9-3 Aero "lastutus"

Ensimmäinen uuden ajan malli. Vuodet 1994-2003.
testing1
"Aero"
Viestit: 430
Liittynyt: To Heinä 20, 2006 12:34

Aero

Viesti Kirjoittaja testing1 »

Kiitoksia Talladega.
Paden Aero infossa on bugi:
Displacement: 2.290dm3. eiköhän kaikki vuoden 2001 Aerot ole 2 litran koneella. Harvinainen Viggen malli ilmeisesti tuolla 2,3 litran koneella.
Olli Kinaret
"Hirsch"
Viestit: 997
Liittynyt: La Heinä 16, 2005 11:28
Paikkakunta: Kalajoki

Viesti Kirjoittaja Olli Kinaret »

Eli boksin voi kyllä asentaa itse mutta se pitää käydä Tech2:lla "ohjelmoimassa" autoon.
Eli auto mitä luultavimmin ei käynnisty uudella boksilla suoraan vaan se pitää "naittaa" juuri sinun autoon tuolla diagnostiikka laitteella.
Menee ot:n puolelle, mutta oskeeko tuo ohjelmointi vain T7 koneita?? Omaan T5:een asensin itse käytetyn steg3 boksin ja hyvin käy ilman mitään tech hifistelyitä.
Mercedes-benz S turbodiesel vm.-74
Pontiac Firebird vm.-85
Jaguar X-Type 3.0 -01
Saab 9-5 aero -06
Hallu
"Hölösuu"
Viestit: 2724
Liittynyt: To Elo 14, 2003 12:32
Paikkakunta: R136a1

Viesti Kirjoittaja Hallu »

Olli Kinaret kirjoitti: Menee ot:n puolelle, mutta oskeeko tuo ohjelmointi vain T7 koneita?? Omaan T5:een asensin itse käytetyn steg3 boksin ja hyvin käy ilman mitään tech hifistelyitä.
Esto puuttuu poksista.
Talladega
"Turbo"
Viestit: 240
Liittynyt: To Touko 08, 2003 18:08

Viesti Kirjoittaja Talladega »

Tuoltapa löytyy vihjettä, mitä T7 autoista pitää tilaukseen liittää:

http://www.speedparts.se/arkiv/blankett ... est_t7.pdf

Tämä EI ole kannanotto minkään tietyn firman puolesta :wink:
Saabiton
Poy
"Hölösuu"
Viestit: 1319
Liittynyt: Ke Tammi 05, 2005 21:30
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja Poy »

93t sport kirjoitti: Osa (itsekin) on pitänyt orkkis-boxin, sillä voi varmistua häiriötilanteissa että onko vikaa boxissa, ainakin niin kauan mun menee suuttimet ym. rautapuoli vaihtoon ;)
Jos ensin vaihtaa viri boxin ja sitten joskus taas takasi oman vanhan orgiksen, niin eihän siihen enää tarvi tuota Tech2 ohjelmointia (viri->orgis ja takas uudelleen orgis->viri)?
Ex: OG9-5 -07 Aero, OG9-3 -99, OG900 -86
peinu
"Hölösuu"
Viestit: 6203
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 09:09
Paikkakunta: Jyskä
Viesti:

Viesti Kirjoittaja peinu »

Poy kirjoitti:
93t sport kirjoitti: Osa (itsekin) on pitänyt orkkis-boxin, sillä voi varmistua häiriötilanteissa että onko vikaa boxissa, ainakin niin kauan mun menee suuttimet ym. rautapuoli vaihtoon ;)
Jos ensin vaihtaa viri boxin ja sitten joskus taas takasi oman vanhan orgiksen, niin eihän siihen enää tarvi tuota Tech2 ohjelmointia (viri->orgis ja takas uudelleen orgis->viri)?
Jos viriboksi on jouduttu koodaamaan, niin sitten joutuu koodaamaan takasinkin. Laitetaan auto vastaamaan boksia. Jos taas on tilattu boksi auton numeroilla, eikä sitä tarvinnut koodata asentaessa, niin ei tartte koodata takasvaihtaessakaan.

9-5 2.3t -00 US specs BP Steg 1,
9-3 Aero Cab -04 Lime BP Steg 7,
9-3 "Aero" Cab -05 BP Steg 1,
#1767, MB CLS 350CDI -11
pade
"Hölösuu"
Viestit: 5150
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 23:04
Paikkakunta: hki
Viesti:

Re: Aero

Viesti Kirjoittaja pade »

testing1 kirjoitti:Kiitoksia Talladega.
Paden Aero infossa on bugi:
Displacement: 2.290dm3. eiköhän kaikki vuoden 2001 Aerot ole 2 litran koneella. Harvinainen Viggen malli ilmeisesti tuolla 2,3 litran koneella.
Jeps, eli tuolla sivuilla on siis virhe. Kopion tuon suoraan sieltä enkä sen tarkemmin lukenut infoa.
Eli Aeroissa on 2.0 kone. Viggenissä sitten tuo 2.3.
Turbo Sensonic
"Hölösuu"
Viestit: 7321
Liittynyt: To Maalis 13, 2003 18:37
Paikkakunta: Helsinki

Re: Aero

Viesti Kirjoittaja Turbo Sensonic »

pade kirjoitti:Eli Aeroissa on 2.0 kone. Viggenissä sitten tuo 2.3.
Paitsi Hirschin kovimmassa virisetissä OG9-3 Aerolle, jossa koneen moottoritilavuus on modattu 2,3 litraan :wink:
#1438
NG9-5 2.0TTiD 3/2011
NG9-3CV 1.9TiD 7/2007
pamppu
"Viggen"
Viestit: 559
Liittynyt: Pe Tammi 06, 2006 16:45
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja pamppu »

Lainataas tätä threadiä ja esitetään tyhmiä kysymyksiä koko rahalla:

Mietin tässä, että jos tänä vuonna saisi vielä hommattua ferritan 2,5" halvsatsin (elikkä ilmeisesti cat-back?) ja ensi kesänä sitten steg 2/3-softaa + mahd. putki. Mitenköhän tuo vakio-ohjelmalla tykkää tuosta pelkästä loppuosan vaihdosta, oman järjen mukaan ei mitään ongelmaa pitäisi olla.

Mitäs tuo maptunin softa tykkää jos loppuputken halkaisija on 2,5" 3" sijaan, luulisi että pakokaasut ovat sen verta jäähtyneet jo loppuosassa, että mitään järin suurta merkitystä ei ole?

Ja onkohan tuo trollin myymä Nordic sport-putkisto juurikin ferritan halvsats vai koko putki dp:ltä, mun käsittääkseni Nordic käyttää juurikin ferritaa.
ex - 9-3 Aero Coupe 2.3 -01
ex - 9-3 Stage Holset 2.3 +500hp -00
ex - 9000 2.3 19T -97
ex - 9-5 Aero Wagon -00
Talladega
"Turbo"
Viestit: 240
Liittynyt: To Touko 08, 2003 18:08

Viesti Kirjoittaja Talladega »

Jatketaan saman tyyppisellä kysymyksellä:

Suunnitelmissa olisi JT3" -jo ihan siitäkin syystä, että putkellani on kohta 150 tkm ajettu. Mitenkähän vahingollista olisi yhdistelmä steg 1 + JT3" ?

(Tosin kyllähän Maptun antaa 90% rabattia steg 3 softasta jos putken tilaa heiltä.)

JT3" :ssa on katti aika paljon kauempana kuin vakio DP:ssa. Onko siinä ylipäätään kahta lambdan paikkaa? Jos pitää jatkaa lambdojen johtoja, vaikuttavatko resistanssiin merkittävästi, joka pitää huomioida softassasa ?
Saabiton
pade
"Hölösuu"
Viestit: 5150
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 23:04
Paikkakunta: hki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja pade »

pamppu kirjoitti:Lainataas tätä threadiä ja esitetään tyhmiä kysymyksiä koko rahalla:

Mietin tässä, että jos tänä vuonna saisi vielä hommattua ferritan 2,5" halvsatsin (elikkä ilmeisesti cat-back?) ja ensi kesänä sitten steg 2/3-softaa + mahd. putki. Mitenköhän tuo vakio-ohjelmalla tykkää tuosta pelkästä loppuosan vaihdosta, oman järjen mukaan ei mitään ongelmaa pitäisi olla.

Mitäs tuo maptunin softa tykkää jos loppuputken halkaisija on 2,5" 3" sijaan, luulisi että pakokaasut ovat sen verta jäähtyneet jo loppuosassa, että mitään järin suurta merkitystä ei ole?

Ja onkohan tuo trollin myymä Nordic sport-putkisto juurikin ferritan halvsats vai koko putki dp:ltä, mun käsittääkseni Nordic käyttää juurikin ferritaa.
Eiköhän tuo pelitä jos pelkän cat-backin vaihtaa mutta T7 voi olla todella kranttu rautamuutosten kanssa joten ei ole ihan mahdotonta että se ei siitä tykkää.
Voihan sen putken aina ostaa ja odottaa sen asentamista siihen saakka kunnes on downpipe hankittuna myös.

Tuo Nordicin sport setti on juuri tuo cat-back putki ja taas tuo Nordic tuning kisakatalysaattori on ymmärtääkseni downpipe + kisakatti.

En usko että tuolla 3"/2,5" katin jälkeen on suurempaa merkitystä. Toki tätä kannattaa kysyä jos esim. Maptunin softaa meinaa hankkia ja se periaatteessa on tehty koko 3" putkelle..
pade
"Hölösuu"
Viestit: 5150
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 23:04
Paikkakunta: hki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja pade »

Talladega kirjoitti:Jatketaan saman tyyppisellä kysymyksellä:

Suunnitelmissa olisi JT3" -jo ihan siitäkin syystä, että putkellani on kohta 150 tkm ajettu. Mitenkähän vahingollista olisi yhdistelmä steg 1 + JT3" ?

(Tosin kyllähän Maptun antaa 90% rabattia steg 3 softasta jos putken tilaa heiltä.)

JT3" :ssa on katti aika paljon kauempana kuin vakio DP:ssa. Onko siinä ylipäätään kahta lambdan paikkaa? Jos pitää jatkaa lambdojen johtoja, vaikuttavatko resistanssiin merkittävästi, joka pitää huomioida softassasa ?
Stage 1 ja Stage 3 välinen ero on nimenomaan tuo 3" putki joten kyllä se softa kannattaa ilman muuta päivittää siihen Stage 3 verisoon jos sen putken hankit !
Pahimmassa tapauksessa auto kulkee huonommin kuin normi Stage ykkösellä.. :roll:
jkotka
"Aero"
Viestit: 320
Liittynyt: La Marras 26, 2005 17:23
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja jkotka »

jos DB ja katin vaihtaa ja ei muuta softaa niin ei siitä mitään haittaa ole, eipä tule niin paljon vastapaineita kun vakiona.

Stage-1 ajelet viikon jonka jälkeen se tuntuu taas ihan vakiolussulta. Kyllä se taitaa vain niin olla että ei tuolla 15T:llä kuuhun mennä, oli softa sitten mitä tahansa. Tai no, saahan sillä stage-3 tehoilla jo kytkimiä rikovan piikin ja hyydähtävän yläpään.
-
Janne #2769 stcf #40
Poy
"Hölösuu"
Viestit: 1319
Liittynyt: Ke Tammi 05, 2005 21:30
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja Poy »

peinu kirjoitti:Jos viriboksi on jouduttu koodaamaan, niin sitten joutuu koodaamaan takasinkin. Laitetaan auto vastaamaan boksia. Jos taas on tilattu boksi auton numeroilla, eikä sitä tarvinnut koodata asentaessa, niin ei tartte koodata takasvaihtaessakaan.
Ahaa, luulin tettä techillä laitetaan boksi vastaamaan autoa, eikä auto vastaamaan boksia. Tulee varmaan aika kalliiksi, jos kovin usein boksia vaihtelee, eikä ole boksia tilattu auton numeroilla :roll: .
Ex: OG9-5 -07 Aero, OG9-3 -99, OG900 -86
pamppu
"Viggen"
Viestit: 559
Liittynyt: Pe Tammi 06, 2006 16:45
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja pamppu »

Montas kattia on muuten vakioputkistossa? DP:ssä ilmeisesti yksi, mutta miten muualla?
ex - 9-3 Aero Coupe 2.3 -01
ex - 9-3 Stage Holset 2.3 +500hp -00
ex - 9000 2.3 19T -97
ex - 9-5 Aero Wagon -00
Vastaa Viestiin