Yleisiä kysymyksiä NG 900

Ensimmäinen uuden ajan malli. Vuodet 1994-2003.
ah79
"Hirsch"
Viestit: 957
Liittynyt: Ma Touko 31, 2004 09:10
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja ah79 »

On sitä ahdettujakin joskus päästy koeajamaan ja hauskojahan ne ovat, mutta en silti pidä sitä puhtaassa käyttöautossa mitenkään välttämättömänä ominaisuutena. Lisäksi turbotettua tulisi luultavasti sikapoljettua noin 10x enemmän kuin normaalilla vaparipadalla varustettua ja se on taas varma keino räjäytellä esim. näitä mainittuja laatikoita ja kytkimiä sopivan tihein väliajoin :roll:. Luulen että ihan kylmät realiteetit sulkevat joka tapauksessa turbon pois, koska niiden hintaero vastaavankuntoisiin vapareihin vaikuttaa selvästi suuremmalta kuin olisin kyseisestä pumpusta valmis maksamaan.
#1970
Psychocowboy
"Hölösuu"
Viestit: 2937
Liittynyt: To Huhti 01, 2004 12:02
Paikkakunta: H:ki - J:kylä

Viesti Kirjoittaja Psychocowboy »

ah79 kirjoitti:On sitä ahdettujakin joskus päästy koeajamaan ja hauskojahan ne ovat, mutta en silti pidä sitä puhtaassa käyttöautossa mitenkään välttämättömänä ominaisuutena.
Huomattavin ero (kiihtyvyyden lisäksi) on bensankulutus. Ainakin meikäläiselle tuli yllätyksenä että ahdettu vie noin paljon vähemmän matka-ajossa.
Born to be wild, paitsi kotona
#2288 ex 9-3t -01,ex 9-5 2.0t Wagon -05 ex NG900S 2,3i Talladega -97
Nyt Volvo V70 D4 -15, varalla 206 pögötti. Saab edelleen haaveissa....
9ooTbo
"Saabisti"
Viestit: 182
Liittynyt: Ma Touko 16, 2005 15:13
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja 9ooTbo »

ah79 kirjoitti:On sitä ahdettujakin joskus päästy koeajamaan ja hauskojahan ne ovat, mutta en silti pidä sitä puhtaassa käyttöautossa mitenkään välttämättömänä ominaisuutena. Lisäksi turbotettua tulisi luultavasti sikapoljettua noin 10x enemmän kuin normaalilla vaparipadalla varustettua ja se on taas varma keino räjäytellä esim. näitä mainittuja laatikoita ja kytkimiä sopivan tihein väliajoin :roll:. Luulen että ihan kylmät realiteetit sulkevat joka tapauksessa turbon pois, koska niiden hintaero vastaavankuntoisiin vapareihin vaikuttaa selvästi suuremmalta kuin olisin kyseisestä pumpusta valmis maksamaan.
Tuntuu vähän, että tässä keskustelussa pelotellaan turhaan turboauton pitoa käyttöpirssinä.. :wink: Kyllä niitä vapareitakin löytyy loppuun poljettuna ja onhan turboautoissa yleensä rakenne tehojen mukaisesti alunperin joltakin osin vaparia vahvempi. Myös virittelemättömiäkin turboja löytyy markkinoilta, eikä kaikki turbot ole automaattisesti loppuun poljettuja. Ahkerasti etsimällä saa sen hintaeronkin sitten vaparin ja turbon välillä jo kohtuulliseksi laadun kärsimättä! (Toki oma lehmä on tässäkin ojassa, kun turboautoa olen parhaillani kauppaamassa.. :lol: )

Käyttöauton etuina turbossa voisi nostaa korkealle bensan kulutuksen, joka on vaparia pienempi järkevästi ajaessa. Toki hyvä kulkupuoli innostaa silloin tällöin herkästi vähän vauhdikkaanpaan menoon, mutta kuten sanottua, eiköhän nuo autot ole kuitenkin tehty kestämään suurempaakin rasitusta. Perus pointti taitaa siis olla, että turbo tai turboton, molemmista löytyy varmasti hyviä käyttöautoja ilman, että jompi kumpi leimataan automaattisesti kelvottomaksi jonkin mielikuvan perusteella.. Yksilöitä ovat, kuten joku aiemmin sanoikin, riippumatta onko ahdettu vai ei.
<-------------------------------->
90-86>OG900-89>NG900-94>OG9³-99>Golf-04>Jetta-08>Golf Variant-10>Touran-12->Passat-06>Passat-06->9³SC-08->Touran-12->Tiguan-13 + 9³SS-04 + 9³-00
ng900aero
"Saabisti"
Viestit: 9404
Liittynyt: Ti Marras 18, 2003 23:59
Paikkakunta: Herttoniemi

Viesti Kirjoittaja ng900aero »

Mikset hae jompaa kumpa noista:
http://www.auto24.ee/webcache_kasutatud ... 24_ee.html
http://www.auto24.ee/webcache_kasutatud ... 24_ee.html

Toivottavasti noissa on edes manuaalinen ilmastointi. Nuohan on vapareita ja luulisi tuollaisen myllyn nestävän ajasta ikuisuuteen.
Saab 9-3 SC TTiD -08
Saab 9-3 Cabrio 1.8t -06
Ducato Maxi -98
Muksu
"Hölösuu"
Viestit: 1081
Liittynyt: Su Touko 30, 2004 19:19
Paikkakunta: Kerava

Viesti Kirjoittaja Muksu »

ng900aero kirjoitti:Mikset hae jompaa kumpa noista:
http://www.auto24.ee/webcache_kasutatud ... 24_ee.html
http://www.auto24.ee/webcache_kasutatud ... 24_ee.html

Toivottavasti noissa on edes manuaalinen ilmastointi. Nuohan on vapareita ja luulisi tuollaisen myllyn nestävän ajasta ikuisuuteen.
Tuossa ensimmäisessä on aika jännä kontrasti sisällä kun on tummaa ja vaaleaa...ihan ookoo. Itselläni kävi keväällä autoa etsiessä mielessä tuo Viro-kortin käyttäminen, kun olisin tuolloin saattanut sikäläiseltä työkaveriltani saada apuja. Tuossa saksasta tuodussahan ei pitäisi olla mitään ihmeitä, mutta voipi olla että sveitsin autosta joutuu maksamaan ALV:in jompaan kumpaan maahan (suomi tai eesti)...korjatkaa jos puhun (taas) omiani :wink:

EDIT: Näyttäisi tuo Sveitsintuonti sisältävän ALV:n nyt kun suomenkielisenä tuota selasin
Viimeksi muokannut Muksu, La Elo 26, 2006 15:10. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Vetokoukku on brutaalin miehen peruutustutka

Volvo V50, 2012
NG900T
"Saabisti"
Viestit: 2248
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 21:09
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja NG900T »

Joo varmaan vaihdettu nahkajakkarat..
Saab 9-3x 2.0T BioPower -10
#1429
Psychocowboy
"Hölösuu"
Viestit: 2937
Liittynyt: To Huhti 01, 2004 12:02
Paikkakunta: H:ki - J:kylä

Viesti Kirjoittaja Psychocowboy »

ng900aero kirjoitti:Mikset hae jompaa kumpa noista:
http://www.auto24.ee/webcache_kasutatud ... 24_ee.html
http://www.auto24.ee/webcache_kasutatud ... 24_ee.html

Toivottavasti noissa on edes manuaalinen ilmastointi. Nuohan on vapareita ja luulisi tuollaisen myllyn nestävän ajasta ikuisuuteen.
No luulis sunkin ottaneen jo opiksi vaan ei sitten millään :wink: :wink:
Ei vaan rohkea veto olisi hakea Virosta kun ei tiedä mitä maita auto on lläpikäynyt. Mutta tulisi jännitystä elämään :wink:
Born to be wild, paitsi kotona
#2288 ex 9-3t -01,ex 9-5 2.0t Wagon -05 ex NG900S 2,3i Talladega -97
Nyt Volvo V70 D4 -15, varalla 206 pögötti. Saab edelleen haaveissa....
ng900aero
"Saabisti"
Viestit: 9404
Liittynyt: Ti Marras 18, 2003 23:59
Paikkakunta: Herttoniemi

Viesti Kirjoittaja ng900aero »

Psychocowboy kirjoitti:
Toivottavasti noissa on edes manuaalinen ilmastointi. Nuohan on vapareita ja luulisi tuollaisen myllyn nestävän ajasta ikuisuuteen.]
No luulis sunkin ottaneen jo opiksi vaan ei sitten millään :wink: :wink:
Ei vaan rohkea veto olisi hakea Virosta kun ei tiedä mitä maita auto on lläpikäynyt. Mutta tulisi jännitystä elämään :wink:
Tuo nyt tuotu ng on senverta hyvä ettei toista, välillä onnistuu ja välillä ei, bemun homma meni keturalleen kun en tuonut itse.
Viimeksi muokannut ng900aero, Ma Elo 28, 2006 01:42. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
Saab 9-3 SC TTiD -08
Saab 9-3 Cabrio 1.8t -06
Ducato Maxi -98
Kyllönen
Matalapaineturbo
Viestit: 190
Liittynyt: Su Touko 09, 2004 19:33

Viesti Kirjoittaja Kyllönen »

ah79 kirjoitti:Nykyiselläänhän autoon vaihdetut ovet ovat eri värisiä kuin muu auto (http://www.saabclub.fi/phpBB2/viewtopic.php?t=31075&) joten koko laitos on yleisilmeeltäänkin hieman epämääräisen näköinen.
Kappas, samasta heimosta ollaan!
Minullakin on hopean värinen tonnari, ja kuskin ovi vaihtui kultaiseen narkomaanin yöllisen vierailun johdosta. Ja harkinnassa onkin auton vaihtaminen NG:hen kesän -07 alussa.

Jos näen sinua liikenteessä, niin morjestan!

Teemu
ah79
"Hirsch"
Viestit: 957
Liittynyt: Ma Touko 31, 2004 09:10
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja ah79 »

Kyllönen kirjoitti: Kappas, samasta heimosta ollaan!
Minullakin on hopean värinen tonnari, ja kuskin ovi vaihtui kultaiseen narkomaanin yöllisen vierailun johdosta. Ja harkinnassa onkin auton vaihtaminen NG:hen kesän -07 alussa.

Jos näen sinua liikenteessä, niin morjestan!

Teemu

Olenkin pelännyt, että auto yksilöityy nykyisellään liian hyvin, jos sillä tekee liikenteessä jonkinlaisia "peliliikkeitä". Sikäli kiva tietää, että liikkeellä on sentään muitakin samansävyisiä yksilöitä :lol: :lol: .
#1970
Avatar
tsaarela
"Hölösuu"
Viestit: 3367
Liittynyt: Ti Touko 06, 2003 08:20
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja tsaarela »

Turbo Sensonic kirjoitti: Muistan, kun sulla oli tuo NG900. Vaikkakin sulla on tuossa avattaressa tuo Sonet, niin kärsiikö kysyä, millä ajelet nykyään (Saab?)?
Toki kärsii kysyä. Tällä hetkellä alla on HDi-koneinen ranskanpulla eli Xsara. :oops: Ko. kulkine on ollut positiivinen kokemus mutta Saappikuume on tällähetkellä kova (ei siitä parane, ei :wink: ) ja jotain TiD-koneista Saapikasta pitäisi varmaan tuossa vuodenvaihteessa ruveta hommaamaan (katseltu on jo toista kuukautta).

Avatarista puheen ollen. Se ei ole Sonett III, jos siksi sitä luulit vaan oma näkemykseni 99-tekniikkaan pohjautuvasta Sonett IV:stä. :wink:
Kuva
9-3 Cabriolet SE -00
Hyundai Ioniq 5 73kW RWD Premium -22
#621
Turbo Sensonic
"Hölösuu"
Viestit: 7321
Liittynyt: To Maalis 13, 2003 18:37
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Turbo Sensonic »

tsaarela kirjoitti:
Turbo Sensonic kirjoitti: Muistan, kun sulla oli tuo NG900. Vaikkakin sulla on tuossa avattaressa tuo Sonet, niin kärsiikö kysyä, millä ajelet nykyään (Saab?)?
Toki kärsii kysyä. Tällä hetkellä alla on HDi-koneinen ranskanpulla eli Xsara. :oops: Ko. kulkine on ollut positiivinen kokemus mutta Saappikuume on tällähetkellä kova (ei siitä parane, ei :wink: ) ja jotain TiD-koneista Saapikasta pitäisi varmaan tuossa vuodenvaihteessa ruveta hommaamaan (katseltu on jo toista kuukautta).

Avatarista puheen ollen. Se ei ole Sonett III, jos siksi sitä luulit vaan oma näkemykseni 99-tekniikkaan pohjautuvasta Sonett IV:stä. :wink:
OK, toivottavasti Saab -kuume pahenee tuosta vielä entisestään, niin on pakko ostaa Ruåttin rautaa patongin tilalle :wink:
#1438
NG9-5 2.0TTiD 3/2011
NG9-3CV 1.9TiD 7/2007
Vastaa Viestiin