Nyt tarvitsen apuva. Eli tilanne on seuraava:
Autooni (9-3 vm. -01, automaatti ilmastointi) asennettiin Webasto sen omalla ajastimella.
Kun Webasto käynnistyy, tulee virta myös ilmastointilaitteeseen joka käynnistyy asetuksella AUTO. Jos sammutan auton illalla siten, että jätän ilmastointilaitteen puhaltamaan nopeudella 2 tuulilasille, Saabbi "unohtaa" yön aikana tuon asetuksen ja laite käynnistyy AUTO-asennossa. Yhtenä "koeaamuna" puhallinnopeus oli kivunnut jo kolmeen pykälään vartin lämmityksen jälkeen. Ulkona oli tosin +8 astetta.
Ja sitten kysymyksiä...
1) Voiko manuaaliasetukset "lukita", jottei laite käynnisty AUTO-asennossa?
2) Jos ei, niin mikä kannattaa asettaa lämpötilalukemaksi (22 vai 27 astetta) ilmastointilaitteeseen? ...ja vaikuttaako se laitteen puhallinnopeuteen?
2) Nostaako ilmastointilaite puhallinnopeuden liian kovaksi jos pakkasta on vaikkapa -25 astetta?
Kiitos jo etukäteen!
Webaston ongelma
Ajastin on tosiaan "irtonainen morkula", ei tosin iso. Se asennettiin sumuvalokytkimien alle "tyhjän" nappulan tilalle. Juuri ja juuri mahtui. Olisi saanut myös Saabilta ajotietokoneella ohjattavan Webaston, mutta hinta oli reilusti yli 2000 eeroa. Nyt selvisin n. 1200 eurolla, joka sekin on mielestäni paljon. Voi olla, että ongelmia ei olisi, jos olisin laittanut "originaali" asennuksen, en tiedä.
Defrost näppäin on symbolilla merkitty (ei tekstillä) eli se näppäin, mistä kytkeytyy puhallus tuulilasille ja lämmitys peileille/takalasille jos painaa kerran. Toinen painallus vähentää puhallinnopeuden ja kytkee peili/takalasilämmittimen pois päältä.
Defrost näppäin on symbolilla merkitty (ei tekstillä) eli se näppäin, mistä kytkeytyy puhallus tuulilasille ja lämmitys peileille/takalasille jos painaa kerran. Toinen painallus vähentää puhallinnopeuden ja kytkee peili/takalasilämmittimen pois päältä.
Oukei, kunhan mietiskelin tässä, nyt olen taas hieman viisaampi =)tevisu kirjoitti:Ajastin on tosiaan "irtonainen morkula", ei tosin iso. Se asennettiin sumuvalokytkimien alle "tyhjän" nappulan tilalle. Juuri ja juuri mahtui. Olisi saanut myös Saabilta ajotietokoneella ohjattavan Webaston, mutta hinta oli reilusti yli 2000 eeroa. Nyt selvisin n. 1200 eurolla, joka sekin on mielestäni paljon. Voi olla, että ongelmia ei olisi, jos olisin laittanut "originaali" asennuksen, en tiedä.
Defrost näppäin on symbolilla merkitty (ei tekstillä) eli se näppäin, mistä kytkeytyy puhallus tuulilasille ja lämmitys peileille/takalasille jos painaa kerran. Toinen painallus vähentää puhallinnopeuden ja kytkee peili/takalasilämmittimen pois päältä.
STCF #3