
Yleisiä kysymyksiä NG 900
On sitä ahdettujakin joskus päästy koeajamaan ja hauskojahan ne ovat, mutta en silti pidä sitä puhtaassa käyttöautossa mitenkään välttämättömänä ominaisuutena. Lisäksi turbotettua tulisi luultavasti sikapoljettua noin 10x enemmän kuin normaalilla vaparipadalla varustettua ja se on taas varma keino räjäytellä esim. näitä mainittuja laatikoita ja kytkimiä sopivan tihein väliajoin
. Luulen että ihan kylmät realiteetit sulkevat joka tapauksessa turbon pois, koska niiden hintaero vastaavankuntoisiin vapareihin vaikuttaa selvästi suuremmalta kuin olisin kyseisestä pumpusta valmis maksamaan.

#1970
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 2937
- Liittynyt: To Huhti 01, 2004 12:02
- Paikkakunta: H:ki - J:kylä
Huomattavin ero (kiihtyvyyden lisäksi) on bensankulutus. Ainakin meikäläiselle tuli yllätyksenä että ahdettu vie noin paljon vähemmän matka-ajossa.ah79 kirjoitti:On sitä ahdettujakin joskus päästy koeajamaan ja hauskojahan ne ovat, mutta en silti pidä sitä puhtaassa käyttöautossa mitenkään välttämättömänä ominaisuutena.
Born to be wild, paitsi kotona
#2288 ex 9-3t -01,ex 9-5 2.0t Wagon -05 ex NG900S 2,3i Talladega -97
Nyt Volvo V70 D4 -15, varalla 206 pögötti. Saab edelleen haaveissa....
#2288 ex 9-3t -01,ex 9-5 2.0t Wagon -05 ex NG900S 2,3i Talladega -97
Nyt Volvo V70 D4 -15, varalla 206 pögötti. Saab edelleen haaveissa....
Tuntuu vähän, että tässä keskustelussa pelotellaan turhaan turboauton pitoa käyttöpirssinä..ah79 kirjoitti:On sitä ahdettujakin joskus päästy koeajamaan ja hauskojahan ne ovat, mutta en silti pidä sitä puhtaassa käyttöautossa mitenkään välttämättömänä ominaisuutena. Lisäksi turbotettua tulisi luultavasti sikapoljettua noin 10x enemmän kuin normaalilla vaparipadalla varustettua ja se on taas varma keino räjäytellä esim. näitä mainittuja laatikoita ja kytkimiä sopivan tihein väliajoin. Luulen että ihan kylmät realiteetit sulkevat joka tapauksessa turbon pois, koska niiden hintaero vastaavankuntoisiin vapareihin vaikuttaa selvästi suuremmalta kuin olisin kyseisestä pumpusta valmis maksamaan.


Käyttöauton etuina turbossa voisi nostaa korkealle bensan kulutuksen, joka on vaparia pienempi järkevästi ajaessa. Toki hyvä kulkupuoli innostaa silloin tällöin herkästi vähän vauhdikkaanpaan menoon, mutta kuten sanottua, eiköhän nuo autot ole kuitenkin tehty kestämään suurempaakin rasitusta. Perus pointti taitaa siis olla, että turbo tai turboton, molemmista löytyy varmasti hyviä käyttöautoja ilman, että jompi kumpi leimataan automaattisesti kelvottomaksi jonkin mielikuvan perusteella.. Yksilöitä ovat, kuten joku aiemmin sanoikin, riippumatta onko ahdettu vai ei.
<-------------------------------->
90-86>OG900-89>NG900-94>OG9³-99>Golf-04>Jetta-08>Golf Variant-10>Touran-12->Passat-06>Passat-06->9³SC-08->Touran-12->Tiguan-13 + 9³SS-04 + 9³-00
90-86>OG900-89>NG900-94>OG9³-99>Golf-04>Jetta-08>Golf Variant-10>Touran-12->Passat-06>Passat-06->9³SC-08->Touran-12->Tiguan-13 + 9³SS-04 + 9³-00
Mikset hae jompaa kumpa noista:
http://www.auto24.ee/webcache_kasutatud ... 24_ee.html
http://www.auto24.ee/webcache_kasutatud ... 24_ee.html
Toivottavasti noissa on edes manuaalinen ilmastointi. Nuohan on vapareita ja luulisi tuollaisen myllyn nestävän ajasta ikuisuuteen.
http://www.auto24.ee/webcache_kasutatud ... 24_ee.html
http://www.auto24.ee/webcache_kasutatud ... 24_ee.html
Toivottavasti noissa on edes manuaalinen ilmastointi. Nuohan on vapareita ja luulisi tuollaisen myllyn nestävän ajasta ikuisuuteen.
Saab 9-3 SC TTiD -08
Saab 9-3 Cabrio 1.8t -06
Ducato Maxi -98
Saab 9-3 Cabrio 1.8t -06
Ducato Maxi -98
Tuossa ensimmäisessä on aika jännä kontrasti sisällä kun on tummaa ja vaaleaa...ihan ookoo. Itselläni kävi keväällä autoa etsiessä mielessä tuo Viro-kortin käyttäminen, kun olisin tuolloin saattanut sikäläiseltä työkaveriltani saada apuja. Tuossa saksasta tuodussahan ei pitäisi olla mitään ihmeitä, mutta voipi olla että sveitsin autosta joutuu maksamaan ALV:in jompaan kumpaan maahan (suomi tai eesti)...korjatkaa jos puhun (taas) omianing900aero kirjoitti:Mikset hae jompaa kumpa noista:
http://www.auto24.ee/webcache_kasutatud ... 24_ee.html
http://www.auto24.ee/webcache_kasutatud ... 24_ee.html
Toivottavasti noissa on edes manuaalinen ilmastointi. Nuohan on vapareita ja luulisi tuollaisen myllyn nestävän ajasta ikuisuuteen.

EDIT: Näyttäisi tuo Sveitsintuonti sisältävän ALV:n nyt kun suomenkielisenä tuota selasin
Viimeksi muokannut Muksu, La Elo 26, 2006 15:10. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Vetokoukku on brutaalin miehen peruutustutka
Volvo V50, 2012
Volvo V50, 2012
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 2937
- Liittynyt: To Huhti 01, 2004 12:02
- Paikkakunta: H:ki - J:kylä
No luulis sunkin ottaneen jo opiksi vaan ei sitten milläänng900aero kirjoitti:Mikset hae jompaa kumpa noista:
http://www.auto24.ee/webcache_kasutatud ... 24_ee.html
http://www.auto24.ee/webcache_kasutatud ... 24_ee.html
Toivottavasti noissa on edes manuaalinen ilmastointi. Nuohan on vapareita ja luulisi tuollaisen myllyn nestävän ajasta ikuisuuteen.


Ei vaan rohkea veto olisi hakea Virosta kun ei tiedä mitä maita auto on lläpikäynyt. Mutta tulisi jännitystä elämään

Born to be wild, paitsi kotona
#2288 ex 9-3t -01,ex 9-5 2.0t Wagon -05 ex NG900S 2,3i Talladega -97
Nyt Volvo V70 D4 -15, varalla 206 pögötti. Saab edelleen haaveissa....
#2288 ex 9-3t -01,ex 9-5 2.0t Wagon -05 ex NG900S 2,3i Talladega -97
Nyt Volvo V70 D4 -15, varalla 206 pögötti. Saab edelleen haaveissa....
Tuo nyt tuotu ng on senverta hyvä ettei toista, välillä onnistuu ja välillä ei, bemun homma meni keturalleen kun en tuonut itse.Psychocowboy kirjoitti:
Toivottavasti noissa on edes manuaalinen ilmastointi. Nuohan on vapareita ja luulisi tuollaisen myllyn nestävän ajasta ikuisuuteen.]
No luulis sunkin ottaneen jo opiksi vaan ei sitten millään![]()
Ei vaan rohkea veto olisi hakea Virosta kun ei tiedä mitä maita auto on lläpikäynyt. Mutta tulisi jännitystä elämään![]()
Viimeksi muokannut ng900aero, Ma Elo 28, 2006 01:42. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
Saab 9-3 SC TTiD -08
Saab 9-3 Cabrio 1.8t -06
Ducato Maxi -98
Saab 9-3 Cabrio 1.8t -06
Ducato Maxi -98
Kappas, samasta heimosta ollaan!ah79 kirjoitti:Nykyiselläänhän autoon vaihdetut ovet ovat eri värisiä kuin muu auto (http://www.saabclub.fi/phpBB2/viewtopic.php?t=31075&) joten koko laitos on yleisilmeeltäänkin hieman epämääräisen näköinen.
Minullakin on hopean värinen tonnari, ja kuskin ovi vaihtui kultaiseen narkomaanin yöllisen vierailun johdosta. Ja harkinnassa onkin auton vaihtaminen NG:hen kesän -07 alussa.
Jos näen sinua liikenteessä, niin morjestan!
Teemu
Kyllönen kirjoitti: Kappas, samasta heimosta ollaan!
Minullakin on hopean värinen tonnari, ja kuskin ovi vaihtui kultaiseen narkomaanin yöllisen vierailun johdosta. Ja harkinnassa onkin auton vaihtaminen NG:hen kesän -07 alussa.
Jos näen sinua liikenteessä, niin morjestan!
Teemu
Olenkin pelännyt, että auto yksilöityy nykyisellään liian hyvin, jos sillä tekee liikenteessä jonkinlaisia "peliliikkeitä". Sikäli kiva tietää, että liikkeellä on sentään muitakin samansävyisiä yksilöitä


#1970
Toki kärsii kysyä. Tällä hetkellä alla on HDi-koneinen ranskanpulla eli Xsara.Turbo Sensonic kirjoitti: Muistan, kun sulla oli tuo NG900. Vaikkakin sulla on tuossa avattaressa tuo Sonet, niin kärsiikö kysyä, millä ajelet nykyään (Saab?)?


Avatarista puheen ollen. Se ei ole Sonett III, jos siksi sitä luulit vaan oma näkemykseni 99-tekniikkaan pohjautuvasta Sonett IV:stä.


9-3 Cabriolet SE -00
Hyundai Ioniq 5 73kW RWD Premium -22
#621
Hyundai Ioniq 5 73kW RWD Premium -22
#621
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 7321
- Liittynyt: To Maalis 13, 2003 18:37
- Paikkakunta: Helsinki
OK, toivottavasti Saab -kuume pahenee tuosta vielä entisestään, niin on pakko ostaa Ruåttin rautaa patongin tilalletsaarela kirjoitti:Toki kärsii kysyä. Tällä hetkellä alla on HDi-koneinen ranskanpulla eli Xsara.Turbo Sensonic kirjoitti: Muistan, kun sulla oli tuo NG900. Vaikkakin sulla on tuossa avattaressa tuo Sonet, niin kärsiikö kysyä, millä ajelet nykyään (Saab?)?Ko. kulkine on ollut positiivinen kokemus mutta Saappikuume on tällähetkellä kova (ei siitä parane, ei
) ja jotain TiD-koneista Saapikasta pitäisi varmaan tuossa vuodenvaihteessa ruveta hommaamaan (katseltu on jo toista kuukautta).
Avatarista puheen ollen. Se ei ole Sonett III, jos siksi sitä luulit vaan oma näkemykseni 99-tekniikkaan pohjautuvasta Sonett IV:stä.

#1438
NG9-5 2.0TTiD 3/2011
NG9-3CV 1.9TiD 7/2007
NG9-5 2.0TTiD 3/2011
NG9-3CV 1.9TiD 7/2007