TIDin ahdot

Ensimmäinen uuden ajan malli. Vuodet 1994-2003.
Vastaa Viestiin
tripleT
"Kaasari"
Viestit: 47
Liittynyt: Ke Heinä 19, 2006 19:12
Paikkakunta: Pirkkala

TIDin ahdot

Viesti Kirjoittaja tripleT »

moi,
mitkä ovat vakio ahtopaineet -00vm 9-3tidissä. autoni veto aaltoilee 2000-3000 kierroksen välillä ja olen haeskellut vikaa hetken. autosta luettiin vikakoodit, mutta paikallaan ei mitään löytyny, mutta motarilla ajettaessa ahdot tipuu alun 1.37:stä 0.9:ään kun veto loppuu. tuntuu aika kovalta tuo 1.37 siinä 1500-2000 kierroksen välillä!! mitkä mahtaa olla oikeat lukemat??

Kun vikakoodeja tulkitsee vika ei pitäisi olla ilmamassamittarissa, se on joko pakokaasunkierrätysjärjestelmässä tai turbossa.
Kaveri joka kävi OBD-testerin kanssa ajamassa ei tunne ko. moottoria kovin hyvin, mutta aika varmasti jompi kumpi noista...
Vit**, jos turbo on postannut! taitaa tulla sit kalliiksi?! tai sitten liikkeestä uus kiesi alle, eipä tuota vikaa taida myyjä huomata kovin helposti ja jakohihnan vaihtokin on jo ovella!!
hz81
"Hölösuu"
Viestit: 2702
Liittynyt: Ke Touko 11, 2005 17:27
Paikkakunta: Etelä-Savo

Re: TIDin ahdot

Viesti Kirjoittaja hz81 »

tripleT kirjoitti:moi,
jakohihnan vaihtokin on jo ovella!!
Ahtoihin en ota kantaa. Mutta TiDissä on kyllä jakopää ketjulla jolle ei ole määritetty vaihtoväliä!
Viimeksi muokannut hz81, Pe Kesä 15, 2007 23:05. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
OPEL
SAAB 9-5 Aero A5 vm. 2004
Ex Saab 9³ SC 1.9TiDS Vector A6 vm. 2007[/url]
Ex Saab 9³ TiD 2.2 SE vm.2001 & Saab OG900i vm. 1991
#2570
tripleT
"Kaasari"
Viestit: 47
Liittynyt: Ke Heinä 19, 2006 19:12
Paikkakunta: Pirkkala

Viesti Kirjoittaja tripleT »

vai on siinä kettinki, noloo prkle!! kattelin vaan joskus huoltokirjaa, et 120tkm ja 240tkm on joku hihnan vaihto ja oletisen olevan...
Avatar
rr
"Hirsch"
Viestit: 933
Liittynyt: Ma Syys 01, 2003 15:39
Paikkakunta: Oulainen

Viesti Kirjoittaja rr »

tripleT kirjoitti:vai on siinä kettinki, noloo prkle!! kattelin vaan joskus huoltokirjaa, et 120tkm ja 240tkm on joku hihnan vaihto ja oletisen olevan...
Ja se joku hihna kestää tuplasti tuon 120 tkm...
900i16 3d 1989, 9000 CS 2,0t 1997
vuodesta -87: 5kpl 96, 12kpl 99, 9kpl OG900, 9000 aero ja OG9-3 TiD
9-3Tid
"Hirsch"
Viestit: 800
Liittynyt: Ke Heinä 16, 2003 10:04
Paikkakunta: Leppävirta

Viesti Kirjoittaja 9-3Tid »

tripleT kirjoitti:vai on siinä kettinki, noloo prkle!! kattelin vaan joskus huoltokirjaa, et 120tkm ja 240tkm on joku hihnan vaihto ja oletisen olevan...
Moniurahihna. Itse köröttelin epähuomiossa orig. hihnalla lähes 200tkm ja vaikutti vielä virheettömältä.

Max ahdot 0.9bar. Itsellä on 0.95bar ja pysyy stabiilina.

Voisko vika olla sulla mankkuvenassa? :roll:
snuggles
"Hölösuu"
Viestit: 1140
Liittynyt: Ma Marras 29, 2004 07:45

Viesti Kirjoittaja snuggles »

Ei kai ne turpot ruottista tilattuna niin mahottomia maksa.
Itekki kattelin tuossa joku aika sitten varsin hintoja. En usko, että on korkkaamassa se vielä...

Edit: Niin, ilmamassamittarin korkkaaminen ei aina näy vikakoodina, kuten on aikasemminkin täällä jossain todettu.
topi
"Kaasari"
Viestit: 42
Liittynyt: Pe Heinä 30, 2004 00:29
Paikkakunta: Lappeenranta

Viesti Kirjoittaja topi »

Jos ilmamasamittarista ei löydy syytä, kannattaa putsata EGR-systeemi. Se on ihan pasha ja likaantuu useimmilla 100 000 km:n välein putsauskuntoon. Läpät jumittaa, vääntökäyrässä kuoppia...
topi
Vastaa Viestiin