Törkeä rattijuopomus, näyttö henkilötodistelulla

Yleinen autoiluun ja liikenteeseen liittyvä keskustelu.
9000CS...
"Hölösuu"
Viesti:

Viesti Kirjoittaja 9000CS... »

wesku kirjoitti:Kyllä tuolla liikenteessä on melkoisesti "ajokunnottomia" tyyppejä...
Totta :lol:
Anteeksi, oli pakko :wink:
wesku kirjoitti:Itse olen puhaltanut nollat vähintään kolme kertaa rattijuopumusilmiantojen perusteella tehdyissä pysäytyksissä...
Valitettavasti juuri tällainen "joustavuus" on yksi vaarallisimpia ilmiöitä.
Rafu
"Hölösuu"
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Rafu »

Lue edes se lehtijuttu ihan huolella. On tiedossa paljonko on juotu ravintelissa saattaa olla tiedossa paljonko on juot sen jälkeen sitä emme me tiedä.

Turha rattijuoppojen on kuvitella että riittää jos ehtii tarpeeksi kauas autosta tai että ryömii johonkin siltarumpuun piiloon ettei voida puhalluttaa. Näin on mielestäni myös hyvä. Oikeus päättää milloin todisteet riittävät, sitä emme me maallikot tee joten turha asiaa on spekuloidakkaan. Katsotaan mitä hovissa sanotaan ja pidetään mielessä että kyseessä on lyhyt ja informaatiosisällöltään erittäin suppea lehtijuttu josta ei voi vetää minkäänlaista johtopäätöstä.

Ja samahan tuolle asialle on kun ei ajeta kännipäissään vai?
"In an insane world a sane man must appear insane"
#2558, 9-5 Vector wagon A 2002, 9-5 vector wagon A 2008
wesku
"Hölösuu"

Viesti Kirjoittaja wesku »

9000CS... kirjoitti:
wesku kirjoitti:Kyllä tuolla liikenteessä on melkoisesti "ajokunnottomia" tyyppejä...
Totta :lol:
Anteeksi, oli pakko :wink:
wesku kirjoitti:Itse olen puhaltanut nollat vähintään kolme kertaa rattijuopumusilmiantojen perusteella tehdyissä pysäytyksissä...
Niinpä, itsekin olen siis monen mielestä "ajokunnoton". Ehkä joskus vaikka sopivan pienellä paikkakunnalla voisi tulla taas joku sellainen tilanne jossa joku paikallinen "kyläviisas" ei päässyt ohi uudenkarhealla loistoautollaan, joutui jarruttamaan tmv., Ehkä olisin vielä sattunut käymään sopivasti paikallisella huoltiksella ostamaan kylmää olutta mukaan. Siinä samalla olisin tankannut ja "horjahdellut" kumartuessani tarkastamaan renkaiden kuntoa ja pudonnutta tankinkorkkia. Silmien ja pupillien peittämiseksi käytin auringossa lähes läpinäkymätömiksi tummuvia silmälaseja. Vessakäynti kesti kummallisen kauan. Pari valtatiellä kävellyttä paikallista olisi vielä nähnyt kun ajoin epävarmasti jarruttaessani valtatiellä etuajo-oikeutettuun risteykseen tullessa. Huoltiksella joku olisi myös nähnyt hantsarin penkillä olleen paketin jossa oli kolmiollista yskänlääkettä. Läheiselle mökille ajaessani olisin hidastellut ja kiihdytellyt omituisesti ja ajolinjatkin olisivat hiukan näyttäneet epävarmoilta etsiskellessäni missähän se pikkutie oikein olikaan johon pitäisi kääntyä. Mökille saavuttuani joku paikallinen olisi nähnyt pyöriväni auton ympärillä horjahdelleen jälleen tavaroita nostellessani välillä jouden auton katolla olleesta olutpullosta. Yllättäen oliisinkin hävinnyt paikalta poliisien saavuttua paikalle koska olin sattunut saamaan juuri silloin puhelun kaverilta että olivatkin toisessa paikassa lähistöllä ja päätin ajaa sinne koska olin yhden oluen jälkeen vielä ajokunnossa.

Tuosta kun mentäisiin käräjille ja kaikki ns. "luotettavat silminnäkijähavainnot" loksahtaisivat yhteen, olisi tuomio ja vankeusarngaistus törkeä rattijuopumus ilmeisen hyvin perusteltu ;)
Rafu
"Hölösuu"
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Rafu »

wesku kirjoitti: Tuosta kun mentäisiin käräjille ja kaikki ns. "luotettavat silminnäkijähavainnot" loksahtaisivat yhteen, olisi tuomio ja vankeusarngaistus törkeä rattijuopumus ilmeisen hyvin perusteltu ;)
Ei välttämättä, saatetaan tarvita lisätodisteita tuomion saamiseksi. Kannattaisi silti kiinnittää ajoon enemmän huomiota jos noinkin paljon samalta päivää saisi palautetta epävarmasta ja töppäilevästä ajosta.

Vertaus ontuu muutenkin koska vastaavan tilanteesta tekisi se että joisit muutaman oluen esson baarissa ennen kuin lähtisit ulos horjumaan ja tielle töppäilemään epävarmasti. Ei Halmekaan noita lonkeroita mukaan ole ostanut.

Mutta tosiaan, jos noin moni kanssaautoilija olisi oikesati ilmoitellut epävarmasta ajosta niin kannattaisiko silloin kuskin hiukan enemmän keskittyä siihen ajoonsa, ihan yleisen turvallisuuden vuoksi. Silloinhan on vain hyvä että siitä virkavaltakin huomauttaa jos kuski ei itse asiaa tajua.
"In an insane world a sane man must appear insane"
#2558, 9-5 Vector wagon A 2002, 9-5 vector wagon A 2008
Rommitommi
"Hölösuu"

Viesti Kirjoittaja Rommitommi »

Onkohan tämä ihme, jos tapana on "kouluttaa" muita tielläliikkujia :roll:

Ja mitä Halmeeseen tulee, niin kaveri ainakin pari vuotta sitten käytti noita triangeleja "viihteellä".
Jos ei viina ole haiskahtanut ja puhe kuitenkin sammaltanut, olen lähes varma, että on vaihteeks kiskonu nappeja kuin viimestä päivää :roll:

Kyllä sen huomaa jos joku on vaikutuksen alasena.
Tomppa & Saabit myyty :( & Volvo V70 2.5T
Vastaa Viestiin