9-3 Aero "lastutus"
-
- "Hirsch"
- Viestit: 997
- Liittynyt: La Heinä 16, 2005 11:28
- Paikkakunta: Kalajoki
Menee ot:n puolelle, mutta oskeeko tuo ohjelmointi vain T7 koneita?? Omaan T5:een asensin itse käytetyn steg3 boksin ja hyvin käy ilman mitään tech hifistelyitä.Eli boksin voi kyllä asentaa itse mutta se pitää käydä Tech2:lla "ohjelmoimassa" autoon.
Eli auto mitä luultavimmin ei käynnisty uudella boksilla suoraan vaan se pitää "naittaa" juuri sinun autoon tuolla diagnostiikka laitteella.
Mercedes-benz S turbodiesel vm.-74
Pontiac Firebird vm.-85
Jaguar X-Type 3.0 -01
Saab 9-5 aero -06
Pontiac Firebird vm.-85
Jaguar X-Type 3.0 -01
Saab 9-5 aero -06
Tuoltapa löytyy vihjettä, mitä T7 autoista pitää tilaukseen liittää:
http://www.speedparts.se/arkiv/blankett ... est_t7.pdf
Tämä EI ole kannanotto minkään tietyn firman puolesta
http://www.speedparts.se/arkiv/blankett ... est_t7.pdf
Tämä EI ole kannanotto minkään tietyn firman puolesta

Saabiton
Jos ensin vaihtaa viri boxin ja sitten joskus taas takasi oman vanhan orgiksen, niin eihän siihen enää tarvi tuota Tech2 ohjelmointia (viri->orgis ja takas uudelleen orgis->viri)?93t sport kirjoitti: Osa (itsekin) on pitänyt orkkis-boxin, sillä voi varmistua häiriötilanteissa että onko vikaa boxissa, ainakin niin kauan mun menee suuttimet ym. rautapuoli vaihtoon
Ex: OG9-5 -07 Aero, OG9-3 -99, OG900 -86
Jos viriboksi on jouduttu koodaamaan, niin sitten joutuu koodaamaan takasinkin. Laitetaan auto vastaamaan boksia. Jos taas on tilattu boksi auton numeroilla, eikä sitä tarvinnut koodata asentaessa, niin ei tartte koodata takasvaihtaessakaan.Poy kirjoitti:Jos ensin vaihtaa viri boxin ja sitten joskus taas takasi oman vanhan orgiksen, niin eihän siihen enää tarvi tuota Tech2 ohjelmointia (viri->orgis ja takas uudelleen orgis->viri)?93t sport kirjoitti: Osa (itsekin) on pitänyt orkkis-boxin, sillä voi varmistua häiriötilanteissa että onko vikaa boxissa, ainakin niin kauan mun menee suuttimet ym. rautapuoli vaihtoon
9-5 2.3t -00 US specs BP Steg 1,
9-3 Aero Cab -04 Lime BP Steg 7,
9-3 "Aero" Cab -05 BP Steg 1,
#1767, MB CLS 350CDI -11
Re: Aero
Jeps, eli tuolla sivuilla on siis virhe. Kopion tuon suoraan sieltä enkä sen tarkemmin lukenut infoa.testing1 kirjoitti:Kiitoksia Talladega.
Paden Aero infossa on bugi:
Displacement: 2.290dm3. eiköhän kaikki vuoden 2001 Aerot ole 2 litran koneella. Harvinainen Viggen malli ilmeisesti tuolla 2,3 litran koneella.
Eli Aeroissa on 2.0 kone. Viggenissä sitten tuo 2.3.
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 7321
- Liittynyt: To Maalis 13, 2003 18:37
- Paikkakunta: Helsinki
Re: Aero
Paitsi Hirschin kovimmassa virisetissä OG9-3 Aerolle, jossa koneen moottoritilavuus on modattu 2,3 litraanpade kirjoitti:Eli Aeroissa on 2.0 kone. Viggenissä sitten tuo 2.3.

#1438
NG9-5 2.0TTiD 3/2011
NG9-3CV 1.9TiD 7/2007
NG9-5 2.0TTiD 3/2011
NG9-3CV 1.9TiD 7/2007
Lainataas tätä threadiä ja esitetään tyhmiä kysymyksiä koko rahalla:
Mietin tässä, että jos tänä vuonna saisi vielä hommattua ferritan 2,5" halvsatsin (elikkä ilmeisesti cat-back?) ja ensi kesänä sitten steg 2/3-softaa + mahd. putki. Mitenköhän tuo vakio-ohjelmalla tykkää tuosta pelkästä loppuosan vaihdosta, oman järjen mukaan ei mitään ongelmaa pitäisi olla.
Mitäs tuo maptunin softa tykkää jos loppuputken halkaisija on 2,5" 3" sijaan, luulisi että pakokaasut ovat sen verta jäähtyneet jo loppuosassa, että mitään järin suurta merkitystä ei ole?
Ja onkohan tuo trollin myymä Nordic sport-putkisto juurikin ferritan halvsats vai koko putki dp:ltä, mun käsittääkseni Nordic käyttää juurikin ferritaa.
Mietin tässä, että jos tänä vuonna saisi vielä hommattua ferritan 2,5" halvsatsin (elikkä ilmeisesti cat-back?) ja ensi kesänä sitten steg 2/3-softaa + mahd. putki. Mitenköhän tuo vakio-ohjelmalla tykkää tuosta pelkästä loppuosan vaihdosta, oman järjen mukaan ei mitään ongelmaa pitäisi olla.
Mitäs tuo maptunin softa tykkää jos loppuputken halkaisija on 2,5" 3" sijaan, luulisi että pakokaasut ovat sen verta jäähtyneet jo loppuosassa, että mitään järin suurta merkitystä ei ole?
Ja onkohan tuo trollin myymä Nordic sport-putkisto juurikin ferritan halvsats vai koko putki dp:ltä, mun käsittääkseni Nordic käyttää juurikin ferritaa.
ex - 9-3 Aero Coupe 2.3 -01
ex - 9-3 Stage Holset 2.3 +500hp -00
ex - 9000 2.3 19T -97
ex - 9-5 Aero Wagon -00
ex - 9-3 Stage Holset 2.3 +500hp -00
ex - 9000 2.3 19T -97
ex - 9-5 Aero Wagon -00
Jatketaan saman tyyppisellä kysymyksellä:
Suunnitelmissa olisi JT3" -jo ihan siitäkin syystä, että putkellani on kohta 150 tkm ajettu. Mitenkähän vahingollista olisi yhdistelmä steg 1 + JT3" ?
(Tosin kyllähän Maptun antaa 90% rabattia steg 3 softasta jos putken tilaa heiltä.)
JT3" :ssa on katti aika paljon kauempana kuin vakio DP:ssa. Onko siinä ylipäätään kahta lambdan paikkaa? Jos pitää jatkaa lambdojen johtoja, vaikuttavatko resistanssiin merkittävästi, joka pitää huomioida softassasa ?
Suunnitelmissa olisi JT3" -jo ihan siitäkin syystä, että putkellani on kohta 150 tkm ajettu. Mitenkähän vahingollista olisi yhdistelmä steg 1 + JT3" ?
(Tosin kyllähän Maptun antaa 90% rabattia steg 3 softasta jos putken tilaa heiltä.)
JT3" :ssa on katti aika paljon kauempana kuin vakio DP:ssa. Onko siinä ylipäätään kahta lambdan paikkaa? Jos pitää jatkaa lambdojen johtoja, vaikuttavatko resistanssiin merkittävästi, joka pitää huomioida softassasa ?
Saabiton
Eiköhän tuo pelitä jos pelkän cat-backin vaihtaa mutta T7 voi olla todella kranttu rautamuutosten kanssa joten ei ole ihan mahdotonta että se ei siitä tykkää.pamppu kirjoitti:Lainataas tätä threadiä ja esitetään tyhmiä kysymyksiä koko rahalla:
Mietin tässä, että jos tänä vuonna saisi vielä hommattua ferritan 2,5" halvsatsin (elikkä ilmeisesti cat-back?) ja ensi kesänä sitten steg 2/3-softaa + mahd. putki. Mitenköhän tuo vakio-ohjelmalla tykkää tuosta pelkästä loppuosan vaihdosta, oman järjen mukaan ei mitään ongelmaa pitäisi olla.
Mitäs tuo maptunin softa tykkää jos loppuputken halkaisija on 2,5" 3" sijaan, luulisi että pakokaasut ovat sen verta jäähtyneet jo loppuosassa, että mitään järin suurta merkitystä ei ole?
Ja onkohan tuo trollin myymä Nordic sport-putkisto juurikin ferritan halvsats vai koko putki dp:ltä, mun käsittääkseni Nordic käyttää juurikin ferritaa.
Voihan sen putken aina ostaa ja odottaa sen asentamista siihen saakka kunnes on downpipe hankittuna myös.
Tuo Nordicin sport setti on juuri tuo cat-back putki ja taas tuo Nordic tuning kisakatalysaattori on ymmärtääkseni downpipe + kisakatti.
En usko että tuolla 3"/2,5" katin jälkeen on suurempaa merkitystä. Toki tätä kannattaa kysyä jos esim. Maptunin softaa meinaa hankkia ja se periaatteessa on tehty koko 3" putkelle..
Stage 1 ja Stage 3 välinen ero on nimenomaan tuo 3" putki joten kyllä se softa kannattaa ilman muuta päivittää siihen Stage 3 verisoon jos sen putken hankit !Talladega kirjoitti:Jatketaan saman tyyppisellä kysymyksellä:
Suunnitelmissa olisi JT3" -jo ihan siitäkin syystä, että putkellani on kohta 150 tkm ajettu. Mitenkähän vahingollista olisi yhdistelmä steg 1 + JT3" ?
(Tosin kyllähän Maptun antaa 90% rabattia steg 3 softasta jos putken tilaa heiltä.)
JT3" :ssa on katti aika paljon kauempana kuin vakio DP:ssa. Onko siinä ylipäätään kahta lambdan paikkaa? Jos pitää jatkaa lambdojen johtoja, vaikuttavatko resistanssiin merkittävästi, joka pitää huomioida softassasa ?
Pahimmassa tapauksessa auto kulkee huonommin kuin normi Stage ykkösellä..

jos DB ja katin vaihtaa ja ei muuta softaa niin ei siitä mitään haittaa ole, eipä tule niin paljon vastapaineita kun vakiona.
Stage-1 ajelet viikon jonka jälkeen se tuntuu taas ihan vakiolussulta. Kyllä se taitaa vain niin olla että ei tuolla 15T:llä kuuhun mennä, oli softa sitten mitä tahansa. Tai no, saahan sillä stage-3 tehoilla jo kytkimiä rikovan piikin ja hyydähtävän yläpään.
Stage-1 ajelet viikon jonka jälkeen se tuntuu taas ihan vakiolussulta. Kyllä se taitaa vain niin olla että ei tuolla 15T:llä kuuhun mennä, oli softa sitten mitä tahansa. Tai no, saahan sillä stage-3 tehoilla jo kytkimiä rikovan piikin ja hyydähtävän yläpään.
-
Janne #2769 stcf #40
Janne #2769 stcf #40
Ahaa, luulin tettä techillä laitetaan boksi vastaamaan autoa, eikä auto vastaamaan boksia. Tulee varmaan aika kalliiksi, jos kovin usein boksia vaihtelee, eikä ole boksia tilattu auton numeroillapeinu kirjoitti:Jos viriboksi on jouduttu koodaamaan, niin sitten joutuu koodaamaan takasinkin. Laitetaan auto vastaamaan boksia. Jos taas on tilattu boksi auton numeroilla, eikä sitä tarvinnut koodata asentaessa, niin ei tartte koodata takasvaihtaessakaan.

Ex: OG9-5 -07 Aero, OG9-3 -99, OG900 -86