9-3 tulpat lastutettuun versioon?

Ensimmäinen uuden ajan malli. Vuodet 1994-2003.
nahkis
"Aero"
Viestit: 460
Liittynyt: Ma Helmi 09, 2004 20:21
Paikkakunta: Eura

Viesti Kirjoittaja nahkis »

Elikkä tulppina juuri nuo BCPR7ES tulpat, sanokaas mikä "pitäisi" olla optimaalinen kärkiväli, kun on kyseessä hiuka piristetty aero.
900i -86 (KA), 900 Turbo -80 (MR), 96 GL Super -79 (MR), 99 LEA -73 (MR), 96 -73 (PR), 96 -65 (PR), 96 -63 (MR), Volvo S90 T8 -18 (KA)
#2819
9000cst
"Hölösuu"
Viestit: 1676
Liittynyt: Ti Touko 25, 2004 09:11

Viesti Kirjoittaja 9000cst »

7ES-11 riittää kunnes alkaa olemaan 350-400hv lukemia, nii voi ajatella kaseja.
Saab 9000 CS 2.0t Aut. -98
Saab 9-5 Aero Man. -04
nahkis
"Aero"
Viestit: 460
Liittynyt: Ma Helmi 09, 2004 20:21
Paikkakunta: Eura

Viesti Kirjoittaja nahkis »

Tällä hetkellä on juuri tuo 1.1 kärkivälinä, mutta tuntuisi, että pientä säätöä kaipaisi. Ajattelin vaan, että onko noille annettu jokin arvo mikä pitäisi olla hyvä. Tuossa joku sanoi että maptun suosittelee 1.2, pitäisi varmaa kokeilla sitä. Ennen oli vakioplatinat ja niissä näytti olevan 0.9.
900i -86 (KA), 900 Turbo -80 (MR), 96 GL Super -79 (MR), 99 LEA -73 (MR), 96 -73 (PR), 96 -65 (PR), 96 -63 (MR), Volvo S90 T8 -18 (KA)
#2819
illu
"Viggen"
Viestit: 514
Liittynyt: To Huhti 14, 2005 09:57
Paikkakunta: taipalsaari

Viesti Kirjoittaja illu »

Eipä toimi nuo PFR7H-10 platinat meikäläisen pirsissä vaikka niitä niin suositeltiin. Pelkkiä ongelmia tulppien vaihdosta lähtien :evil:
#2389
9-5 2.0t XWD
illu
"Viggen"
Viestit: 514
Liittynyt: To Huhti 14, 2005 09:57
Paikkakunta: taipalsaari

Viesti Kirjoittaja illu »

PCS:ltä suositeltiin näitä,mutta ei ainakaan tässä hieman piristetyssä toimi. Taidan kokeilla ihan orkkis tulppia.
#2389
9-5 2.0t XWD
illu
"Viggen"
Viestit: 514
Liittynyt: To Huhti 14, 2005 09:57
Paikkakunta: taipalsaari

Viesti Kirjoittaja illu »

Jaa...a. Enpähän muuten ole asiaa edes ajatellut. Sain vaan sellaista tietoa että kyseiset tulpat ei toimi,eikä kyllä toimikaan ainakaa mulla. On ne varmaan koska samanlaiset siellä oli paikallaan.
#2389
9-5 2.0t XWD
nahkis
"Aero"
Viestit: 460
Liittynyt: Ma Helmi 09, 2004 20:21
Paikkakunta: Eura

Viesti Kirjoittaja nahkis »

Heittäkääs vähän millaista kärkiväliä porukoilla on noissa BCPR7ES tulpissa? Kaiketi pitäisi noilla kuitenkin toimia virikäytössä paremmin kuin noilla vakioplatinoilla.
900i -86 (KA), 900 Turbo -80 (MR), 96 GL Super -79 (MR), 99 LEA -73 (MR), 96 -73 (PR), 96 -65 (PR), 96 -63 (MR), Volvo S90 T8 -18 (KA)
#2819
nahkis
"Aero"
Viestit: 460
Liittynyt: Ma Helmi 09, 2004 20:21
Paikkakunta: Eura

Viesti Kirjoittaja nahkis »

On sellainen että pienehköillä kierroksilla menee ihan hyvin mutta huipputehot on jotenkin kateissa.
Viimeksi muokannut nahkis, Ti Kesä 13, 2006 20:25. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
900i -86 (KA), 900 Turbo -80 (MR), 96 GL Super -79 (MR), 99 LEA -73 (MR), 96 -73 (PR), 96 -65 (PR), 96 -63 (MR), Volvo S90 T8 -18 (KA)
#2819
KR
"Kaasari"
Viestit: 38
Liittynyt: La Heinä 23, 2005 12:40

Viesti Kirjoittaja KR »

Vaihdoin juuri orkkis virilastun -01 9-3seen.Siihen Saab suosittelee NGK PFR 6H-10 tulppia.
saabeli
"Aero"
Viestit: 321
Liittynyt: Pe Helmi 03, 2006 07:40

Viesti Kirjoittaja saabeli »

Vaihdoin juuri orkkis virilastun -01 9-3seen.Siihen Saab suosittelee NGK PFR 6H-10 tulppia.
Paljonko ilmoittivat tehojen nousevan ko. lastulla?
9-3 2,0t (185hv) 5D jubilee vm.2002
KR
"Kaasari"
Viestit: 38
Liittynyt: La Heinä 23, 2005 12:40

Viesti Kirjoittaja KR »

170hp/255nm.Perstuntumalla kyllä tuntuisi tulevan enemmän...varsinkin vääntö lisääntyi mielestäni selvästi enemmän.mm.vaihtamisen tarve väheni huomatavasti.En ole vielä vaihtanut uusi tulppia(autoon tehtiin juuri 110tkm huolto jossa tulpat vaihdettiin.Ajattelin vaihtaa ne seuraavan öljynvaihdon yhteydessä.
Janezki
"Aero"
Viestit: 341
Liittynyt: Pe Huhti 21, 2006 22:27
Paikkakunta: Kangasala

Viesti Kirjoittaja Janezki »

Heh heh,

Meinasin ihan unohtaa...
Sivulla 2 on kuvat autoni yhdestä tulpasta ja 9-5T kyseli kärkiväliä. Pitihän se kotona mitata, mutta arvaa muistinko. No nyt muistin ja kyllähän se kuva valehtelee jonkin verran, sillä se on otettu n. 1-5 cm:n päästä. -en muista.
Kärkiväli on 0,9 mm, että sen verran se kuva valehtelee...
#2898
9000 CS, 2.0t -97
9-3, 2.0t -02
9-3 Monsterious RC
Janezki
"Aero"
Viestit: 341
Liittynyt: Pe Huhti 21, 2006 22:27
Paikkakunta: Kangasala

Viesti Kirjoittaja Janezki »

Kertokaapas minullekin, että missä sen huomaa, jos kärkiväli on normaalisti 0,9 ja sen suurennat 1,1. Nykyisissä DI -koneissahan on niin voimakas kipinävirta, että minun maalaisjärjellä se ei ainakaan heikennä kipinää noissa mittaväleissä.
Onko siinä sitten kyse tulpan kestävyydestä tms. ?
Viimeksi muokannut Janezki, To Kesä 15, 2006 13:55. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
#2898
9000 CS, 2.0t -97
9-3, 2.0t -02
9-3 Monsterious RC
Janezki
"Aero"
Viestit: 341
Liittynyt: Pe Huhti 21, 2006 22:27
Paikkakunta: Kangasala

Viesti Kirjoittaja Janezki »

Onkohan ollut kärkiväli liianpieni, vai karstottunutko lie, mutta 0,95:n tulkki ei mennyt ja 0,9 nippa nappa. -voihan se tietysti olla, että nuo tulpat on vaihdettu 110 000 km:n kohdalla, eli ei ole ajettu kuin 20 000, mutta sitten taas ihmetyttää tuo keskielektrodi. 8O

Onko autoni "tulppa-ahne" paskiainen...
#2898
9000 CS, 2.0t -97
9-3, 2.0t -02
9-3 Monsterious RC
Janezki
"Aero"
Viestit: 341
Liittynyt: Pe Huhti 21, 2006 22:27
Paikkakunta: Kangasala

Viesti Kirjoittaja Janezki »

Onhan tuo minusta aika oudon näköinen, vai onko se muka alkuperäisenä tuon näköinen "kartio"?
#2898
9000 CS, 2.0t -97
9-3, 2.0t -02
9-3 Monsterious RC
Vastaa Viestiin