Mystinen tärinä, runko/moottori

Tonnari, auto johon mahtuu koko suku.
MP
"Aero"
Viestit: 444
Liittynyt: To Joulu 02, 2004 16:49

Viesti Kirjoittaja MP »

Omassa autossani oon tullut siihen tulokseen että noi Scantechin kumit aiheuttaa ton tärinän, ja alkuperäisiin ei ole varaa :roll:
-95 Xantia KA, jos nyt talven tällä ajelisi
-89 9000 CD Turbo Automaatti KA, Myyty 10/2006
AnttiR
"Hirsch"
Viestit: 979
Liittynyt: Ma Helmi 21, 2005 23:39
Paikkakunta: H:ki

Viesti Kirjoittaja AnttiR »

Vaihdoin mottorin yläkumit Powerflexin uretaanisiin. Vanhoissa oli vain hyvin oienet alkavat repeämät reikien reunoilla. Monet varoittelivat tärinöiden lisääntyvän ( ml Riku/PCS ) ,mutta toisin kävi. Toisin sanoen olen hyvin tyytyväinen. Väri oli tosin keltainen - sininen olis mielyttänyt enemmän.
jyrmy
"Turbo"
Viestit: 275
Liittynyt: Ma Elo 29, 2005 19:54
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja jyrmy »

AnttiR kirjoitti:Vaihdoin mottorin yläkumit Powerflexin uretaanisiin. Vanhoissa oli vain hyvin oienet alkavat repeämät reikien reunoilla. Monet varoittelivat tärinöiden lisääntyvän ( ml Riku/PCS ) ,mutta toisin kävi. Toisin sanoen olen hyvin tyytyväinen. Väri oli tosin keltainen - sininen olis mielyttänyt enemmän.
Minkä hintasia moiset ovat? Jos ei toi SikaFlex patentti jyrääkään syystä tai toisesta niin pitää alkaa kehittää vaihtoehtoja :D Katotaas nyt kun se kovettuu ensin.. Tuli vaan sen verran roiskittua sitä että pelottaa miten saan sit tarvittaessa vaihdettua noi kumit enää :oops:
9-3 SE -99
ex: 9000CDEa 2.3T -93, steg 3+
#4839
AnttiR
"Hirsch"
Viestit: 979
Liittynyt: Ma Helmi 21, 2005 23:39
Paikkakunta: H:ki

Viesti Kirjoittaja AnttiR »

Näyttää kuitissa lukevan 76,50 . Paljonkohan orkkikset olisivat maksaneet?
En edes kysynyt ,koska jotkut uskottelivat Powerflexien olevan kestävämpiä ja parempia. Toivottavasti näin on -edelleenkin tyytyväinen hankintaan.
Tasapaino akseli
"Hölösuu"
Viestit: 1172
Liittynyt: Ma Elo 15, 2005 18:54
Paikkakunta: Vieremä

Viesti Kirjoittaja Tasapaino akseli »

AnttiR kirjoitti:Vaihdoin mottorin yläkumit Powerflexin uretaanisiin. Vanhoissa oli vain hyvin oienet alkavat repeämät reikien reunoilla. Monet varoittelivat tärinöiden lisääntyvän ( ml Riku/PCS ) ,mutta toisin kävi. Toisin sanoen olen hyvin tyytyväinen. Väri oli tosin keltainen - sininen olis mielyttänyt enemmän.
No talvellahan ne kertoo olemassa olostaan sitten viimeistään.. :lol:
#2807#
EX Saabit 9000 2.0t-93 2.3T-97
Saab 9-3 1.8t SC-06
Avatar
jus
"Saabisti"
Viestit: 11625
Liittynyt: Ma Elo 11, 2003 21:37
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja jus »

AnttiR kirjoitti:Näyttää kuitissa lukevan 76,50 . Paljonkohan orkkikset olisivat maksaneet?
Orkkikset maksaa LänsiAutossa ja Metro-autossa 50 eur. (Listahinta 26 ja risat/kpl).
Saab 99 GLi 5 Speed -82 • Saab 9000 T16A -87 • Saab 9000 CD 2,3T A -91 • Saab 9-5 2,3t A -00
Saabistiuki
"Aero"
Viestit: 437
Liittynyt: To Loka 14, 2004 21:32
Paikkakunta: Mikkeli

Viesti Kirjoittaja Saabistiuki »

Saabistiuki kirjoitti:Kaikesta pelottelusta huolimatta tilasin itselleni täyden kierroksen moottorin tukikumeja motonetistä...saa nähdä parin viikon päästä kirjoittelenko täällä uudella nimimerkillä " Swedish Vibrator"... 8)
Eli taidan vaihtaa nickiä..eli Scantechin kumit tärryyttää kiehtovasti...
Muukkonen

Bmw 523 Touring
samsikki
"Hirsch"
Viestit: 716
Liittynyt: Su Elo 24, 2003 20:15
Paikkakunta: Kempele

Viesti Kirjoittaja samsikki »

Vaihdoin tänän itse takimmaisen hydraulikumen mallia scantech ja hyvin pelittää. Ei ilmennyt mitään ylimääräisiä resonointeja ainakaan minulla ja ylimääräiset lonksumiset ja kolinat loppu...
Käyttis: 9000CS 2.0t -96
Kakkosauto: Opel Vectra C -07 OPC-line farkku 1.9DTH 150hp
Ex-tonnarit: 9000CD 2.3TA -91 ja 9000CD 2.0T16 -90
jäsen# 1960 mobiiili: 050-3763335
MP
"Aero"
Viestit: 444
Liittynyt: To Joulu 02, 2004 16:49

Viesti Kirjoittaja MP »

samsikki kirjoitti:Vaihdoin tänän itse takimmaisen hydraulikumen mallia scantech ja hyvin pelittää. Ei ilmennyt mitään ylimääräisiä resonointeja ainakaan minulla ja ylimääräiset lonksumiset ja kolinat loppu...
Odotappas kun joudut vaihtamaan sen toisenkin.. 8O :wink:
-95 Xantia KA, jos nyt talven tällä ajelisi
-89 9000 CD Turbo Automaatti KA, Myyty 10/2006
samsikki
"Hirsch"
Viestit: 716
Liittynyt: Su Elo 24, 2003 20:15
Paikkakunta: Kempele

Viesti Kirjoittaja samsikki »

MP kirjoitti:
samsikki kirjoitti:Vaihdoin tänän itse takimmaisen hydraulikumen mallia scantech ja hyvin pelittää. Ei ilmennyt mitään ylimääräisiä resonointeja ainakaan minulla ja ylimääräiset lonksumiset ja kolinat loppu...
Odotappas kun joudut vaihtamaan sen toisenkin.. 8O :wink:
Käytin kyllä sen etumaisenkin kumen irti, mutta kun oli ehjä niin laitoin takaisin ja varalle tuo toinen uusi kumes.
Käyttis: 9000CS 2.0t -96
Kakkosauto: Opel Vectra C -07 OPC-line farkku 1.9DTH 150hp
Ex-tonnarit: 9000CD 2.3TA -91 ja 9000CD 2.0T16 -90
jäsen# 1960 mobiiili: 050-3763335
MP
"Aero"
Viestit: 444
Liittynyt: To Joulu 02, 2004 16:49

Viesti Kirjoittaja MP »

Mitähän jos noita Scantechin kumia löysyttäisi poraamalla muutaman pienen reiän niihin.. :? (sitkeä huhu kiertää täällä että ne olisikin sittenkin umpikumia.. :evil: ) Omat kokemukset voisi myös todistaa tämän
-95 Xantia KA, jos nyt talven tällä ajelisi
-89 9000 CD Turbo Automaatti KA, Myyty 10/2006
peinu
"Hölösuu"
Viestit: 6203
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 09:09
Paikkakunta: Jyskä
Viesti:

Viesti Kirjoittaja peinu »

Onkohan noihin Powerflexin ylätukigummeihin porailtu reikiä?

Meitsillä muuttui tärinät varinöiksi kun vaihdoin yläkumit keltaisiin. Värinöitäkin on vain tyhjäkäynnillä. Askel hyvään suuntaan.

Jos poraamalla vielä vähenis niin ois bueno.

Auto on siis 2.3l tomaatti ilman tasapainokettinkiä.

9-5 2.3t -00 US specs BP Steg 1,
9-3 Aero Cab -04 Lime BP Steg 7,
9-3 "Aero" Cab -05 BP Steg 1,
#1767, MB CLS 350CDI -11
AnttiR
"Hirsch"
Viestit: 979
Liittynyt: Ma Helmi 21, 2005 23:39
Paikkakunta: H:ki

Viesti Kirjoittaja AnttiR »

Voit toi porata reikiä , sillä jokainen reikä lisää joustoa ja sitä kautta pehmeyttä. Mieleeni vain hiipuu kysymys :miksi et käyttänyt orkkiskamaa.
Itse oon vieläkin tyytyväinen Poverflexin pusliin.Pieni värinä ratissa tyhjäkäynnillä menee voiman piikkiin.
Jortsu
"Viggen"
Viestit: 588
Liittynyt: Ke Loka 15, 2003 10:41

Re: Mystinen tärinä, runko/moottori

Viesti Kirjoittaja Jortsu »

Postaanpa tänne mielenkiintoisen tukikumikokemuksen. Eilen tuli ajeltua reilu 300 km lumipyryssä. Loppumatkasta alkoi ilmetä kummallista jurinaa sekä moottorijarrutuksella, että kytkin pohjassa. Perillä vilkaisin konepellin alle ja totesin, että moottoritilaan oli tuiskannut jonkin verran lunta ja vaihdelaatikon tukikumissa oli jäätä. Aamullakin jurisi vielä, mutta tunti sitten ei enää.
Ilmeisesti tukikumin aukot olivat jäätyneet umpeen, eikä pusla päässyt joustamaan ja moottorin värinät välittyivät runkoon.
Saab 9-3 SE -98 2,0t, Saab 9-3 SE -00 2,0i + joukko ikuisuusprojekteja
Fruit
"Ruisku"
Viestit: 106
Liittynyt: Pe Heinä 09, 2004 20:52
Paikkakunta: Tampere

Re: Mystinen tärinä, runko/moottori

Viesti Kirjoittaja Fruit »

Omassa tonnarissa sivuäänet/resoinoinnit johtunee jostain muusta kuin noista tukikumeista.
Ilmenee ajettaessa matalilla kierroksilla & isolla vaihteella. Vänkärin puolen sulakerasian tienoilta tuntuu kuuluvan "räminää" . Auto on vuoden -98 2.0t koneella. Onko tuossa airbagin/sulakeboksin takana jotain todennäköistä räminän aiheuttajaa vai onko siellä jokin luukku tms. vain löystynyt sen verran ajan saatossa että pääsee elämään liikaa?

EDIT: Ai niin, korjaantuuko turvavyön lukkopesän naksunta vaihtamalla osa uuteen vai onko kyseessä "ominaisuus" :?
Vastaa Viestiin