Järki vai lisää..... tehoja

Tonnari, auto johon mahtuu koko suku.
saapasi
"Hölösuu"

Viesti Kirjoittaja saapasi »

JouniCSE kirjoitti:hmm noissa tuli paketissa semmosia 3M tarroja joita piti liimata siihen vihreeseen osaan ja kuparitahnat laitoin kans. Kitkapinnassa oli vielä semmonen ihme punanen möhnä päällä jonka takia pito oli melko surkee aluks. Levyt on uudet brembon vakiolevyt.
Ei ollu tarroja eikä mitään tahnoja. Kitkapinnan punainen "möhnä" on sitä varten että se hioo uusista kulta-anodisoiduista levyistä sen kullan värisen pinnan pois ja näin sisäänajaa erikoisjarrupalan omaan levyynsä. Jospa ei noita paloja olekaan tarkoitus käyttää peruspeililevyn kanssa ja sitten ovat naarmuttaneet levysi pilalle ja tuottavat siksi vinkunaa :wink:

Pito on aluksi miedompi juuri sisäänajon vuoksi. Minulla on koko setin kanssa n. 300km sisäänajoaika, jolloin ei suositella voimakkaita jarrutuksia. Vasta sen jälkeen setti alkaa olemaan iskussaan.
JouniCSE kirjoitti:Sitten noi paskoo ihan samanlailla vanhteet kun vanhatkin palat vaikka ei pitäny.
Kuuluukin paskoa. Paskan väri vaan muuttuu siedettävämmäksi :lol:

Et sitten sinäkään paljoa paloistasi perillä ole...

JouniCSE kirjoitti:Mikä osanumero sulla on niissä green suffeissa, alkaa tuntua että noi on jotain tusinasekundaa.. :evil:
En usko että Riku PCS:ltä mitään skeidaa mulle möi. Osanumeron voin katsoa päivällä.
saapasi
"Hölösuu"

ysikoo kirjoitti::) :o 8O :D <-- Tommonen fiilis oli hetki sitten. Nojuu hieman on eroa lpt->steg1. Jos en nyt ihan väärin kattonu ni sinne 1.2bar tietämille puhalsi ja vetelystä päätellen kai sinne muutama newtoni ilmesty akselia vääntämään :)
Mites noi mankut nykyään, onko ne sitä samaa laatua ku ennenkin? Eli ei mitään kovin long-life kamaa?
LOL :D Onnistunut kuvaus! Mulla oli ihan fiilis pari kuuta sitten. Tosin muutos oli 200->245, mutta voin hyvin kuvitella meiningin 150hv->225hv...se on aaeEERGH :D Aivan tajuton potkun lisäys!

Anna mä arvaan: Paras tähän astinen sijoituksesi autoosi?
JouniCSE
"Hölösuu"

Viesti Kirjoittaja JouniCSE »

saapasi kirjoitti:Kuuluukin paskoa. Paskan väri vaan muuttuu siedettävämmäksi :lol:

Et sitten sinäkään paljoa paloistasi perillä ole...
Paska on ihan samaa mustaa paskaa kuin ennenkin, eli ihan riittävän perillä kyllä ollaan.
hma
"Aero"

Viesti Kirjoittaja hma »

JouniCSE kirjoitti: En halua olla ilonpilaaja mutta eipä noi ebc vihreet nyt niin kaksiset palat ole. ja vinkuu ihan tajuttomasti vaikka kuinka askartelin ne tarrat niihin.
En osta toista kertaa.
Samansuuntaiset on kokemukset GreenStuffeista. Vinkuu ihan huolella.
Heikki Manninen
Saab 9-3X 2.0T A -10
Saab 9-5 2.3t BioPower A Vector SportCombi -07 (ex)
Saab 9-5 Aero A Sedan -05 (ex)
Saab 9000 2.3T A50 -98 (ex)
saapasi
"Hölösuu"

hma kirjoitti:
JouniCSE kirjoitti: En halua olla ilonpilaaja mutta eipä noi ebc vihreet nyt niin kaksiset palat ole. ja vinkuu ihan tajuttomasti vaikka kuinka askartelin ne tarrat niihin.
En osta toista kertaa.
Ja levyt oli? Mulle kuitenkin pääasia ettei itsellä vingu :)
jthing
"Aero"

Viesti Kirjoittaja jthing »

Mulla on myös Green Stuffit 9-3:ssa. Mukana oli kumitarrat jotka leikattiin oikeaan kokoon. Asennettaessa käytettiin kuparitahnaa ja muutenkin kaikki kohdat putsattiin. Lopputulos oli se että aluksi pito oli todella huono ja kitisi todella paljon. Nyt 5000km asennuksen jälkeen ei enää kitise kuin vähän, mutta kyllä pölyää MUSTAA pölyä edelleen ihan niinkuin originaalitkin. Jarrutusteho ei ole sen kummoisempi kuin alkuperäisillä, mutta teho perustunee lämmönsietoon ei hetkelliseen tehoon. Levyt on mulla originaalit. Itse ymmärsin muuten sen punaisen olevan siinä sen takia että palat muotoutuvat levyyn sopivaksi ei päinvastoin. Onko muuten oikeasti kyse kulta-anodisoinnista vai keltapassivoinnista niissä levyissäsi?

En ostaisi uudelleen.
9-5 Aero Wagon MY04
S-SK #2566, STCF #27
hma
"Aero"

Viesti Kirjoittaja hma »

saapasi kirjoitti:
hma kirjoitti:
En osta toista kertaa.
Ja levyt oli? Mulle kuitenkin pääasia ettei itsellä vingu :)
Vakiot.
Heikki Manninen
Saab 9-3X 2.0T A -10
Saab 9-5 2.3t BioPower A Vector SportCombi -07 (ex)
Saab 9-5 Aero A Sedan -05 (ex)
Saab 9000 2.3T A50 -98 (ex)
saapasi
"Hölösuu"

jthing kirjoitti:aluksi pito oli todella huono ja kitisi todella paljon. Nyt 5000km asennuksen jälkeen ei enää kitise kuin vähän,
Ennen sisäänajoa pito ei voikaan olla kummoinen, mutta ei mikään jarrupala voi vaatia 5000km sisäänajoa. Edelleen kallistun siihen ettei noita olisi tarkoitettu vakiolevyille, vaan laittavat ne kitisemään kun on peilikirkasta ja tasaista metallia.
jthing kirjoitti:mutta kyllä pölyää MUSTAA pölyä edelleen ihan niinkuin originaalitkin.
No toi on tietty huono homma, koska palathan ostetaan puoliksi tuosta syystä. Mulla ei vielä kokemusta kun ei setillä ole ajettu kuin 57km :)
jthing kirjoitti:Jarrutusteho ei ole sen kummoisempi kuin alkuperäisillä, mutta teho perustunee lämmönsietoon ei hetkelliseen tehoon. Levyt on mulla originaalit.
Eihän pelkät palat voi autoa pysäyttää, osta paremmat levyt.
jthing kirjoitti:Itse ymmärsin muuten sen punaisen olevan siinä sen takia että palat muotoutuvat levyyn sopivaksi ei päinvastoin.
Punaisella osalla on 2 tarkoitusta: Muotouttaa palat levyyn sekä hioa kultapinta levystä pois. Jälkimmäisen uskon vakiolevyille aiheuttavan sitä kitinää.
jthing kirjoitti:Onko muuten oikeasti kyse kulta-anodisoinnista vai keltapassivoinnista niissä levyissäsi?
Kulta-anodisoinnista. Paketissa lukee Gold Anodised.
jthing
"Aero"

saapasi kirjoitti: Ennen sisäänajoa pito ei voikaan olla kummoinen, mutta ei mikään jarrupala voi vaatia 5000km sisäänajoa. Edelleen kallistun siihen ettei noita olisi tarkoitettu vakiolevyille, vaan laittavat ne kitisemään kun on peilikirkasta ja tasaista metallia.
Kuten sanoin tossa ylhäällä, ei kitise enää, aluksi kitisi ja reilusti. Enkä siis puhu nyt sisäänajosta vaan nykyisestä tilanteesta, ei pysäytä sen kummemmin kuin vakiot, mutta toki kestää lämpöä. Ja tietysti levyillä olisi merkitystä jos ne vaihtaisi, mutta nyt puhutaan pelkistä paloista. Mistä sen tietää vaikka vaihtamalla pelkät levyt tulisi samat hyödyt mitä sinä olet huomannut vaikka paloja ei vaihtaisikaan?
saapasi kirjoitti:No toi on tietty huono homma, koska palathan ostetaan puoliksi tuosta syystä. Mulla ei vielä kokemusta kun ei setillä ole ajettu kuin 57km :)
Jep jep, ajeleppa se 100 kertaa pidempi matka kuten minä niin huomaat.
saapasi kirjoitti:Punaisella osalla on 2 tarkoitusta: Muotouttaa palat levyyn sekä hioa kultapinta levystä pois. Jälkimmäisen uskon vakiolevyille aiheuttavan sitä kitinää.
Näin varmasti on, mistähän johtuu että missään ei lue että olisi ostettava myös levyt? Voisiko olla, että sen anodisoinnin merkitys on lähinnä tuo ääni eikä mikään muu. Vaikka se auttaisikin muotoutumista niin miksi sitä tarvitaan uudessa levyssä ja uusissa paloissa?
Edelleen epäilen että kokonaisuudessa sulla tuo paraneminen on kiinni pelkistä levyistä. Lämmönkesto on enää ainoa asia joka noissa paloissa voi olla se itu, mutta muuten menee kategoriaan Styling. Olisi pitänyt ostaa pelkät levyt.
9-5 Aero Wagon MY04
S-SK #2566, STCF #27
V-M
"Hölösuu"

Viesti Kirjoittaja V-M »

Mulla on Zimmermannit ja vihreetstuffit edessä, ei häivy enään jarrut. Pikku kitinää pitää hitaissa nopeuksissa satunnaisesti. Eikä nuo pölyä edes niin pahasti kuin tavalliset palat (niitäkinhän on erilaisia). En tiedä paljonko noilla on ajettu (ostin käytettynä) mutta ite olen niillä tahkonnut yli 10tkm
mutta tyytyväinen olen niihin vaikka pieni vipatus niihin jäikin.

Minusta ne on tunnokkaamat kuin orkkis levyt ja palat? Kylmällä ilmalla toki heti jarruksen alussa hieman hidas reagointi mutta sitten tapahtuu.

V-M
Peug 505 -85 Turbo Inj.+ Opel Manta A -70 + Saab 9000 CSE 2.3TA -94 + 9-5 AERO 2.3TSA -00
+ Maserati 3200 GTA -01 + Opel Insignia 2L turbo 4x4 -10 #2135
jthing
"Aero"

Joo, voi olla hyvin että mulla oli vaan orkkispalat jotkut hyvät enkä siksi huomaa eroa kunnolla. Tuota jarrojen katoamistahan tällä pyritään poistamaan ;)
9-5 Aero Wagon MY04
S-SK #2566, STCF #27
JouniCSE
"Hölösuu"

jthing kirjoitti:Joo, voi olla hyvin että mulla oli vaan orkkispalat jotkut hyvät enkä siksi huomaa eroa kunnolla. Tuota jarrojen katoamistahan tällä pyritään poistamaan ;)
joo toi vanhempi kosla kestää 200-0 jarruttaa ihan hyvin ilman bling bling paloja.
JouniCSE
"Hölösuu"

EBC:t saa vesilintua.. syttyvät palamaan mokomat... :roll:
jthing
"Aero"

Jep, oli ihan hieno savu kyllä ;) Taidan minäkin ostaa jotkut muut palat ettei käy radalla huonosti.
9-5 Aero Wagon MY04
S-SK #2566, STCF #27
saapasi
"Hölösuu"

Ei vihreitä ole radalle tarkoitettukaan. Punaisesta siniseen ja keltaiseen, niin alkaa kyllä ennemmin sulaa jo jotain muuta :)
Vastaa Viestiin