Raskaan auton jarrut ja 06-> audio?

9-5 tuli tonnarin seuraajaksi syksyllä 1997.
Avatar
Eski
"Saabisti"
Viestit: 6669
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 08:56
Paikkakunta: Keski-Suomi

Viesti Kirjoittaja Eski »

Jarrujen kesto on kyllä niin paljon käytöstä kiinni, että tuskin tuohon yhtä vastausta pystyy antamaan... Omassa AeroWagonissa oli 308mm laikat finaalissa noin 150K kohdalla.

Eski
Oiler
"Tuplakaasari"
Viestit: 83
Liittynyt: Pe Tammi 06, 2006 15:50
Paikkakunta: Vaasa

Re: saab 9-5 wagon lisävarusteita

Viesti Kirjoittaja Oiler »

Hommasitko nuo isommat levyt sen Hirsh -virityksen takia ?
Oliko pakko vai varmuuden vuoksi ?

Audion AUX -liitin etupaneelissa (tarkoittanet tätä liitäntää) on 3,5mm plugille ja siihen voi tökätä vaikka mp3 -soittimen.
eklunto1
"Hölösuu"
Viestit: 1081
Liittynyt: To Maalis 10, 2005 19:48
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja eklunto1 »

Itselläni meni Aeron orkkis levyt vaihtoon 80 000km kohdalla. Olen jo aikaisemminkin hehkuttanut Viggenin levyjä ja olen yhä niihin tyytyväinen. Kevyellä jarrutuksella jarrut hieman täristävät, johtuen siitä että Viggenin levyt on uritetut. Lujemmassa menossa tehot on paremmat kuin tasaisissa levyissä. Samoin märällä tehot on huomattavasti paremmat.
Tommi - Jäsen 2001
Saab NG 9-5 Aero XWD ja 9-5 2.3 Turbo Wagon
Saab 900 OG Cabriolet Turbo ja Saab 99
Saab 96
Oiler
"Tuplakaasari"
Viestit: 83
Liittynyt: Pe Tammi 06, 2006 15:50
Paikkakunta: Vaasa

mp3 -soitin

Viesti Kirjoittaja Oiler »

Mulla ei ole ollut siihen AUXiin kytkettynä yhtään mitään, mutta ei se ohjekirjan mukaan ole mitenkään ipodille erityisesti tarkoitettu. Ohjekirjassa käytetään nimitystä AUX -liitäntä.
Speedou
"Hölösuu"
Viestit: 1297
Liittynyt: Ti Heinä 15, 2003 05:00
Paikkakunta: Espoo
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Speedou »

Siis palat nyt kestää sen n. 20tkm ja levyt ehkä just ton 80tkm. Ei kai nyt kukaan samoilla paloilla voi 80tkm ajaa?
STCF #3
karg
"Hölösuu"
Viestit: 3835
Liittynyt: La Touko 10, 2003 06:57
Paikkakunta: Hämeenlinna
Viesti:

Viesti Kirjoittaja karg »

Speedou kirjoitti:Siis palat nyt kestää sen n. 20tkm ja levyt ehkä just ton 80tkm. Ei kai nyt kukaan samoilla paloilla voi 80tkm ajaa?
Eiköhän molempien kesto riipu jarruttelun määrästä ja laadusta. Meni automaattitonnarissakin samat palat ainakin 100tkm ilman ongelmia. Oliskohan edelleenkin samat palat käytössä..
eklunto1
"Hölösuu"
Viestit: 1081
Liittynyt: To Maalis 10, 2005 19:48
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja eklunto1 »

9-5T kirjoitti:
eklunto1 kirjoitti:Itselläni meni Aeron orkkis levyt vaihtoon 80 000km kohdalla. .
Tuliko 22mm raja vastaan?
Ei, kulutusvaraa olisi vielä ollut, mutta palat (varsinkin sisemmät) finaalissa ja mielestäni ei ollut enää järkeä vaihtaa vain paloja.
Tommi - Jäsen 2001
Saab NG 9-5 Aero XWD ja 9-5 2.3 Turbo Wagon
Saab 900 OG Cabriolet Turbo ja Saab 99
Saab 96
Speedou
"Hölösuu"
Viestit: 1297
Liittynyt: Ti Heinä 15, 2003 05:00
Paikkakunta: Espoo
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Speedou »

Huh, tiedän että mun ajossa jarrut on kovassa käytössä, mutta silti tuntui poskettomilta luvuilta, mutta uskotaan 8O
STCF #3
2.0t Wagon
Matalapaineturbo
Viestit: 163
Liittynyt: Ma Loka 25, 2004 20:47
Paikkakunta: Vantaa

Re: saab 9-5 wagon lisävarusteita

Viesti Kirjoittaja 2.0t Wagon »

9-5T kirjoitti: Kävin ostamassa piuhaa muksun mp3 soittimen ja auton väliin mutta myyjä puheli että jos on tarkoitettu Ipodille ei siihen muut sovi. Sitä voisi ehkä käyttää tilapäisenä puhelimen hf-sarjana kun laittaisi korvanapin tilalle 3,5mm plugin?
Oiler kirjoitti: Audion AUX -liitin etupaneelissa (tarkoittanet tätä liitäntää) on 3,5mm plugille ja siihen voi tökätä vaikka mp3 -soittimen.

Mulla ei ole ollut siihen AUXiin kytkettynä yhtään mitään, mutta ei se ohjekirjan mukaan ole mitenkään ipodille erityisesti tarkoitettu. Ohjekirjassa käytetään nimitystä AUX -liitäntä.
Onko joku kokeillut muuta kuin Ipod:a?
Ex: Saab 9-5 2.0t Aut Wagon 2007
Ex: Saab 9-5 2.0t Aut Wagon 2002
Haksu
"Viggen"
Viestit: 604
Liittynyt: Su Huhti 17, 2005 03:17
Paikkakunta: Vehmersalmi

Viesti Kirjoittaja Haksu »

Kaikki härvelit mitkä voit 3.5 plugilla liittää käynevät tuohon.Eli ei tartte olla Ipod.

Koska se mihin laitetaan on AUX in."Suomeksi äänen sisään vienti".Korjatkaa viisaammat. 8) :oops:

On väärin käyttää tuosta Aux-in liitännästä nimeä Ipod liitäntä, pelkästään siis.



Haksu
Jäsen 2762 "Jälleen palattu Saab kantaan"
AC
"Saabisti"
Viestit: 2117
Liittynyt: Pe Touko 09, 2003 14:47
Paikkakunta: Kpää

Viesti Kirjoittaja AC »

Eiköhän se tosiaan syö ihan normaalia linjatasoista signaalia, vai onko joku kokeillut voiko Saabin soittimella ohjata IPodia tuohon liittimeen liitettynä?

Joihinkin autoihin saa juuri lisävarusteena AUX-tuloon (tai vaihtajan tilalle) liitettävän kaapelin jonka avulla voi sitten ohjailla IPodia auton omalla soittimella. Esimerkiksi VW/Audi myy tuollaista noin 150€hintaan.

OT: Aika rankasti kyllä yleistetään kaikkea kannetavaa mediasoitinta Ipodiksi :cry:
BMW 320dA Coupe LCI
kimmop
"Viggen"
Viestit: 653
Liittynyt: Ti Maalis 01, 2005 10:46
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja kimmop »

9-5T kirjoitti:Joku sanoi että Ipod vaati 4 karvaa jotta saa säädettyä auton systeemeillä ja Saabissahan on vain 3.
Esson baaria.
I think animal testing is a terrible idea; they get all nervous and give the wrong answers. -- A Bit of Fry and Laurie --
kimmop
"Viggen"
Viestit: 653
Liittynyt: Ti Maalis 01, 2005 10:46
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja kimmop »

No siis.

Kuten jo tuossa edellä mainittiin niin se AUX-IN "Auxiliary input" tarkoittaa sitä että se syö mitä tahansa 3.5 mm liittimestä läpitulevaa stereosignaalia.

Se että sitä iPodia voi ohjata stereoista vaatii siihen väliin softaa. Dension yms tekee telakoita jotka tekee homman ns. puolitiehen asti. Sitten se täysintegraatio on joillakin merkeillä jo olemassa, nykyään ainakin Mersuun ja Audiinkin löytyy tehtaalta valmiiksi ratkaisu.

Karvojen määrä ei tähän vaikuta vaan se on älystä kiinni. Sekä auton että Esson baarin juttujen.
I think animal testing is a terrible idea; they get all nervous and give the wrong answers. -- A Bit of Fry and Laurie --
2571
"Ruisku"
Viestit: 127
Liittynyt: Pe Syys 09, 2005 06:37
Paikkakunta: Kuopio

Re: Raskaan auton jarrut ja 06-> audio?

Viesti Kirjoittaja 2571 »

9-5T kirjoitti:308mm jarrut tuli ostettua ja arvoja tutkittua, niissä on 3mm enemmän kulutettavaa kuin 285mm jarruissa ja luulisi isomman kehän tuovan myös lisää kulutettavaa(jarrupalat on samat molemmissa) Onko kokemusta millaisilla km lukemilla ovat loppu? 06-> audiossa on pieni liitin mutta minkä härvelin siihen voi lykätä?
Mulla meni Hirschin alkuperäiset palat finaaliin n. 50 000 km:n kohdalla. Tosin kotteroni oli ollut maahantuojalla n. 18 000 km:n ajan, ja varmasti autolla on jarruteltu hieman rajummin kuin "normaaliajossa"

t: 2571
miSa
"Ruisku"
Viestit: 147
Liittynyt: Ti Touko 23, 2006 13:08
Paikkakunta: Naantali

Viesti Kirjoittaja miSa »

Niin siis AUX on lyhenne sanasta auxiliary ja varsinainen suomennos olisi lisäsisäänvienti. Tarkoittaa tässä sitä kun laitteen takaa löytyy liittimet joihin on kytketty erilaisia "piuhoja" eri tarkoituksiin niin nämä etupaneeliin laitettavat liittimet yleensä merkitään tuolla lisäliitin merkinnällä. Kyllä tuohon voi liittää myös muun äänilähteen kuin iPodin.
Vastaa Viestiin