225/45/17 eagle fi raapii! korjaus vinkkejä?
Kyllä siihen vanteelle voi huoletta laittaa ainakin 225. Muistaakseni 235kin on nähty.nathaol kirjoitti:9-3 Aeron orkkisvanteille on suositus 215 leveät kumit. Onko joku laittanut/onko mahdollista laitta 225 ilman ongelmia?
Ongelmaksi saattaa lähinnä muodostua se, että rengas voi raapia jossain kohtaa pyöräkoteloon mutta tämä taas riippuu monesta asiasta.
Mutta siihen vanteelle voi kyllä laittaa hieman leveämmän.
Itselläni Viggenin orkkisvanteella 225/45-17 kitkat ja hyvin toimii !
Elä stressaa "psyko"... Silloin kun oli kolkki, oli Saabin orkkisaluilla 205/50R16 ja 205/55R16 eikä koskaan raapinut mihinkään. Ja alustasatsi on kiinni.Psychocowboy kirjoitti: Arrghh! Juuri ostin ton kokoiset kumit ja mietin pitkään niiden 50-sarjasten välillä. Onko sulla alusta satsia. Onneksi tulee huomenna uudet iskarit pcs:stä
Siinä autossa oli parin muuton takia niin paljon tavaraa, että jo olisi ollut raapiakseen, olisi raapinut varmasti. Veneen kanssa ei ole ollut myöskään ongelmia.
Ihan ok nakit hankit, hieman mukavammat kuin 50 sarjalaiset.
-
- "Hirsch"
- Viestit: 944
- Liittynyt: Pe Huhti 28, 2006 01:07
- Paikkakunta: Vantaa
itse just asennutin 225/45-17 setin ei näytä yhtään tyhmältä ja toimii ihan yhtä normaalisti ku 215/45-17...nathaol kirjoitti:9-3 Aeron orkkisvanteille on suositus 215 leveät kumit. Onko joku laittanut/onko mahdollista laitta 225 ilman ongelmia?
900 2.3T -95 RE85, BMW 335da -07
NF Metals ,Tech Line kitka- ja lämmönhallinta pinnoiteet. esim.pakosarjat, männät, palotilat, laakerit jne.
NF Metals ,Tech Line kitka- ja lämmönhallinta pinnoiteet. esim.pakosarjat, männät, palotilat, laakerit jne.
Meikäläisellä raapi 225/40 R18 Kumhon kumit (ET40) sekä edessä että takana kans noihin mustiin muoveihin. Annoin rälläkän laulaa niin loppui se raapiminen. Isolla kuormalla saattaa takana vielä vähän raapasta, mut todella vähän verraten rälläköimättömään.baas93 kirjoitti:Itellä raapi kans 225/45-17 Pirelli pzero nerot puskurin sisäreunassa olevaan mustaan muoviin, mut kyl se siit muotoutu pikkuhiljaa sopivaks . Enää ei raavi mihinkää.
Vanteiden ET stä ei oo tietoo.
Autossa on vakio iskarit ja H&R jouset.
Alusta Koni Sportit ja -35mm Apexin vieterit.
OPEL
SAAB 9-5 Aero A5 vm. 2004
Ex Saab 9³ SC 1.9TiDS Vector A6 vm. 2007[/url]
Ex Saab 9³ TiD 2.2 SE vm.2001 & Saab OG900i vm. 1991
#2570
SAAB 9-5 Aero A5 vm. 2004
Ex Saab 9³ SC 1.9TiDS Vector A6 vm. 2007[/url]
Ex Saab 9³ TiD 2.2 SE vm.2001 & Saab OG900i vm. 1991
#2570
Tekeekö sillä mustalla muovikäikäleellä takapuskurin etureunassa yleensäkään mitään, vai kuuluuko sen pitää puskuria paikoillaan?Meikäläisellä raapi 225/40 R18 Kumhon kumit (ET40) sekä edessä että takana kans noihin mustiin muoveihin. Annoin rälläkän laulaa niin loppui se raapiminen. Isolla kuormalla saattaa takana vielä vähän raapasta, mut todella vähän verraten rälläköimättömään.
Alusta Koni Sportit ja -35mm Apexin vieterit.
Meinasin sahata sen pois kun raapii kuormalla ja välillä mottoritiellä pahoissa heitoissa. En sitten heti viitsinyt kun näytti että sillä mustalla osalla on kiinnikkeen virka.
Eibachin vieterit -30mm on ja varmaan vakio iskarit vanteina 8*18 ET40 225/40 renkaat ja talvella Viggen vanteet ja 205/50 raapii harvemmin.
Niin ja auto on 9-3 2001 5d
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 7321
- Liittynyt: To Maalis 13, 2003 18:37
- Paikkakunta: Helsinki
Mulla kanssa 225/45/17, merkki Michelin Pilot Sport 2, vanteet 9-5 Vector "3-spoke nail" 7X17" ET49. Ei mitään ongelmia, sopii tosi hyvin paikalleen, eikä raavi mistään.baas93 kirjoitti:Itellä raapi kans 225/45-17 Pirelli pzero nerot puskurin sisäreunassa olevaan mustaan muoviin, mut kyl se siit muotoutu pikkuhiljaa sopivaks . Enää ei raavi mihinkää.
Vanteiden ET stä ei oo tietoo.
Autossa on vakio iskarit ja H&R jouset.
Autoa madallettu 30 mm H&R:illä, iskareina Bilstein Sportit, Powerflexin polyuretaanipuslat.
#1438
NG9-5 2.0TTiD 3/2011
NG9-3CV 1.9TiD 7/2007
NG9-5 2.0TTiD 3/2011
NG9-3CV 1.9TiD 7/2007
Zeikkari kirjoitti:
Tekeekö sillä mustalla muovikäikäleellä takapuskurin etureunassa yleensäkään mitään, vai kuuluuko sen pitää puskuria paikoillaan?
Meinasin sahata sen pois kun raapii kuormalla ja välillä mottoritiellä pahoissa heitoissa. En sitten heti viitsinyt kun näytti että sillä mustalla osalla on kiinnikkeen virka.
Eibachin vieterit -30mm on ja varmaan vakio iskarit vanteina 8*18 ET40 225/40 renkaat ja talvella Viggen vanteet ja 205/50 raapii harvemmin.
Niin ja auto on 9-3 2001 5d
Itseltäni sahasin osan siitä kiinnikkeestä... sen muovin alla oli pelti kiinnike
joka ilmeisesti tukee sitä puskuria???
Ymmärtääkseni ongelmaa esiintyy 5 ovisissa jossa on pienempi
pyörä kotelo. Osaksi vaikuttaa varmasti taka-akselin väljä pusla...
Itselläni 225/45/17 F1 gs-d3 nyt kun ovat kuluneet niin ei ota
kiinni yhtään....
Mutta varmasti ottaa jos taakse 3 ukkoa ja kontti täyteen kaljaa.
Onneksi yleensä ajan itsestään tai vain vaimo ajaa...
eki saabi 9-3s -00 2.0t
Tekee! Sitä ei pidä liiaksi sahata kun se tosiaan ottaa sieltä muovin alta peltiin kiinni ja pitää puskuria ylhäällä ettei se roiku. Ja en, en minä tosiaankaan sahannut toiselta puolelta sitä liikaa kun en tätä tiennyt...
Tekeekö sillä mustalla muovikäikäleellä takapuskurin etureunassa yleensäkään mitään, vai kuuluuko sen pitää puskuria paikoillaan?
Meinasin sahata sen pois kun raapii kuormalla ja välillä mottoritiellä pahoissa heitoissa. En sitten heti viitsinyt kun näytti että sillä mustalla osalla on kiinnikkeen virka.
Eibachin vieterit -30mm on ja varmaan vakio iskarit vanteina 8*18 ET40 225/40 renkaat ja talvella Viggen vanteet ja 205/50 raapii harvemmin.
Niin ja auto on 9-3 2001 5d
OPEL
SAAB 9-5 Aero A5 vm. 2004
Ex Saab 9³ SC 1.9TiDS Vector A6 vm. 2007[/url]
Ex Saab 9³ TiD 2.2 SE vm.2001 & Saab OG900i vm. 1991
#2570
SAAB 9-5 Aero A5 vm. 2004
Ex Saab 9³ SC 1.9TiDS Vector A6 vm. 2007[/url]
Ex Saab 9³ TiD 2.2 SE vm.2001 & Saab OG900i vm. 1991
#2570
No oli sitten hyvä etten lähtenyt hosumaan. Onko mitään suositusta kuinka paljon tarttee jättää, ettei ala puskuri roikkumaan?Tekee! Sitä ei pidä liiaksi sahata kun se tosiaan ottaa sieltä muovin alta peltiin kiinni ja pitää puskuria ylhäällä ettei se roiku. Ja en, en minä tosiaankaan sahannut toiselta puolelta sitä liikaa kun en tätä tiennyt...
http://www.genuinesaab.com/psi/files/17in-wheels.pdfZeikkari kirjoitti:No oli sitten hyvä etten lähtenyt hosumaan. Onko mitään suositusta kuinka paljon tarttee jättää, ettei ala puskuri roikkumaan?Tekee! Sitä ei pidä liiaksi sahata kun se tosiaan ottaa sieltä muovin alta peltiin kiinni ja pitää puskuria ylhäällä ettei se roiku. Ja en, en minä tosiaankaan sahannut toiselta puolelta sitä liikaa kun en tätä tiennyt...
Tossa hyvät ohjeet
Kiitos.SnAABel kirjoitti:http://www.genuinesaab.com/psi/files/17in-wheels.pdfZeikkari kirjoitti:No oli sitten hyvä etten lähtenyt hosumaan. Onko mitään suositusta kuinka paljon tarttee jättää, ettei ala puskuri roikkumaan?Tekee! Sitä ei pidä liiaksi sahata kun se tosiaan ottaa sieltä muovin alta peltiin kiinni ja pitää puskuria ylhäällä ettei se roiku. Ja en, en minä tosiaankaan sahannut toiselta puolelta sitä liikaa kun en tätä tiennyt...
Tossa hyvät ohjeet
Hyvin käy.NEO9-3 kirjoitti:Miten käy jos laittaa 225/45 noihin vanteisiin. Mahtaako raapia?3-spoke Double 7x17, ET45, 215/45/17, 9-3 Aeron orkkisvanteet, käy
NG900/OG9-3/9-5
Sillä vaan ,kun olis sellaiset tarjolla.
Mulla pyörinyt noilla vanteilla 225/45 Nokia NRZ:t ja GY F1:t.
Ei raavi yhtään ajaa millainen poka päällä tahansa, radalla täpöllä, mökkitiellä, 800kg peräkärry perässä, ihan miten vain.