Vaan mitenkäs tuo tehdään? Ja mitäs kaikkia noita ohjelmia edes on nykyään, kun oon ihan tipahtanut kärryiltä

Mieleen tulee ainakin:
DC++
Kazaa
Emule
BitTorrent
Neuvokaa amatööriä

Mutta ei kai sitä nyt niin voi tehdä että sulkee kaiken paitsi tarpeelliset. Tulee vahingossa blokanneeksi kaikkea muutakin mikä voisi olla kuitenkin ihan tarpeellista / ainakin laillista. Koitin esim. tuon dc++:n portteja selvittää mutta joka paikassa puhutaan vain portista 1412 jonka sulkeminen ei auttanut mitään.karg kirjoitti:Portit kiinni palomuurista. Jos esim. luulet että vain www-selaus on tarpeellinen, ni kaikki muu ulos menevä kiinni paitsi portti 80
Koneelle asennettavissa palomuurisoftissa on myös ominaisuuksia siihen suuntaan, että "tämä exe saa mennä nettiin mutta tämä toinen ei". Toki jos ei pääse pitelemään kaikkia koneita, tämmöinen ei ole ratkaisu.jsuomi kirjoitti:Ei niit kannata blokata ku sallitut ohjelmat käyttäää samoja portteja, esim. dc ja skype käyttää saoja portteja. Kaikki p2p ohjelmat ei oo pahoja esim. skype onp2p ohjelma ja bittorrenttia voi käyttää lailliseen lataukseen esim demojen ja ajureiden. Kun sulkee kaikki portii estää esim skypen toiminnan ja nettipelien ja jos jätät muutaman auki on helppo muuttaa niiden ohjelmien portit käyttäämään niit avonaisii, sitten onki kuva ku joku pistää emulen lataamaan selaimen portilla, ni netti on enmmän tukossa, ku jos se käyttäis omia porttejaan.
Tähän ei vaikuta muu kuin nettiyhteyden kaista ja sen mahdollinen puute. Eihän tuo portin auki oleminen tarkoita mitään muuta kuin sitä, että sen numeroiseen porttiin voi ottaa yhteyden jonnekin toiselle koneelle kyseisen palomuurin kautta. Jos portti on kiinni, paketit eivät välity ko. porttiin.jsuomi kirjoitti:sitten onki kuva ku joku pistää emulen lataamaan selaimen portilla, ni netti on enmmän tukossa, ku jos se käyttäis omia porttejaan.
Minä ainakin sanoisin että pidä motukkas ja hommaisin oman, kun kuitenkin torrentteja on paljon laillisia (GNU/Linux).qaw kirjoitti:Tuli hommattua uusi adsl-reititin jossa varsin monipuolinen palomuuri. Tuo yhteys on jaettuna kolmen talouden kesken. Nyt olisikin hyvä tilaisuus estää kaikkien p2p-ohjelmien käyttö, tai vähintäänkin tiedostojen jakaminen kun se nykyään noita viranomaisiakin kovasti kiinnostaa.
Vaan mitenkäs tuo tehdään? Ja mitäs kaikkia noita ohjelmia edes on nykyään, kun oon ihan tipahtanut kärryiltä
Mieleen tulee ainakin:
DC++
Kazaa
Emule
BitTorrent
Neuvokaa amatööriä
Tuota.. siis nettiyhteys on sinun nimissä, mut jaettu myös naapureille? Useimmat operaattorit ei moista siedä, joten toivottavasti kyse ei ollut tästä..(mut kukas tässä synnitön olisi, joten itse ratkaisin "verkon ylläpitäjänä" tarkkailemalla mitä muut tekevät koneillaan ja antamalla palautetta sen mukaan heille)qaw kirjoitti:Tuli hommattua uusi adsl-reititin jossa varsin monipuolinen palomuuri. Tuo yhteys on jaettuna kolmen talouden kesken. Nyt olisikin hyvä tilaisuus estää kaikkien p2p-ohjelmien käyttö, tai vähintäänkin tiedostojen jakaminen kun se nykyään noita viranomaisiakin kovasti kiinnostaa...
Samaa mietin minä että mikäli laittomasti verkko jaetaan niin tarviiko siinä P2P:n laillisuudesta enää hermoilla..?Myrkky kirjoitti:Tuota.. siis nettiyhteys on sinun nimissä, mut jaettu myös naapureille? Useimmat operaattorit ei moista siedä, joten toivottavasti kyse ei ollut tästä..(mut kukas tässä synnitön olisi, joten itse ratkaisin "verkon ylläpitäjänä" tarkkailemalla mitä muut tekevät koneillaan ja antamalla palautetta sen mukaan heille)qaw kirjoitti:Tuli hommattua uusi adsl-reititin jossa varsin monipuolinen palomuuri. Tuo yhteys on jaettuna kolmen talouden kesken. Nyt olisikin hyvä tilaisuus estää kaikkien p2p-ohjelmien käyttö, tai vähintäänkin tiedostojen jakaminen kun se nykyään noita viranomaisiakin kovasti kiinnostaa...