huohotinpäivityskampanja

9-5 tuli tonnarin seuraajaksi syksyllä 1997.
mattiruu
"Turbo"
Viestit: 206
Liittynyt: Ma Loka 20, 2003 14:14

Viesti Kirjoittaja mattiruu »

Mulle vaihdettiin viime maanantaina kampanjakasetti. Alkuperäinen kun otti ja kärähti ilman sen kummempia ensioireita. Takaboxissa oli varakasetti, joten nou hätä. Kannattaa muuten huollon jäljiltä tarkastaa kasetin ruuvien kireys. Mulla ne oli vedetty niin tiukalle, että niitä ei saanut auki peräboxin ruuvarilla.....
DI-kasettikampanja tulee täkäläisen huollon mukaan syksyllä niihin autoihin joissa kassu ei vielä ole hajonnut.
Edit: Sen huomasin, että ennen kasetin hajoamista turbon viisari meni herkästi kiihdytyksissä pari viisarin leveyden verran punaiselle ja saattoi pysyä punaisen alarajalla suurella kuormalla kärrin kanssa vedätettäessä. Nyt viisari vain pomppaa punaisen alarajalla painoi tallan pohjaan mitenkä vaan. Tyhjäkäynti on lisäksi muuttunut tasaisemmaksi uudella kasetilla.
Edit 2: Meni muuten samalla kattikin paskaksi :evil: . Saapi nähdä meneekö maahantuojan piikkiin....
Viimeksi muokannut mattiruu, Pe Elo 04, 2006 21:04. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Petter
"Hirsch"
Viestit: 728
Liittynyt: Ti Tammi 18, 2005 08:41
Paikkakunta: Kerava

Viesti Kirjoittaja Petter »

Minulta DI-kasetti vaihdettiuin Järvenpäässä Mäkelän Auutossa pari viikkoa sitten muun huollon yhteydessä. Autoa haettaessa sanoivat, että siin on sitten myös uusi DI-kasetti. Ei siinä vanhassakaan mitään vikaa tuntunut kyllä eikä minkäänlaista muutosta nykimisissä tms vaihdon jälkeenkään.
9-5 Aero W -01
96 V4 1,7 -76
Chrysler Grand Voyager V6 LX -01
#2253
katana
"Kaasari"
Viestit: 32
Liittynyt: Ti Elo 02, 2005 22:06
Paikkakunta: itä-suomi

Viesti Kirjoittaja katana »

Tuosta huohotinkampanjasta, niin minä käytin täällä itä-suomessa 130 tkm huollossa ja tuli puheeksi että olin vaihtanut turbon silloin huoltopäällikkö sanoi että Saabilla on menossa joku huohotin kampanja ja öljypohjia availtaisiin jos epäiltäisiin, sanoi että tuo meikäläisen auto kuuluisi siihen kategoriaa(vm 2000-) kuulemma rikkoutuneet turbot antaisi aihetta epäillä :wink: ,katsotaan. Mutta parin viikon päästä pitäisi mennä uudestaan niin mitataan nokkaketjun mahdollinen venymä menis sitten takuun piikkiin koko remontti uusine jakopään osineen.Niin viellä sanoi että tuo kampanja loppuisi joskus loppuvuodesta että kipin kapin Saabille koska ei ne näköjään sieltä tule ilmoittelemaan liikoja.
mikan
"Hölösuu"
Viestit: 1857
Liittynyt: Ma Heinä 28, 2003 14:04
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja mikan »

DI, huohotin, jakopää, moottoritakuu,...

Mistä ihmeestä nyt oikein saisi varmaan tietoa mitä takuu ja vaihtokampanja juttuja on menossa ja mitä malleja/vuosimalleja ne koskee ja millä ehdoilla?

Alkaa tässä tuoretta 9-5 autoilijaa pelottamaan, että olisko se vanha 200 tkm enemmän ajettu tonnari kuitenkin ollut varmempi?

t. Mika
Jäsen #720 6 * turbo, 1 * Aero
Avatar
Eski
"Saabisti"
Viestit: 6669
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 08:56
Paikkakunta: Keski-Suomi

Viesti Kirjoittaja Eski »

mikan kirjoitti:DI, huohotin, jakopää, moottoritakuu,...
Mistä ihmeestä nyt oikein saisi varmaan tietoa mitä takuu ja vaihtokampanja juttuja on menossa ja mitä malleja/vuosimalleja ne koskee ja millä ehdoilla?
GM Finlandilta tai asiantuntevasta Saab-huollosta. Tuo jälkimmäinen on hyvin harvinainen, mutta sellaisiakin löytyy, jopa jotkut merkkihuollot ovat sellaisia :D Ihan oikeasti ei voi taas kuin ihmetellä tuota pääkaupunkiseudun huoltojen kädettömyyttä... Takuuhommat eivät tosin ole huolloille mitään tuottoisia hommia, joten ehkä ihan tahallaan yrittävät luistaa niistä, jos omalla rahalla maksavia asiakkaita riittää.

Käytännössä:
DI-kasetit: M2000-2002 (musta Trionic7-kasetit)
Huohotin/jakopää/moottoritakuu on sama asia: B2x5-moottorit, M1998-2003 (edellyttää oikein leimattua huoltokirjaa).
Alkaa tässä tuoretta 9-5 autoilijaa pelottamaan, että olisko se vanha 200 tkm enemmän ajettu tonnari kuitenkin ollut varmempi?
Jos seuraa 9000-foorumia, ei uskalla ikinä ostaa tonnaria...

Eski
tnt
"Turbo"
Viestit: 274
Liittynyt: Ti Marras 22, 2005 22:11

Viesti Kirjoittaja tnt »

"Käytännössä:
DI-kasetit: M2000-2002 (musta Trionic7-kasetit)
Huohotin/jakopää/moottoritakuu on sama asia: B2x5-moottorit, M1998-2003 (edellyttää oikein leimattua huoltokirjaa). "


Itse kun kyselin huollossa tästä "moottoritakuusta" niin huoltopäällikkö puhui vain jakopäätakuusta eli ainoastaan jakopään osat korjattaisiin saabin piikkiin :roll:
Avatar
Eski
"Saabisti"
Viestit: 6669
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 08:56
Paikkakunta: Keski-Suomi

Viesti Kirjoittaja Eski »

tnt kirjoitti: Itse kun kyselin huollossa tästä "moottoritakuusta" niin huoltopäällikkö puhui vain jakopäätakuusta eli ainoastaan jakopään osat korjattaisiin saabin piikkiin :roll:
Ns. moottoritakuuseen voidaan korjata pelkkä jakopää/tasapainoakselin kilkkeet, jos vain ketjut rallattaa. Ainakin joissakin merkkihuolloissa on vaihdettu puolimoottoreita (eli koko alakerta) takuuseen, kun tämä ns. huohotinongelma on tukkinut koneen voitelun ja kone kulunut väljäksi. Kuten sanottu, joissakin merkkihuolloissa ollaan pihalla koko hommasta kuin lumiukot joko tahallaan tai tarkoituksella...

Eski
APC
"Turbo"
Viestit: 223
Liittynyt: Ma Tammi 23, 2006 14:50

Viesti Kirjoittaja APC »

Soitin GM Finlandille, josta kerrottiin, että huohotinpäivitykseen ei ole tulossa kampanjaa. Maahantuoja korvaa kuulemma uusia huohotinpäivityksiä tapauskohtaisesti.

Lisäksi kerrottiin, että DI-kasettien vaihtokampanja alkaa "loppukesästä". Tarkempaa ajankohtaa ei ole tiedossa, koska ensin halutaan varmistaa vaihtokasettien saatavuus. Kasetin voi myös käydä vaihdattamassa oma-aloitteisesti ennen kampanjaa maahantuojan piikkiin.


----------
9-5 2.0t wagon -02
iikoo
"Ruisku"
Viestit: 108
Liittynyt: Ma Elo 15, 2005 12:20

Viesti Kirjoittaja iikoo »

APC kirjoitti:DI-kasetin vaihtokampanjakin on ollut alkamassa viimeiset pari vuotta... :lol:
Hähää. Mä sainkin jo uuden. Tosin piti auto viedä hinurilla Herttoniemen Länsi-autoon. Sanoi kaveri puhelimessa, että kampanja alkaa sitten kun maahantuojalla on noita tarpeeksi varastossa. Mun puolesta ei ole enää väliä koko hommalla. ;-)
ng900aero
"Saabisti"
Viestit: 9404
Liittynyt: Ti Marras 18, 2003 23:59
Paikkakunta: Herttoniemi

Viesti Kirjoittaja ng900aero »

Eski kirjoitti: Ns. moottoritakuuseen voidaan korjata pelkkä jakopää/tasapainoakselin kilkkeet, jos vain ketjut rallattaa. Ainakin joissakin merkkihuolloissa on vaihdettu puolimoottoreita (eli koko alakerta) takuuseen, kun tämä ns. huohotinongelma on tukkinut koneen voitelun ja kone kulunut väljäksi. Kuten sanottu, joissakin merkkihuolloissa ollaan pihalla koko hommasta kuin lumiukot joko tahallaan tai tarkoituksella...

Eski
Eiköhän ole tarkistaneet laakerit ennenkuin ovat päättäneet uusia vain jakopään. Turha sitä ehjää puolimoottoria on vaihtaa toiseen ehjään.
Tuskin koneet ovat kuluneet ns. väljiksi, laakerien päälle vaan käy puutteellinen voitelu joka johtuu tukkeutuneesta öljypumpun sihdistä muutamissa öljylietemoottoreissa. Ei taida olla vielä moniakaan tapauksia joissa olisi kone leikannut kiinni tai alkanut kalisemaan öljypumpun vinkunan johdosta?
Voihan se jakoketju kulua monestakin syystä, tai sitten tasapainoakselien ketju on venynyt ja samalla on todettu olevan viisaampaa vaihtaa koko jakopää + tasapainohilut.
Saab 9-3 SC TTiD -08
Saab 9-3 Cabrio 1.8t -06
Ducato Maxi -98
Saappi Kuski
"Hölösuu"
Viestit: 3011
Liittynyt: Su Kesä 20, 2004 17:39

Viesti Kirjoittaja Saappi Kuski »

Paska homma vaan noiden peräkonttikasettien takuun kanssa. Siellähän se takuuaika kuluu umpeen käyttöönottoa odotellessa..
9000CS 2,3
artako
Matalapaineturbo
Viestit: 178
Liittynyt: Ma Huhti 17, 2006 17:39

Viesti Kirjoittaja artako »

Turbojakin on vaihdettu moottoritakuun puitteissa jos hajoaminen on johtunut huohotusongelmasta. Näin ainakin vuosi sitten.
9-5 Aero wagon M -04, 900 Turbo -90, 96 2-t -65.
iikoo
"Ruisku"
Viestit: 108
Liittynyt: Ma Elo 15, 2005 12:20

Viesti Kirjoittaja iikoo »

artako kirjoitti:Turbojakin on vaihdettu moottoritakuun puitteissa jos hajoaminen on johtunut huohotusongelmasta. Näin ainakin vuosi sitten.
Ja jos katalysaattori hajoaa di-kasetin hajoamisen yhteydessä, niin sekin vaihdetaan takuuna.

Kykenee näköjään tuo kasetti hajoamaan aika huomaamatta. Ei antanut oikeastaan mitään oireita, mutta ei vaan enää lauantaina lämpinänä lähtenyt käyntiin. Tosin nyt kun ajeli uusi kasetti autossa, niin tuntui tosin liikkuvan ihan eri tavalla.
skae
"Ruisku"
Viestit: 105
Liittynyt: To Marras 24, 2005 10:12
Paikkakunta: Turenki

Viesti Kirjoittaja skae »

No nyt sai meikäläisenkin pirssi uuden DI-kasetin.
Maanantaina poikkesin kysymässä,koska haluaisivat tarkastaa ja samantien ottivat pajan puolelle.
Hörpin siinä kupposen sumppia ja kävin rösselillä,niin sillä välin olikin jo valmista.
Onneks ei ehtinyt hajota ja jättää tielle.
Noin äkkiseltään kokeiltuna ainakin täyskaasu kiihdytyksistä loppui nykiminen, joten kai siinä vanhassa jotain häikkiä oli.
Saabismi voi näköjään tarttua...itämisaika oli vaan pitkä.
9-5 Aero -02
Vastaa Viestiin