Minkä verran ajettuja turbotonnareita
Kohta 280t tossa vm97:n mittarissa, joista vajaan vuoden aikana minulla ollessa tullut noin 30t.
Vikalista on tosi lyhyt ainakin koneen osalta
Normaalit huollot mukaanlukien korjattu vain öljyvuoto (siitä virranjakajan paikalta (vuosi tosi vähän vaan suoraan katin päälle ja haisi)).
Paisuntasäiliön korkki vaihdettu jonka jälkeen kiristelty letkuliitoksia vaan tuo lämpömittari on edelleen korjaamatta.
No nyt näyttää kämmenkone asteen tarkkuudella joten tarviiko tota edes korjata.
Onhan tuossa matkanvarrella esiintynyt toki vikojakin. Isoimpina ilmastoinin huolto 200e joka ei edes kuulu huolto-ohjelmaan.
Keskuslukko ja etuikkunahissit on korjattu ,virtalukonpohja on paskana lampunpesurit ei toimi (kohta toimii taas) Vaan lamppujen lasit pitäis vaihtaa yms.(tuulilasin just vaihdatin oli jotain 2-300e).
Kaikkeehan pitäis tehdä kun alkaa tuo 300t lähestyyn esim laturi kunnostaa ehkä vesipumppakin (rullat just oli vaihdettu) ohj.tehostin näyttäis pikkasen tihkuvan yms. puslan vaihtoo ja pientä näpertelyä talvi-illoiksi ja kai tolle koneelle / turbolle vois jotain tehdä kun tuli ahdotkin nostettua tonne toiselle kilolle.
Vaan tyytyväinen olen hinta/laatu suhteeseen.
Turha tuota on kai edes sanoa, eikös tonnareiden kanssa ole aina näin
Vikalista on tosi lyhyt ainakin koneen osalta
Normaalit huollot mukaanlukien korjattu vain öljyvuoto (siitä virranjakajan paikalta (vuosi tosi vähän vaan suoraan katin päälle ja haisi)).
Paisuntasäiliön korkki vaihdettu jonka jälkeen kiristelty letkuliitoksia vaan tuo lämpömittari on edelleen korjaamatta.
No nyt näyttää kämmenkone asteen tarkkuudella joten tarviiko tota edes korjata.
Onhan tuossa matkanvarrella esiintynyt toki vikojakin. Isoimpina ilmastoinin huolto 200e joka ei edes kuulu huolto-ohjelmaan.
Keskuslukko ja etuikkunahissit on korjattu ,virtalukonpohja on paskana lampunpesurit ei toimi (kohta toimii taas) Vaan lamppujen lasit pitäis vaihtaa yms.(tuulilasin just vaihdatin oli jotain 2-300e).
Kaikkeehan pitäis tehdä kun alkaa tuo 300t lähestyyn esim laturi kunnostaa ehkä vesipumppakin (rullat just oli vaihdettu) ohj.tehostin näyttäis pikkasen tihkuvan yms. puslan vaihtoo ja pientä näpertelyä talvi-illoiksi ja kai tolle koneelle / turbolle vois jotain tehdä kun tuli ahdotkin nostettua tonne toiselle kilolle.
Vaan tyytyväinen olen hinta/laatu suhteeseen.
Turha tuota on kai edes sanoa, eikös tonnareiden kanssa ole aina näin
Heh, saarnaat kyllä kuorolle tuossa.. :-)Kurko kirjoitti:Vaan tyytyväinen olen hinta/laatu suhteeseen.
Turha tuota on kai edes sanoa, eikös tonnareiden kanssa ole aina näin :) :)
Mun päähän ei meinannut millään mahtua, kuinka hyvä auto tuo CCkin on. Pikkuviat kun saan kuntoon, niin hymy senkuin levenee.
206tkm ajettu (tarkistin katsastuksesta + kojelaudan kansi on tiiviisti paikallaan) ja 1100e.. Pistää miettimään, että kuinka paljon olisin voinut CC:tä laittaa samalla rahalla, mitä tuosta CSE:stä viime vuonna maksoin.
No, uudemman auton luotettavuus + vähäruosteisuus ovat kuitenkin asioita, joiden vuoksi sitä ihan mielellään pistää vähän rahaa likoon.
Ville Jouppi #1780
9000 CCE 2.3T '92/'96 (PR) | 9000 Aero 2.3TA '96 (PR) | 9000 CSE 2.0tA '97 (VA) | 9000 CD 2.0T '89 (VA)
9000 CCE 2.3T '92/'96 (PR) | 9000 Aero 2.3TA '96 (PR) | 9000 CSE 2.0tA '97 (VA) | 9000 CD 2.0T '89 (VA)
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 1992
- Liittynyt: Su Joulu 21, 2003 11:34
- Paikkakunta: Mikkeli
-
- "Hirsch"
- Viestit: 733
- Liittynyt: Ti Huhti 06, 2004 14:51
- Paikkakunta: Västra Götaland
- Viesti:
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 1172
- Liittynyt: Ma Elo 15, 2005 18:54
- Paikkakunta: Vieremä
Tuli tässä päivänä muutamana vastaan matalapaineinen -95CDE jolla oli ajettu 700tkm. historiasta tiedän sen verran et runkolaakerit kampiakselille vaihdettu kerran kun oli automaatista perääntynyt ´ruuvi ja jumittanut laatikon ja tarkistettu samalla mahdolliset akseli vauriot. tasapaino hilut on sisässä alkuperäiset öljyt vauhdettu koneeseen 10tkm välein ja kaikki huollot tehty ajallaan liikkeessä.. eikä syö öljyä vielä.
#2807#
EX Saabit 9000 2.0t-93 2.3T-97
Saab 9-3 1.8t SC-06
EX Saabit 9000 2.0t-93 2.3T-97
Saab 9-3 1.8t SC-06
Olisi vähän tuoreempaan vaihto edessä mullakin. Ajattelin ensin jotain alle 250000km ajettua ahdettua ng900, mutta jotenkin rupes tuo tonnari kiinnostamaan, kun näyttävät pyörivän samoissa hinnoissa, tai jopa halvempiakin. Olen selaillu kaikenlaisia tyyppivikalistoja hakukoneita käyttäen. On vielä jääny epäselväksi noista moottoreista muutama asia: Miten tuo 2.3t kestää kilometrejä ja minkä vuosimallin myllyissä on tämä "tasapainoketju show" ja mitä se tarkalleen ottaen oikein tarkottaa? Onko 2.0t:ssa samoja, tai vastaavia ongelmia? Yleisesti nuo ahdetutkin koneet kai kestää 300000-400000km? Jos siististi pidetään tietty?
Peruskyssärinä siis: Onko tuo 2.3l pannu yhtä varma kuin tuo ikirautainen 2.0l?
Peruskyssärinä siis: Onko tuo 2.3l pannu yhtä varma kuin tuo ikirautainen 2.0l?
-
- "Aero"
- Viestit: 437
- Liittynyt: To Loka 14, 2004 21:32
- Paikkakunta: Mikkeli
9000 CD vm 1990 2,0i
Mittarissa 268tkm
- Takajarrut uusittu (levyt/palat)
- Vasen vetonivel
- Venttiilikopan tiiviste
- Vasen etulaakeri
- Kytkimen työsylinteri
- Moottorin tukikumit
- Jäähdyttäjän flekti 2 kertaa uusittu
- Eteen tukivarren puslat
- Kallistuksen vakaajan puslat eteen ja taakse
- McPherson yläpää laakerit eteen
- Ylävesiletku
Siinäpä noita isompia kulutusosia
Hiukan kuluttaa öljyä, olisiko nuo venttiilivarren kumit tiensä päässä.
Mittarissa 268tkm
- Takajarrut uusittu (levyt/palat)
- Vasen vetonivel
- Venttiilikopan tiiviste
- Vasen etulaakeri
- Kytkimen työsylinteri
- Moottorin tukikumit
- Jäähdyttäjän flekti 2 kertaa uusittu
- Eteen tukivarren puslat
- Kallistuksen vakaajan puslat eteen ja taakse
- McPherson yläpää laakerit eteen
- Ylävesiletku
Siinäpä noita isompia kulutusosia
Hiukan kuluttaa öljyä, olisiko nuo venttiilivarren kumit tiensä päässä.
Muukkonen
Bmw 523 Touring
Bmw 523 Touring
Tuossa omassa pommissa on mittarissa n. 192 tkm.
Ja mieleen tulee "remonteista",pakkivalon kytkimen vaihto, pakoputkiston uusiminen, saabin oman sporttialustan asennus, muutamia uretaanipuslia, veden lämpöanturin vaihto, termarin vaihto, bensapumpun vaihto, DI-kasetin vaihto, tasapainoakselin ketjun poisto, moottorin ylempien kumipuslien vaihto, muovisten hihnapyörien vaihto alumiinisiksi, öljypumpun tiivisteiden vaihto, ACC:n askelmoottoreiden vaihto, magneettiventtiilin vaihto x3, kytkinletkun vaihto...
Hajonneet kursivoituja, muut ennaltaehkäisevää huoltoa...
Ja mieleen tulee "remonteista",pakkivalon kytkimen vaihto, pakoputkiston uusiminen, saabin oman sporttialustan asennus, muutamia uretaanipuslia, veden lämpöanturin vaihto, termarin vaihto, bensapumpun vaihto, DI-kasetin vaihto, tasapainoakselin ketjun poisto, moottorin ylempien kumipuslien vaihto, muovisten hihnapyörien vaihto alumiinisiksi, öljypumpun tiivisteiden vaihto, ACC:n askelmoottoreiden vaihto, magneettiventtiilin vaihto x3, kytkinletkun vaihto...
Hajonneet kursivoituja, muut ennaltaehkäisevää huoltoa...
-
- "Turbo"
- Viestit: 233
- Liittynyt: Ma Joulu 26, 2005 15:37
- Paikkakunta: Nastola/finland
- Viesti:
minkä verran ajettuja turbotonnareita?
418800km
vaihtolistan voi tarkastaa rekisteristä.
vaihtolistan voi tarkastaa rekisteristä.
Markku Helin
jäsen:2815
Nastola
jäsen:2815
Nastola