Ei mennyt 90 katsastuksesta läpi. Pohja melko ruosteinen ja jarrut (niinkuin aina).
Kannattaakohan enää korjata vai ajaa romuttamolle... ?
Kuitenkin tekniikka toimii hyvin ja auto on muuten hyvässä kunnossa, mutta ruostevauriot pohjassa ovat aika pahat.
Ei tullut leimaa
-
- "Aero"
- Viestit: 323
- Liittynyt: Su Kesä 22, 2003 10:18
- Paikkakunta: Porvoo
Mikä on paha ? Asiansa osaava hitsari vääntää 100 eurolla puolet pohjapellistä uusiksi. Ei se pelti paljoa maksa ja massa on halpaa. Eikun reiät piiloon, leimalle ja vuoden päästä kurkkaamaan montako plootua tarvii lisää. Älä luovuta. Auton vaihto on paljon kalliimpaa.
Volvo 850 GL Stw 2.4 10v -1994 ml. 321 292
Ford Mondeo 1.8i CLX Stw - 1996 ml. 270 713
Ford Mondeo 1.8i CLX Stw - 1996 ml. 270 713
Kiinnostaa, että mistä kohdin auton pohjaa ruostetta pääasiassa löytyy. Onko kyseessä (Saabin) vakiopaikat: etumatkustajien jalkatilan alue, takakontin etuosa, alue vetoakselien läpimenojen kohdalta tao joku muu.
Ruostekorjaamoilla käynti on oman kokemuksen mukaan aika kallista. Uusi pelti ei sinänsä maksa mitään, vaan työ. Jos joutuu tasoittelemaan, maalaamaan ja ruostesuojaamaan, niin hommaan saa kulumaan rahaa.
Tosin autosta saa korjaamalla entistä ehomman kulkupelin ainakin alustan puolesta taas vuosiksi eteenpäin. Jos taas autoa ei viitsi taltioida, voi autosta irroittaa kaiken tarpeellisen ja kiikuttaa sitten putsatun hylsyn romuttamolle.
Ruostekorjaamoilla käynti on oman kokemuksen mukaan aika kallista. Uusi pelti ei sinänsä maksa mitään, vaan työ. Jos joutuu tasoittelemaan, maalaamaan ja ruostesuojaamaan, niin hommaan saa kulumaan rahaa.
Tosin autosta saa korjaamalla entistä ehomman kulkupelin ainakin alustan puolesta taas vuosiksi eteenpäin. Jos taas autoa ei viitsi taltioida, voi autosta irroittaa kaiken tarpeellisen ja kiikuttaa sitten putsatun hylsyn romuttamolle.
-
- "Aero"
- Viestit: 323
- Liittynyt: Su Kesä 22, 2003 10:18
- Paikkakunta: Porvoo
Täältä Porvoostahan hän löytyy. Kerro vaan kun tarvitset, niin ihmetellään aikatauluja. Kyllähän ruostekorjauksiin saa rahaakin menemään, riippuu vähän mistä arviota kysyy, mutta eipä sitä kannata vanhaa liian hienoksi laittaa. Reikäkohtaan väkivaltaa ja huono pelti pois, uusi plootu taivutellaan tilalle, hitsataan kiinni ja suojataan riittävällä massalla. Kestää yleensä pari vuotta kun pistää lisää massaa ennen seuraavaa katsastusta. Itsellä paikattiin alustasta sen seitsemän reikää (mm.kaikkien tunkinhahlojen keskiosa, etualatukivarren kiinnityskohta ja takakontin vasen kulma pyöränkotelosta ym. pientä), eikä tuo lasku ollut edes sataa euroa. Katsastusmies vaan kehui, että olipas hyvin paikattu, ei saanut reikää vaikka takoi vasaralla oikein tosissaan. Sanoin sille, että me käytettiinkin peltiä eikä kittiä.Ronska kirjoitti:Mistäs tommosen hitsarin löytää?
Kelpais mullekin...
Tosin vielä ei oo sanomista, kuitenkin vain ajan kysymys.
Tuppaa vaan olemaan hiukan kalliimpaa, ainakin viime joulukuussa
Meinas sydäri tulla kun arvion kuulin
Ennen seuraavaa leimaa käydään taas pohja läpi ja paikataan tarvittavat kohdat ja toivotaan, ettei katsastussetä löydä muuta. Ja taas vuosi eteenpäin...
Volvo 850 GL Stw 2.4 10v -1994 ml. 321 292
Ford Mondeo 1.8i CLX Stw - 1996 ml. 270 713
Ford Mondeo 1.8i CLX Stw - 1996 ml. 270 713