Auto vaihtui...

Ensimmäinen uuden ajan malli. Vuodet 1994-2003.
Vastaa Viestiin
nfs91
"Tuplakaasari"
Viestit: 97
Liittynyt: Ti Elo 03, 2004 19:01
Paikkakunta: Loppi

Auto vaihtui...

Viesti Kirjoittaja nfs91 »

Jep, tännä maltoin vihdoin luopua -94 2.3i satkusta. Eihän sillä toki ollut kilometrejä kuin vaivaiset 412tkm, mutta ilmastoinnin puuttuminen alkoi tänä kesänä harmittamaan.
Onneksi tilalle löytyi samaa vuosimallia oleva 2.3 satku jossa varusteena automaatti-ilmastointi ja automaattivaihteetkin vielä 8)
Yksilöllä ajettu 186tkm joten paljon saa vielä rullata menemään. Perhana kun noi satkujen korit vaan on niin rapeita. Vaikka on tässä "uudessa" tulokkaassa huomattavasti vähemmän alkavaa kukintaa kuin edeltäjässään.

Ihan hyvin tuntuu kyseinen moottori versio kestävän. Tuo yli 400tkm ajettukaan ei vaihtovälillä (pidin sen 10tkm) vienyt öljyä desiä enempää ja sekin oikeastaan tihkui ulos virranjakajan juuresta...

Että sellaista.
#2610
9-3 SS Aero -08
9-5 SC 2.3T (Aero) -08
Turbo Sensonic
"Hölösuu"
Viestit: 7321
Liittynyt: To Maalis 13, 2003 18:37
Paikkakunta: Helsinki

Re: Auto vaihtui...

Viesti Kirjoittaja Turbo Sensonic »

nfs91 kirjoitti:Jep, tännä maltoin vihdoin luopua -94 2.3i satkusta. Eihän sillä toki ollut kilometrejä kuin vaivaiset 412tkm, mutta ilmastoinnin puuttuminen alkoi tänä kesänä harmittamaan.
Onneksi tilalle löytyi samaa vuosimallia oleva 2.3 satku jossa varusteena automaatti-ilmastointi ja automaattivaihteetkin vielä 8)
Yksilöllä ajettu 186tkm joten paljon saa vielä rullata menemään. Perhana kun noi satkujen korit vaan on niin rapeita. Vaikka on tässä "uudessa" tulokkaassa huomattavasti vähemmän alkavaa kukintaa kuin edeltäjässään.

Ihan hyvin tuntuu kyseinen moottori versio kestävän. Tuo yli 400tkm ajettukaan ei vaihtovälillä (pidin sen 10tkm) vienyt öljyä desiä enempää ja sekin oikeastaan tihkui ulos virranjakajan juuresta...

Että sellaista.
Olisit hommannut vm. 1997-1998 olevan satkun, koska ne eivät ole niin kovia ruostumaan (siis verrattuna aiempiin vuosimalleihin).
#1438
NG9-5 2.0TTiD 3/2011
NG9-3CV 1.9TiD 7/2007
nfs91
"Tuplakaasari"
Viestit: 97
Liittynyt: Ti Elo 03, 2004 19:01
Paikkakunta: Loppi

Viesti Kirjoittaja nfs91 »

Oikeassa olet ruostumisen suhteen, mutta tuli ns. pakko rako nopeasti vaihtaa.
Eikähän tällä nykyisellä parjää reilun vuoden, niin sitten vaihtuu uudempaan kolkkiin kun vaimo palaa taas työelämään kotiäidin roolista.
#2610
9-3 SS Aero -08
9-5 SC 2.3T (Aero) -08
karg
"Hölösuu"
Viestit: 3835
Liittynyt: La Touko 10, 2003 06:57
Paikkakunta: Hämeenlinna
Viesti:

Viesti Kirjoittaja karg »

Katsastettiin eilen semmoinen 200tkm ajettu -94 2.3S. Oli ruostetta helmoissa ovien ulkopuolella listoihin asti ja ovien alareunat sisäpuoleltakin ihan mätiä. Katto ja takaluukku siinä oli kohtalaisen hyvässä kunnossa, mutta kauppaan jäi.
ng900aero
"Saabisti"
Viestit: 9406
Liittynyt: Ti Marras 18, 2003 23:59
Paikkakunta: Herttoniemi

Re: Auto vaihtui...

Viesti Kirjoittaja ng900aero »

Turbo Sensonic kirjoitti: Olisit hommannut vm. 1997-1998 olevan satkun, koska ne eivät ole niin kovia ruostumaan (siis verrattuna aiempiin vuosimalleihin).
Tai oikeammin 1996-1998, vuosimallit 1994-1995 ovat ruosteherkempiä, tosin monta noita ensimmäisienkin vuosimallien autoa on tullut nähtyä 100% ruosteettomina.
Saab 9-3 SC TTiD -08
Saab 9-3 Cabrio 1.8t -06
Ducato Maxi -98
karg
"Hölösuu"
Viestit: 3835
Liittynyt: La Touko 10, 2003 06:57
Paikkakunta: Hämeenlinna
Viesti:

Viesti Kirjoittaja karg »

Näyttää ainakin 1996-mallinen 900 olevan aika hyvässä kuosissa. Kuskin puoleisessa takaovessa on pieni ruostetäplä ja takakontin alakulmat on fiksattu kertaalleen. Muita ruostekohtia ei näy ainakaan päälle päin.
ng900aero
"Saabisti"
Viestit: 9406
Liittynyt: Ti Marras 18, 2003 23:59
Paikkakunta: Herttoniemi

Viesti Kirjoittaja ng900aero »

karg kirjoitti:Näyttää ainakin 1996-mallinen 900 olevan aika hyvässä kuosissa. Kuskin puoleisessa takaovessa on pieni ruostetäplä ja takakontin alakulmat on fiksattu kertaalleen. Muita ruostekohtia ei näy ainakaan päälle päin.
Ja 1996-malliseen on vaihdettu myös uudemmansorttinen hammastanko, eli 9-3:n clämppi käy ;)
Saab 9-3 SC TTiD -08
Saab 9-3 Cabrio 1.8t -06
Ducato Maxi -98
Vastaa Viestiin