Sahausta moottorin ollessa kuuma?
Sahausta moottorin ollessa kuuma?
Mistä moinen mahtaa johtua kun moottori kuuma, niin ei tahdo aina saada autoa käyntiin ilman että joutuu sahamaan reippaasti. Kylmänä menee aina käyntiin, ei minkäänlaista ongelmaa. Tyhjäkäynti kylmänä ja lämpinä tasaisen kaunista kuuneltavaa, siis käy kaunisti. Lämpöaika kytkin vaihdettu. Seokset saab huolossa säädetty. Mutta tuo kuumana käynistäminen...hävettää välillä kun joutuu sahaa.

Tuo on yksi K-jetin helmasynti. Yleensä tosiaan lämpöaikakytkin on syyllinen. Meikän 900i lähtee paremmin käyntiin vastaavassa tilanteessa, kun painaa kaasun pohjaan startin aikana ja päästää sen heti, kun kone herää käyntiin. Mun iivarissa ongelma tulee yleensä sopivan jäähtymisen jälkeen (esim. -20 pakkasella 30min ajon jälkeen) tai jos koneen saa tukehtumaan huonolla kytkimen käytöllä heti kylmäkäynnistyksen jälkeen.
# 1771 - Mikko Mertanen
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
Toyota Corolla STW 1,3M -99 (opetuslupa-auto)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
Toyota Corolla STW 1,3M -99 (opetuslupa-auto)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
...Vaihdoin lämpöaikakytkimen kun kylmänä aamuisin ei millään veinanut käynistyä, ja auttoi siihen. Mutta tuo juuri kun sopivasti auto seissyt jonkin aikaa niin ei aina tahdo käynistyä. No... opetelen elää sen kanssa.Mertmi kirjoitti:Tuo on yksi K-jetin helmasynti. Yleensä tosiaan lämpöaikakytkin on syyllinen. Meikän 900i lähtee paremmin käyntiin vastaavassa tilanteessa, kun painaa kaasun pohjaan startin aikana ja päästää sen heti, kun kone herää käyntiin. Mun iivarissa ongelma tulee yleensä sopivan jäähtymisen jälkeen (esim. -20 pakkasella 30min ajon jälkeen) tai jos koneen saa tukehtumaan huonolla kytkimen käytöllä heti kylmäkäynnistyksen jälkeen.
Re: Sahausta moottorin ollessa kuuma?
Taitaa olla ominaisuus yhdessä jos toisessa k-jetissä, itse veikkaisin "rupsahtanutta" painevaraajaa ongelmien aiheuttajaksi. Kaasun painamista voi testata myös josko auttaisi.hiphop kirjoitti:Mistä moinen mahtaa johtua kun moottori kuuma, niin ei tahdo aina saada autoa käyntiin ilman että joutuu sahamaan reippaasti. Kylmänä menee aina käyntiin, ei minkäänlaista ongelmaa. Tyhjäkäynti kylmänä ja lämpinä tasaisen kaunista kuuneltavaa, siis käy kaunisti. Lämpöaika kytkin vaihdettu. Seokset saab huolossa säädetty. Mutta tuo kuumana käynistäminen...hävettää välillä kun joutuu sahaa.
:oops: :oops:
Esa
Paineenvaraaja on tosiaan yleinen syyllinen, mutta vuotava ruiskusuutin oireilee samalla lailla.
Searchilla löytynee ohjeet tuon tarkastukseen.
Searchilla löytynee ohjeet tuon tarkastukseen.
Teemu paimiosta
#1266,
Teemun edelliset avot
Muut menopelit
Opel Corsa-e 2023
Opel Corsa S 1.4T 2019
Projektina 900S 1992
#1266,
Teemun edelliset avot
Muut menopelit
Opel Corsa-e 2023
Opel Corsa S 1.4T 2019
Projektina 900S 1992
Taitaa olla järkevintä on tietty paikallistaa vika ensin painevarajaan. Virallinen testihän oli kai katsoa pysyykö autossa paineet yllä väh. 20min sammuttamisen jälkeen. Melkein jossain "pajalla" pitää tehdä, niin käy helposti.hiphop kirjoitti:Onko se paineenvaraaja sama kuin motonetissä sanotaan paineregulaattori?
Hirveä hinta jos näin on. Melkein 400e :x :x
Käytettynähän noita saa muutamalla kympillä (itselläkin pari), mutta ainahan on se ongelma, että mistä tietää onko "uusi käytettykin" samasta viasta...
Esa