa paikallaan ei tutkittaessa päällepäin näy halkeamia, vaikeeta on tietysti todeta muista paikoista mahdollisia halkeamia... jotain muuta?