Ajotietokoneen päivitys

Ensimmäinen uuden ajan malli. Vuodet 1994-2003.
saabeli
"Aero"
Viestit: 321
Liittynyt: Pe Helmi 03, 2006 07:40

Viesti Kirjoittaja saabeli »

b205:n öljyt pysyvät puhtaina alle 2000km, sen jälkeen ovat pikimustaa (vaikka vaihtaisi peräjälkeen kaksi kertaa).
Anteeksi.
En muistanut tarkistaa minkä vuosimallin autosta oli kysymys!
Tietoni on tarkoitettu n. vm.2002 2,0t saabeille, jossa suositus on öljynvaihdolle 20000km, paitsi jos kaupunkiajoa niin silloin 10000 km (vanhemmista en tiedä mitään).
9-3 2,0t (185hv) 5D jubilee vm.2002
ng900aero
"Saabisti"
Viestit: 9406
Liittynyt: Ti Marras 18, 2003 23:59
Paikkakunta: Herttoniemi

Viesti Kirjoittaja ng900aero »

saabeli kirjoitti:
b205:n öljyt pysyvät puhtaina alle 2000km, sen jälkeen ovat pikimustaa (vaikka vaihtaisi peräjälkeen kaksi kertaa).
Anteeksi.
En muistanut tarkistaa minkä vuosimallin autosta oli kysymys!
Tietoni on tarkoitettu n. vm.2002 2,0t saabeille, jossa suositus on öljynvaihdolle 20000km, paitsi jos kaupunkiajoa niin silloin 10000 km (vanhemmista en tiedä mitään).
Sama konehan noissa molemmissa. Jostain syystä ainakin meidän 9-5 halusi noeta öljynsä aika nopeasti.
Varmaan 20tkm:n öljynvaihtoväli on ihan mahdollinen pitkää matkaa ajavalle, kuten sanoitkin nin kaupunkiajossa ei varmaankaan toimi.

Mutta jos meinaa ajaa sen 20tkm niin kannttaa vähän tarkkailla minkälaista öljy on jossain kymppitonnin jälkeen, ja jos sitä alkaa kulumaan vaihtovälillä niin saatanneepa viitata siihen että on huonontunut laadultaan jo aika paljon.

Itse käytän Mobil Synt S:ää (5W-40, täyssynteettinen, 19.90e/4l) 10tkm:n vaihtovälillä (tai siis käyttäisin jos joko autot kestäisivät niin kauan tai jos en ehtisi myymään pois ennenkuin tuo lukema on täynnä :D).
Saab 9-3 SC TTiD -08
Saab 9-3 Cabrio 1.8t -06
Ducato Maxi -98
TOPPAHOUSU
"Ruisku"
Viestit: 150
Liittynyt: Ke Loka 19, 2005 08:54
Paikkakunta: Itä-Suomi

Viesti Kirjoittaja TOPPAHOUSU »

ng900aero kirjoitti:
Unohdit laskelmistasi parin varikkopysähdyksen kustannukset, eli ensin koneremonttiin ja siitä vähän ajan päästä turbohuoltoon (voivat tapahtua myös käännetyssä järjestyksessä), tietty jos noiden kulut jakaa useamalle vuosikymmenelle niin lasku ei ole niin paha per kilometri :D

b205:n öljyt pysyvät puhtaina alle 2000km, sen jälkeen ovat pikimustaa (vaikka vaihtaisi peräjälkeen kaksi kertaa).

Hetkinen... Eikös öljyn yksi tehtävä ole sitoa epäpuhtauksia, eli silloinhan ne mustuvat ja sitovat itseensä ylimääräisen pas..n.! 8O
Oikeastaan öljyn kuuluu ollakin mustaa eikä kirkasta... Jos haluaa pitää öljynsä kirkkaana saa kyllä tehdä aikamoisen moottorin pesun ja hyvä olisi olla vielä aikamoinen taikuri! :!:
Vastaa Viestiin