Tein etujarruremonttia ja huomasin jarrupalojen vaihdon yhteydessä, että ulompi jarrupala oli huomattavasti kuluneempi kuin männän puoleinen.
Ongelmaksi tuli uuden palan sovittaminen ulomman paikalle. Satula liikkuu liukupinnoista, mutta ei riittävästi, jotta uuden palan saisi sovitettua paikoilleen.
Onkohan mäntä niin jumissa, että sisempi pala ei liiku kunnolla. Vanhaa jarrupalaa sai irroitella hyvän tovin, mutta mäntä kääntyi takaisin sisäänpäin kevyesti. Pitäisikö satulaa voida saada vedetyksi ulospäin, jotta ulomman palan saisi sovitettu paikoilleen?
99:n etujarrusatulasta
99:n etujarrusatulasta
Ei riemulla rajaa kun Saabilla ajaa
Re: 99:n etujarrusatulasta
mulla usein kanssa ulompi pala enemmän kulunut. itse ajattelen asian näin: toisiomäntä menee jumiin helpommin, eikä aina palauta niin hyvin, kuluttaa nopeammin?saab84 kirjoitti:Tein etujarruremonttia ja huomasin jarrupalojen vaihdon yhteydessä, että ulompi jarrupala oli huomattavasti kuluneempi kuin männän puoleinen.
Ongelmaksi tuli uuden palan sovittaminen ulomman paikalle. Satula liikkuu liukupinnoista, mutta ei riittävästi, jotta uuden palan saisi sovitettua paikoilleen.
Onkohan mäntä niin jumissa, että sisempi pala ei liiku kunnolla. Vanhaa jarrupalaa sai irroitella hyvän tovin, mutta mäntä kääntyi takaisin sisäänpäin kevyesti. Pitäisikö satulaa voida saada vedetyksi ulospäin, jotta ulomman palan saisi sovitettu paikoilleen?
kyllä se "kaulus" (vai mikä sen nimi on?) pitäis saada vedettyä niin ulos että uusi pala mahtuu. välillä pitää sisempää mäntää kääntää työkalulla sisäänpäin ettei tule liian ulos ja sit kammetaan lisää kaulusta ulos. monipuolinen työkaluvalikoima on hyödyllinen, esim pitkiä vipuvarsia. viime aikoina olen ottanut keinoksi vasaroida toisiomäntää (tai siitä kauluksen juuresta) samanaikaisesti kun toisella kädellä kampean vipuvarrella kaulusta, johan alkaa kaulus liikkumaan, en sitten tiedä voiko siitä vasaran antamisesta olla jotain haittaa.
Luca F #1724, ex-Saabisti vuosilta 2003-2013 (Saab 99 -71,75,76,77,77,78,78,79,80,84,84,84,84, Saab 900 -83,83,84,86,90,91)
niin
on olemassa asioita joihin ei ole oikopolkuja, ainakaan jos meinaa ajella pitempään. lekahommat toimii varmasti sen ajan että kerkeää soittaa pörsiin ja paneen auton myyntiin . mutta jos meinaa ajaa kannattaa purkaa ja kehnätä toisiomännästä ruosteet pois.
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 1423
- Liittynyt: Su Joulu 07, 2003 13:35
- Paikkakunta: Jyväskylä
Re: niin
Juuri näin....mestari kirjoitti:on olemassa asioita joihin ei ole oikopolkuja, ainakaan jos meinaa ajella pitempään. lekahommat toimii varmasti sen ajan että kerkeää soittaa pörsiin ja paneen auton myyntiin . mutta jos meinaa ajaa kannattaa purkaa ja kehnätä toisiomännästä ruosteet pois.
