Aero Vs. Boxter S

Ensimmäinen uuden ajan malli. Vuodet 1994-2003.
Vastaa Viestiin
Hallu
"Hölösuu"

Viesti Kirjoittaja Hallu »

ng900aero kirjoitti: On ihmiset vaan tyhmiä kun ostelevat urheiluautoja kun sensijaan voisivat virittää vanhan Saabin ja ajella sillä suljetulla alueella tai radalla 8O :D
Tää on totta, mieluummin tosiaan ostaa kalliin urheiluauton ja ajenee sillä max. 120 km/h :lol:
Viimeksi muokannut Hallu, Su Syys 17, 2006 23:30. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Keijo-klubi #1860, Maja kesät Mäntsälässä ja talvet Lahdessa.
Renauly Megane 1.5 dci, Renault Scenic, Opel Frontera, Suzuki Iso-rosvo Naked, Hayabussi.
ng900aero
"Saabisti"

Viesti Kirjoittaja ng900aero »

vjbremer kirjoitti: EDIT: Ettei asia jää epäselväksi, niin minäkin tulen joskus omistamaan 911 Turbo 993. Se on vaan niin pirun hyvännäköinen auto. Ihan sanattomaksi vetää, eikä se ihan hitaammasta päästä olekkaan, vakkei sekään lyömätön tietty ole.
RESPEKT. http://vista.pca.org/stl/993turbo.htm

911 on ainoa oikea Porsche
Itse en pidä tuon 993:n nokan muotoilusta, mielestäni turhaan pilattiin wanhat 911:n lamput ja etuloksut. Omasta mielestäni vanhasta mallista seuraava onnnistunut versio oli vasta 996:ssa.

Nuo 930:t ovat aivan sairaissa hinnoissa (kuten 911:set muutenkin, vanhempien hinnat tuntuvat nousevan vuosi vuodelta).

Mikäli pääsisin nykykalustosta eroon niin 911 mallia 964 Carrera 2/4 voisi olla mielenkiintoinen tuttavuus, paljon ei edullisessa hintaluokassa ole järkeviä ehdokkaita Porschella, Boxter on turhan pieni perheautoksi kun ei ole takapenkkiä, 911:sen etutavaratila on sentään riittävän iso vaikka isommnkin perheen matkatavaroille :D

Onko kukaan ajanut nelivetoisella Porschella, meneekö ajonautinto täysin pilalle kun eturenkaatkin ruopivat suhteella 31/69?
Saab 9-3 SC TTiD -08
Saab 9-3 Cabrio 1.8t -06
Ducato Maxi -98
Aksu900
"Hölösuu"

Viesti Kirjoittaja Aksu900 »

Tuo on muuten hyvä että ovat hoksanneet jättää ne isommat hevoset ja komea olkomuoto noihin urheiluautoihin. Niissä etenki se ulkonäkö on tärkeää. Ja toisaalta sapettais ku lähtee käymään kaupassa rumalla 260hp saapilla ja galaksit ja niskatuet räjähtelis kokoajan.

Se vähän kaivelee ku oon ajatellu siirtyä virikinnereissä takavetoseen että ei sutis niin älyttömästi. Mut sitte en saa ku 10heppaa enempi ko tossa kauppakassissa ja sutii jo nuin vain? Ku ei tuo sutaa vaikka mitenpäin tallaa kaasua :?: Siksi kai 0-100 jääkin 6.5sec jolla myöhästyy kyllä koomarketista vaikka miten yrittää. :-----C

Joskus ennenki ollu puhetta että urheiluauto on urheiluauto ja saapit perheautoja? Silti hevoset on hevosia ja 270hepalle täälä nauraa moderaattoritki. :lol:
Aki Peltola #1132
2,3T sport
"Viggen"
Viesti:

Viesti Kirjoittaja 2,3T sport »

Nico kirjoitti: Niin joo ja korjataan nyt vielä, että kyllä siihen 100-180km/h kiihdytykseen saattaa ihan oikeasti mennä 7,5 sek "parin sekunnin" sijaan, mikäli tämä nyt niin mahdottoman tärkeäksi asiaksi muodostui.
Taitaa olla niin, että suomestakin löytyy jokunen ihan oikeasti reippaasti etenevän saappin omistaja ja vielä useampi kaveri joka on moisen kyydissä istuskellut.
Minullakin on ollut ilo ja kunnia istua, ulkomaisella moottoritiellä, saabin kyydissä joka taittoi tuon nopeusvälin 7,3sekuntissa ja aikaan sisältyi vielä saabin vaihteistolle ominainen "nopea" vaihtaminen 3-->4:lle.
Enpä silti kokenut tuollaista kuvailemaasi tajunnan menettämistä lähentelevää olotilaa :wink:
Tuo yliampuva kuvauksesi moisen kiihtyvyyden aiheuttamasta hurmoksesta herätti hilpeyttä ja sai monet, reilustikin yli 270hv:n kokeneet, vähän kommentoimaan :wink:
Hook
"Hölösuu"

Viesti Kirjoittaja Hook »

Nico kirjoitti:Se että tuon kauppakassin huoltaminen maksaa joka vuosi vähintään 1000 euroa (noh, laatu maksaa vai?) + että kuskit muistuttavat näköjään lähinnä bemarikuskeja, alkaa pikku hiljaa tarkoittaa sitä, että seuraava kauppakassi jonka omistan on Audi...

P.S. Voisiko joku administraattoreista ystävällisesti poistaa minut tältä foorumilta. Tällä ei ole minulle mitään annettavaa...
Eikä minulla todellakaan ole tälle foorumille mitään annettavaa...
Oman kokemukseni perusteella, mitä tunnen useita tehokkaampien audien omistajia, ovat he vähintään yhtä kriittisiä ja faktasta kiinnostuneita, jos joku tulee ja kertoo, että heidän automerkistään ei saa sitä tunnetta, mitä vain "muutamassa sekunnissa" 100-180 kiityvä alle 300hp posse pystyy tarjoamaan selkänojalla, siellä missä se on sallittua. Jos vielä ei löydä etsimälläkään mitään muuta hyvää toisesta automerkistä, kun että vie kauppaan ja takaisin, niin mielipiteitä ei yleisesti voi ottaa kovinkaan vakavasti.

Minulla on sellainen pieni epäilys, että aktiivisten saabistien joukosta saattaa löytyä yllätävänkin paljon tavallisia perheenisä saabisteja, joiden vakion oloinen kauppakassi tarjoaa vastaavia fiboja ja osa heidän leluistaan pyyhältää tarvittaessa tuostakin possesta kevyesti ohi jopa renkaat sutien hyvinkin reipaassa 100:sen vauhdissa... Saabin mallisarjaston tehottomin 150hp ei tee sitä missään muotoa kaupasta ostettuna, vaikka onkin moniin 100hp kauppakasseihin nähden ihan oikea "tehopeli", mutta tehoton 300hp+ autoihin nähden joten hieman varoen kannattaa tehdä yleistäviä fiilis vertauksia saba-posse kiihtyvyys teemalla.

Monet yleensä haluavat pitää hieman rauhallisempaa profiilia viilailuistaan ja osaistuvat keskusteluun lähinnä teknis-painotteisesti, kuten tässäkin monet ovat kiinnostuneet suorituskyvystä, kun tuollaiseen alle 10s 100-180 kiihtyvyyteenkin kuulemma turtuu varsin äkkiä... :roll:

Mikäli tämän kokemuksesi perusteella oikeasti päätät vaihtaa kauppakassisi automerkkiä, niin suosittelen lämpimästi sellaista automerkkiä ja foorumia, joilta ei juurikaan löydy mallisarjastosta luvattoman helposti hienosäädettäviä turboja ja muutenkin profiloituvat varsin tavallisiksi huomaamattomiksi perheautoiksi, joissa suorituskyky on vahvasti taka-alalla, joten voinet hyvin unohtaa Mersun, Bmw:n ja eritoten Audin (ja muut wag autot), koska heidän mallistostaan löytyy vähintään vastaavia kiihtyvyyksiä tarjoavia perheautoja, mutta heidänkään perheautoistaan ei radalle ole, ellei mallia erikseen ole siihen suunniteltu.

Hook
Viimeksi muokannut Hook, Ma Syys 18, 2006 00:38. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
ng900/9-3/9-5 purkuosia pyörimässä tallin nurkissa pk-seudulla. Entäpä onko tarvis Tech 2:lle tai T5/T7 (bio) päivityksille? Puuttuuko pixeleitä SID/ACCssä? YV:llä tavoittaa.
Tasapaino akseli
"Hölösuu"

Viesti Kirjoittaja Tasapaino akseli »

Nico kirjoitti:
Vigge kirjoitti:
Nico kirjoitti:

No sen tältä foorumilta nyt sai ainakin heti kättelyssä oppia, että "administraattorit" ovat täällä fiksua ja asiallista porukkaa!
huumoria peliin, ei tämä niin vakavaa ole, eihän?
Ei kyllä tämä on kuulkaa ihan oikeasti ihan kamalaa.
Minä ihan oikeasti luulin, että Saabistit ovat fiksua porukkaa, koska itsellänikin on sellainen.
Se että tuon kauppakassin huoltaminen maksaa joka vuosi vähintään 1000 euroa (noh, laatu maksaa vai?) + että kuskit muistuttavat näköjään lähinnä bemarikuskeja, alkaa pikku hiljaa tarkoittaa sitä, että seuraava kauppakassi jonka omistan on Audi...

P.S. Voisiko joku administraattoreista ystävällisesti poistaa minut tältä foorumilta. Tällä ei ole minulle mitään annettavaa...
Ei kannata ottaa herneitä nokkaan..Se tuo merkifanaattisuus saa ihmeitä aikaan. Ja elä osta audia osta ennemmin Toyota.. :lol:
#2807#
EX Saabit 9000 2.0t-93 2.3T-97
Saab 9-3 1.8t SC-06
Aksu900
"Hölösuu"

Viesti Kirjoittaja Aksu900 »

Tasapaino akseli kirjoitti:Ei kannata ottaa herneitä nokkaan..Se tuo merkifanaattisuus saa ihmeitä aikaan. Ja elä osta audia osta ennemmin Toyota.. :lol:
Mitä luulet että muilla foorumeilla sanottas jos menis sinne kertomaan kuinka 200hp 9000 ottaa 100-200 parissa kolmessa sekunnissa ja keittää kahvitki samalla. :wink:
Aki Peltola #1132
f-19
"Hölösuu"

Viesti Kirjoittaja f-19 »

Nico kirjoitti: Minä ihan oikeasti luulin, että Saabistit ovat fiksua porukkaa, koska itsellänikin on sellainen.

Itsekin luulin olevani fiksu koska omistan Saabin.

Ihan kun ei olisi huomattu jo, mutta tämä viimeisin Saab 9-3 vs. Porsche vertailu on aivan typerä, 154hp mallisarjan tehottomin perheauto vs. 270hp niskatuet räjäyttävä urheiluauto? Vaikka se saabbi pärjäisi tai ei pärjäisi niin sama se. Merkki kuitenkin kertoo aika paljon auton imagosta, historiasta, mielikuvista, fiiliksestä, käyttötarkoituksesta jne. Ei niinkään tehosta tai suorityskyvystä. Itse ainakin luulin että Porshe on tehnyt aina lähinnä urheiluautoja joissa imago, perinteet jne. ovat tärkeitä asioita.

Sitten on lisäksi nämä käytännön ominaisuudet joiden vertailu miten sattuu on vähintääkin turhaa. Saab on parempi urheiluauto koska siinä on isompi tavaratila johon lastenvaunut mahtuu hyvin kyytiin, ja lisäksi dieselmoottori pienikulutuksinen ja hyvä käytökseltään. Ja huonoksi Porschen tekee se ettei 911 mallisarjassa ole edes dieseliä, jne lööperiä...

Ja jos joku Porsche jättää Mun Saabin niin tunnukset voi poistaa foorumilta koska minulla ei ole enempää annettavaa Saabismille!! :twisted:
Juusokas
"Hirsch"

Viesti Kirjoittaja Juusokas »

Tässä pikku vertailussa on kai kyse myös kahdesta eri koulukunnasta. Toiset rakentellee itse autojaan autojaan, toiset kuskaa pelinsä merkkiliikkeeseen öljynvaihtoonkin. Osalle se kaupasta ostettu on aina se oikea, toisille lähinnä aihio mitä aletaan rakentamaan haluttuun suuntaan. Toiset tekee mitä haluaa, toisen vain sen mitä osaa.

Poksterin jumalallisuuteen uskovien olisi ihan hyvä jo yleissivistyksen kannalta käydä istahtamassa alustasarjalla ja potulla varustettuun kauppakassiin. Minkäköhänlaista viripallikkaa muuten tuohon poksteriin löytyy, 270hv:ta on sen verta vähän ettei se riitä ehkä kuin noin viikoksi.
SS-K #1367 \ STCF #44
9-3 2.0t Sport -00 Junnustage 1
"Elämää varmaan löytyy ilman 500 hv:tä mutta veikkaanpa että se on melkoista nyhräämistä"
- Eki Mustakari -
ng900aero
"Saabisti"

Viesti Kirjoittaja ng900aero »

Juusokas kirjoitti:Tässä pikku vertailussa on kai kyse myös kahdesta eri koulukunnasta. Toiset rakentellee itse autojaan autojaan, toiset kuskaa pelinsä merkkiliikkeeseen öljynvaihtoonkin. Osalle se kaupasta ostettu on aina se oikea, toisille lähinnä aihio mitä aletaan rakentamaan haluttuun suuntaan. Toiset tekee mitä haluaa, toisen vain sen mitä osaa.

Poksterin jumalallisuuteen uskovien olisi ihan hyvä jo yleissivistyksen kannalta käydä istahtamassa alustasarjalla ja potulla varustettuun kauppakassiin. Minkäköhänlaista viripallikkaa muuten tuohon poksteriin löytyy, 270hv:ta on sen verta vähän ettei se riitä ehkä kuin noin viikoksi.
Ihme juttuja kirjoittelette, nytkö porukka ostaa Porschen jos ei osaa itse rakennella autoja :lol:
Kyllä takuulla myös Boxtereiden harrastajat rakentelevat aivan yhtä lailla autojaan kuin Saabistitkin, ja tekevät aivan varmaan öljynvaihtonsa mieluummin itse kuin ryöstöhintaisessa Auto-Carrerassa.

Ei noita hevosvoimia kannata suoraan tuijotella, esim. 911(964) 3.6 riittää aivan hyvin 250hv:n turvin, taisi pyyhkäistä 0-100km/h johonkin 5.7s vaikka onkin painava nelivetoisuutensa vuoksi ;)
Eiköhän Porscheihin löydy jos minkälaista palikkaa, mutta useimmiten sellaisille ei ole mitään tarvetta. Oma wanha ex-911 oli 2.7l ja papereiden mukaan ainoastaan 150hv mutta auto kulki yllättävän reippaasti, ei todellakaan ollut mikään patalaiska menijä kuten pelkkien hevosvoimien mukaan voisi ajatella.

Ja Porschen ostava arvostaa vähän toisenlaista moottoria kuin tappiinsa viritettyä rivinelosta jossa on astianpesukoneen äänet ja ominaisuudet, ja olisihan autolla hyvä saada ajaa laillisesti yleisellä tielläkin ;)

No uskotaan uskotaan, Saabi on maailmankaikkeuden paras, nopein, tehokkain, tyylikäin ja turvallisin auto, eikä siitä voi kukaan sanoa yhtään negatiivista asiaa, ja se päihittää kaikilla osa-alueilla niin urheilu- kuin tila-autotkin
:D
Saab 9-3 SC TTiD -08
Saab 9-3 Cabrio 1.8t -06
Ducato Maxi -98
Juusokas
"Hirsch"

Viesti Kirjoittaja Juusokas »

Kyllä mä tuolla vertailulla tarkoitin myös ihan samallalailla Saabisteja. Meitäkin on moneen kuppikuntaan. Toiselle se 154 on tarpeeksi, toisille ei.

Niin ne hevonenhan porsessa vastaa aineskin kahta Saabissa, eikös. Eikös tuota jo käsitelty.

Eiköhän sille lisäpalikalle ole aina tarvetta vai onkohan oikeasti jossain pelissä tehoja riittävästi. Noh ehkä sielä tuhannessa hevosessa pyörivä Hemi.

Laillisuuteen en ota kantaa, kukin tekee omat päätöksensä. Joku on jopa väittänyt että moottoriteillä olisi 120km/h nopeusrajoitus ja sitä pitäisi muka totella, kaikkea sitäkin kuulee...

Muuten arvostaahan se porsen ostaja astianpesukonemaisuutta, eihän se muuten sen kokoista autoa ostaisi.

:wink:
SS-K #1367 \ STCF #44
9-3 2.0t Sport -00 Junnustage 1
"Elämää varmaan löytyy ilman 500 hv:tä mutta veikkaanpa että se on melkoista nyhräämistä"
- Eki Mustakari -
9000cst
"Hölösuu"

Viesti Kirjoittaja 9000cst »

Vigge kirjoitti:
Nico kirjoitti:
Herää nyt jo hyvä ihminen tähän päivään. !
kiitos sitä samaa :lol:
Jos joskus pääset tällä vuosituhannella valmistetun Porchen rattiin, älä ihmeessä unohda raportoida kokemuksistasi meille muille.

"satasessa kaasu pohjaan, galaksit räjähtelevät ja valonlähteet muuttuvat viivoiksi. Vieressä istuja hautautuu takakonttiin ja g-voimat painavat silmämunat takaraivoon."
:lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol:

Näin hyviä nauruja en ole eläissäni vielä saanut saappi foorumilta, tämä thread voittaa parhaimmatki huumorisivut :D
Saab 9000 CS 2.0t Aut. -98
Saab 9-5 Aero Man. -04
Tasapaino akseli
"Hölösuu"

Viesti Kirjoittaja Tasapaino akseli »

Aksu900 kirjoitti:
Tasapaino akseli kirjoitti:Ei kannata ottaa herneitä nokkaan..Se tuo merkifanaattisuus saa ihmeitä aikaan. Ja elä osta audia osta ennemmin Toyota.. :lol:
Mitä luulet että muilla foorumeilla sanottas jos menis sinne kertomaan kuinka 200hp 9000 ottaa 100-200 parissa kolmessa sekunnissa ja keittää kahvitki samalla. :wink:
Mulla muute menee helposti..
#2807#
EX Saabit 9000 2.0t-93 2.3T-97
Saab 9-3 1.8t SC-06
lucaf
"kukkahattu"

Viesti Kirjoittaja lucaf »

kyllä on joidenkin saabistien ylpeys kovilla, huh huh. ekassa viestissä renner kirjoitti "ei päässyt ohi vaan roikkui siinä takakulman kohdilla".

tätä ei sitten kovinkaan moni kyseenalaistanut (ettei "päässyt" ohi), vaikka kommentti tarjonnee jokaiselle jalat maassa threadia lukevalle makoisat naurut. minä en porsche kuskina vaivautuisi niin hölmöön temppuun että parissa markassa lähden Oikealta ohittamaan, todistaakseni halvemmalle perheautolle että "Mun Urheiluauto Voittaa Sut". :lol:

sitten heitellään vielä jotain munaton eunukki kommentteja. juuri nyt hävettää ihan helvetisti olla saabisti. enköhän silti vielä pysy klubin jäsenenä :)

edit: ja anteeksi purkautumiseni :)
Viimeksi muokannut lucaf, Ma Syys 18, 2006 09:12. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Luca F #1724, ex-Saabisti vuosilta 2003-2013 (Saab 99 -71,75,76,77,77,78,78,79,80,84,84,84,84, Saab 900 -83,83,84,86,90,91)
renner
"Viggen"

Viesti Kirjoittaja renner »

lucaf kirjoitti:kyllä on joidenkin saabistien ylpeys kovilla, huh huh. ekassa viestissä renner kirjoitti "ei päässyt ohi vaan roikkui siinä takakulman kohdilla".

tätä ei sitten kovinkaan moni kyseenalaistanut (ettei "päässyt" ohi), vaikka kommentti tarjonnee jokaiselle jalat maassa threadia lukevalle makoisat naurut. minä en porsche kuskina vaivautuisi niin hölmöön temppuun että parissa markassa lähden Oikealta ohittamaan, todistaakseni halvemmalle perheautolle että "Mun Urheiluauto Voittaa Sut". :lol:
Kerroppas Lucas miksi porccemies ajoi ensin aivan hanuriin kiinni ja kun huomasi saaneensa minut leikkiin mukaan vaihtoi välittömästi oikealle kaistalle mennäkseen ohi, meinaat siis että leikitteli boxterillaan 200++ vauhdeissa? Niin kai sitten .. niin niinhän sen täytyy olla, suljetaan koko topic :lol:
Vastaa Viestiin