900-sarjalainen, vm. -94
900-sarjalainen, vm. -94
Morjens vaan kaikille. Uusi foorumilainen (kenties kohta Saabisti ) esittäytyy, ja olisi vailla pariin kysymykseen vastausta. Hakua kyllä jo rustasin vaikka kuin paljo.
Elieli, olisi tarjolla tuommonen otsikon mukainen auto, suht vähän ajettu ikäisekseen (~130000 km) ja muutenkin hyvän oloinen vehje.
Onko teillä tiedossa mitään tyyppivikoja, ei-tyyppivikoja mitä kenties vastaan tulisi, mikäli nyt ostopäätöksen teen? Toki saa (ja pitääkin) kertoa myös muuta negatiivistä ja ennenkaikkea positiivista (jos/kun sitä löytynee...)
Tällä erää tähän lopettaa ystävällisesti hän.
Elieli, olisi tarjolla tuommonen otsikon mukainen auto, suht vähän ajettu ikäisekseen (~130000 km) ja muutenkin hyvän oloinen vehje.
Onko teillä tiedossa mitään tyyppivikoja, ei-tyyppivikoja mitä kenties vastaan tulisi, mikäli nyt ostopäätöksen teen? Toki saa (ja pitääkin) kertoa myös muuta negatiivistä ja ennenkaikkea positiivista (jos/kun sitä löytynee...)
Tällä erää tähän lopettaa ystävällisesti hän.
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 7321
- Liittynyt: To Maalis 13, 2003 18:37
- Paikkakunta: Helsinki
Re: 900-sarjalainen, vm. -94
Jos englanninkieli sujuu, niin tuosta artikkelia asiasta:Tasmaani kirjoitti:Morjens vaan kaikille. Uusi foorumilainen (kenties kohta Saabisti ) esittäytyy, ja olisi vailla pariin kysymykseen vastausta. Hakua kyllä jo rustasin vaikka kuin paljo.
Elieli, olisi tarjolla tuommonen otsikon mukainen auto, suht vähän ajettu ikäisekseen (~130000 km) ja muutenkin hyvän oloinen vehje.
Onko teillä tiedossa mitään tyyppivikoja, ei-tyyppivikoja mitä kenties vastaan tulisi, mikäli nyt ostopäätöksen teen? Toki saa (ja pitääkin) kertoa myös muuta negatiivistä ja ennenkaikkea positiivista (jos/kun sitä löytynee...)
Tällä erää tähän lopettaa ystävällisesti hän.
http://www.saabcentral.com/techhelp/gm9 ... _guide.php
#1438
NG9-5 2.0TTiD 3/2011
NG9-3CV 1.9TiD 7/2007
NG9-5 2.0TTiD 3/2011
NG9-3CV 1.9TiD 7/2007
NG900:sta on tarjolla vaparina (2,0 ja 2,3)ja ahdettuna ja varmaan eri moottoreilla on omia vikoja/ominaisuuksia. Joten tarkempi tieto moottorin tyypistä vois auttaa.
Ovien alareunat luultavasti kukkii jos ei ole jo laitettu, sekä sisältä että ulkoa. Kampiakselin stefat molemmissa päissä usein tiputtelee, alustan ominaisaaänet kolinaa, narinaa tms.
Palstalla oli aikanaan tarkempikin listaus tyyppivioista joten haku auttanee.
Itse olen kuitenkin ollut kaikenkaikkiiaan ihan tyytyväinen, tänään juuri vaihdoin NG900:ni uudempaan 9-3 2,0 lpt:hen =) (allekirjoituksessa vain tiedot päivittämättä =))
Ovien alareunat luultavasti kukkii jos ei ole jo laitettu, sekä sisältä että ulkoa. Kampiakselin stefat molemmissa päissä usein tiputtelee, alustan ominaisaaänet kolinaa, narinaa tms.
Palstalla oli aikanaan tarkempikin listaus tyyppivioista joten haku auttanee.
Itse olen kuitenkin ollut kaikenkaikkiiaan ihan tyytyväinen, tänään juuri vaihdoin NG900:ni uudempaan 9-3 2,0 lpt:hen =) (allekirjoituksessa vain tiedot päivittämättä =))
-9-3 -99 2.0 lpt
-2. polven saabisti-
-2. polven saabisti-
No niin. Perjantaina töiden jälkeen kävin katsomassa ko. kulkupeliä, ja olipa sitten myyty paria tuntia ennen minun käyntiä, prkl.
Vaan näyttipä siinäkin olevan tyypillisesti (?) helmat uudelleen maalattu, eli vissiin korroosio iskenyt hieman.
Noh, eipä tullut minusta Saabistia ainakaan vielä, etsintä jatkukoot.
Vaan näyttipä siinäkin olevan tyypillisesti (?) helmat uudelleen maalattu, eli vissiin korroosio iskenyt hieman.
Noh, eipä tullut minusta Saabistia ainakaan vielä, etsintä jatkukoot.
Ei välttämättä, koska ensimmäisten ng-satkujen helmoja maalattiin uusiks takuuseen, tehtaalla maalausvaiheessa tulleen vian takia. Suht hyvin näissä sinkitys kuitenki pitää ennenku voi puhua varsinaisesta ruosteeta joka olisi aiheutunut tuosta ominaisesta maalin hilseilystä tai kiveniskemistä..Tasmaani kirjoitti: Vaan näyttipä siinäkin olevan tyypillisesti (?) helmat uudelleen maalattu, eli vissiin korroosio iskenyt hieman.
Saab 9-3x 2.0T BioPower -10
#1429
#1429
Hetkonen. Tuosta en ole kuullutkaan, että itse maalaus olisi mennyt pieleen, vaan maalin irroitti täällä suolauksen luvatussa maassa jonkunnäköinen sähkökemiallinen pari, joka muodoistuu alkuvuosien ng900:sesten ovien alalistojen kanssa suomen suolassa, joka saa sinkkikerroksen pullauttelemaan ovien alareunoista (myös ulkopuolelta) pikkurillin kokoisia maalinpaloja irti.NG900T kirjoitti:Ei välttämättä, koska ensimmäisten ng-satkujen helmoja maalattiin uusiks takuuseen, tehtaalla maalausvaiheessa tulleen vian takia. Suht hyvin näissä sinkitys kuitenki pitää ennenku voi puhua varsinaisesta ruosteeta joka olisi aiheutunut tuosta ominaisesta maalin hilseilystä tai kiveniskemistä..
Omassa saksantuonnissa oli ovien alareunat virheettömiä, kunnes ensimmäinen suolatalvi sai molemmista ovista muutamasta kohtaa ulkopuolelta maalin lohkeamaan irti pikkurillin kynnen kokoisilta alueilta. Kaikkeen tähän wisin mukaan syynä sähköä johtamattomat (vai oliko se johtavat) ovien alalistat, jotka päivitin rahalla uusimpiiin. Pitäs vaan vielä jossain kohtaa maaluuttaa ovet uusiksi
Saabi päivitti vuosina 96..97.. (98? 99?) noita -94 -95 mallien ovilistoja uudempaan mallliin ja maalasi samalla ovien alaosia takuuseen, kun vuoden kaksi vanhoista autoista maali pullahteli irti.
http://www.saabclub.fi/phpBB2/viewtopic.php?t=30087
ng900/9-3/9-5 purkuosia pyörimässä tallin nurkissa pk-seudulla. Entäpä onko tarvis Tech 2:lle tai T5/T7 (bio) päivityksille? Puuttuuko pixeleitä SID/ACCssä? YV:llä tavoittaa.
ja yksi urbaani legenda kertoo, että ekojen ngsatkujen ovien sähkösinkityksessä oli ongelmia ja se ei tarttunut kunnolla. Siitä syystä ovessa kylkilistan alapuolella on maalikupruja vaikka ruosteesta ei välttämättä olisi vielä tietoakaan. Entisessä satkussani maalautin ovet listasta alas päin. Alasaumoissa ja alareunoissa ei ollut mitää, vain nuo kuprut ovessa. Autolla oli tuossa vaiheessa ajettu n. 250tkm pää osin Oulu-Rovaniemi -väliä ja vm oli -95. Tapahtui n. 5 vuotta sitten.
9-3X 2.0T XWD -10 BioPower,
9-5 2.3t -00 US specs BP steg 1,
9-3 Aero Cab -04 Lime BP Steg 7,
9-3 "Aero" Cab -05 BP Steg 1,
#1767, MB CLS 350CDI -11