Aero Vs. Boxter S

Ensimmäinen uuden ajan malli. Vuodet 1994-2003.
Vastaa Viestiin
lucaf
"kukkahattu"
Viestit: 6420
Liittynyt: Ke Touko 07, 2003 10:55
Paikkakunta: Hyvinkää

Viesti Kirjoittaja lucaf »

renner kirjoitti: Kerroppas Lucas miksi porccemies ajoi ensin aivan hanuriin kiinni ja kun huomasi saaneensa minut leikkiin mukaan vaihtoi välittömästi oikealle kaistalle mennäkseen ohi, meinaat siis että leikitteli boxterillaan 200++ vauhdeissa? Niin kai sitten .. niin niinhän sen täytyy olla, suljetaan koko topic :lol:
no sähän voit itse kelata miltä tuntuisi jos joku sinun saabiasi teho/paino suhteeltaan huonompi ja moninkerroin halvempi auto lähtisi kisaamaan sun kanssa. huomaisit että kuski ottaa autostaan kaiken irti ja kruisailisit huvittuneena puskurissa kiinni. kyllähän se aika suloinen tilanne olisi eikö vain? et kai haluaisi sellaista hauskanpitoa lopettaa lyömällä isompi vaihde silmään ja katoamalla horisonttiin? parhainta huvia sinulle olisi luultavasti se että haastaja sulattaisi autostaan männät tms., ja sitähän kannattaisi odottaa pitempäänkin. :)

ps. en ole koskenut topicciin koska en ole tämän osaston moderaattori :)
Luca F #1724, ex-Saabisti vuosilta 2003-2013 (Saab 99 -71,75,76,77,77,78,78,79,80,84,84,84,84, Saab 900 -83,83,84,86,90,91)
jkotka
"Aero"
Viestit: 320
Liittynyt: La Marras 26, 2005 17:23
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja jkotka »

lucaf kirjoitti:
no sähän voit itse kelata miltä tuntuisi jos joku sinun saabiasi teho/paino suhteeltaan huonompi ja moninkerroin halvempi auto lähtisi kisaamaan sun kanssa. huomaisit että kuski ottaa autostaan kaiken irti ja kruisailisit huvittuneena puskurissa kiinni. kyllähän se aika suloinen tilanne olisi eikö vain? et kai haluaisi sellaista hauskanpitoa lopettaa lyömällä isompi vaihde silmään ja katoamalla horisonttiin? parhainta huvia sinulle olisi luultavasti se että haastaja sulattaisi autostaan männät tms., ja sitähän kannattaisi odottaa pitempäänkin. :)
Voi ei tietenkään anneta ajaa edellä, johan siinä pian kaveri luulee että voitti skaban ja menee foorumeille huutelemaan miten huonosti se sun superautos kulkee. Siinähän on nopeasti semmoisessa tilanteessa että joutuu tulla ko. foorumille sanallisesti kuvailemaan miten hämmästyttäviä tuntemuksia siitä autosta ihanoikeesti lähtee jos sattuu kaasun erehtymään painamaan pohjaan.
-
Janne #2769 stcf #40
renner
"Viggen"
Viestit: 506
Liittynyt: Ke Maalis 23, 2005 14:01
Paikkakunta: ESPOO

Viesti Kirjoittaja renner »

lucaf kirjoitti: no sähän voit itse kelata miltä tuntuisi jos joku sinun saabiasi teho/paino suhteeltaan huonompi ja moninkerroin halvempi auto lähtisi kisaamaan sun kanssa. huomaisit että kuski ottaa autostaan kaiken irti ja kruisailisit huvittuneena puskurissa kiinni. kyllähän se aika suloinen tilanne olisi eikö vain? et kai haluaisi sellaista hauskanpitoa lopettaa lyömällä isompi vaihde silmään ja katoamalla horisonttiin? parhainta huvia sinulle olisi luultavasti se että haastaja sulattaisi autostaan männät tms., ja sitähän kannattaisi odottaa pitempäänkin .
Niin luca, niinhän sen luca täytyy olla :lol:
Juusokas
"Hirsch"
Viestit: 722
Liittynyt: Ma Huhti 12, 2004 23:07
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja Juusokas »

No kuvitellaampa tilanne että motarilla tulisi skaba vm.-85 DX rollon (sen lähes urheilullisen viistoperän) kanssa. Omaan Saabaan on vaihdettu palikoita että pitäisi kulkea kunnolla. Ja kuitenkin tuo murto-osan maksava riisikuppi ei pelkästään jäisi vaan menisi ohi, kyllä se mua aineskin söisi. Välttämättä kaikki ei ole yhtä huonosti tunne-elämältään kehittyneitä, mutta kuitenkin. Tähän tietenkin kaikki vastailee että ei tuntuisi missään...
SS-K #1367 \ STCF #44
9-3 2.0t Sport -00 Junnustage 1
"Elämää varmaan löytyy ilman 500 hv:tä mutta veikkaanpa että se on melkoista nyhräämistä"
- Eki Mustakari -
Aksu900
"Hölösuu"
Viestit: 1451
Liittynyt: To Syys 11, 2003 10:03
Paikkakunta: Oulu/Kälviä

Viesti Kirjoittaja Aksu900 »

Ohan tämän maan rajojen sisällä kepattu Ferrari dieselmersulla! Voi pojat mikä sotku siittä on mahtanu syntyä, siinä fefessähän on enempi tehojakin kuin 270.
Aki Peltola #1132
ng900aero
"Saabisti"
Viestit: 9404
Liittynyt: Ti Marras 18, 2003 23:59
Paikkakunta: Herttoniemi

Viesti Kirjoittaja ng900aero »

Vähän aihetta sivuten, onkos Citroen C5 tunnetusti kovakulkuinen, sellainen polki tuossa motarilla aika haipakkaa ja näytti poistuvan sellaista vauhtia etten arvannut kokeilla pysyisikö perässä.
Ei ainakaan näyttänyt miltään erikoismallilta, ei mitään helmasarjoja, alla peltivanteet, eikä pakoputkea näkynyt ollenkaan vaan oli jossain takapuskurin alla piilossa eli vaikea sanoa ainakaan röörin perusteella mitään. Luulisi niissäkin olevan isoja koneita, bensavehjes se ainakin oli, dieseli olisi pullauttanut lähitienoon mustaksi tuollaisella kenkimisellä
:D
Saab 9-3 SC TTiD -08
Saab 9-3 Cabrio 1.8t -06
Ducato Maxi -98
Hallu
"Hölösuu"
Viestit: 2724
Liittynyt: To Elo 14, 2003 12:32
Paikkakunta: R136a1

Viesti Kirjoittaja Hallu »

ng900aero kirjoitti:Vähän aihetta sivuten, onkos Citroen C5 tunnetusti kovakulkuinen, sellainen polki tuossa motarilla aika haipakkaa ja näytti poistuvan sellaista vauhtia etten arvannut kokeilla pysyisikö perässä.
Ei ainakaan näyttänyt miltään erikoismallilta, ei mitään helmasarjoja, alla peltivanteet, eikä pakoputkea näkynyt ollenkaan vaan oli jossain takapuskurin alla piilossa eli vaikea sanoa ainakaan röörin perusteella mitään. Luulisi niissäkin olevan isoja koneita, bensavehjes se ainakin oli, dieseli olisi pullauttanut lähitienoon mustaksi tuollaisella kenkimisellä
:D
Tuolta voit vaikka asiaa tarkastella
http://www.citroen.fi/citroen.html
Keijo-klubi #1860, Maja kesät Mäntsälässä ja talvet Lahdessa.
Renauly Megane 1.5 dci, Renault Scenic, Opel Frontera, Suzuki Iso-rosvo Naked, Hayabussi.
ng900aero
"Saabisti"
Viestit: 9404
Liittynyt: Ti Marras 18, 2003 23:59
Paikkakunta: Herttoniemi

Viesti Kirjoittaja ng900aero »

93t sport kirjoitti: Tuolta voit vaikka asiaa tarkastella
http://www.citroen.fi/citroen.html
Kait sen täytyi olla tuo V6, tosin sitten siitä oli poistettu vakiovarusteisiin kuuuluvat aluvanteet ;) Tai sitten ovat keksineet savuttamattoman dieselin, kuitenkin ihmeen rivakasti tuollainenkin kosla lähti, tai sitten vain näytti siltä.

Edit: tuli huono olo kun vietin melkein 5min Citroen -sivustoilla :D
Saab 9-3 SC TTiD -08
Saab 9-3 Cabrio 1.8t -06
Ducato Maxi -98
Speedou
"Hölösuu"
Viestit: 1297
Liittynyt: Ti Heinä 15, 2003 05:00
Paikkakunta: Espoo
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Speedou »

Bemun uudet diisselit on btw savuttomia.

Hienot naurut tarjonnu tää topic. Voisi tuo 270 heppainen käydä ajelee speedpartyssa ne 300km/h lukemat.
STCF #3
-valomerkki-
"Hirsch"
Viestit: 849
Liittynyt: Ke Syys 24, 2003 10:23

Viesti Kirjoittaja -valomerkki- »

On muuten noi C5 "peltivanteet" alkuperäisinä alumiinia. Näyttää peltivanteelta mutta valmistettu alumiinista.
ng900aero
"Saabisti"
Viestit: 9404
Liittynyt: Ti Marras 18, 2003 23:59
Paikkakunta: Herttoniemi

Viesti Kirjoittaja ng900aero »

-valomerkki- kirjoitti:On muuten noi C5 "peltivanteet" alkuperäisinä alumiinia. Näyttää peltivanteelta mutta valmistettu alumiinista.
Ai, tosi hyvin oli naamioitu pölykapseleiksi, aika saman malliset kuin uudempien Saabien pölärit, ranskalaista tyylitajua ;)
Mutta se siitä ranskiksesta, kiinnitti vain huomion kun lähti repimään kaikki irti suoraan liikennevaloista eikä vaikuttanut niin laiskalta kuin yleensä on tottunut näkemään eli ainoastaan kuski kiihtyy :)

Olihan tuo 951:n ajokokemuksen kuvailu aika humoristinen, ei taida onnistua moiset kokemukset ihan 270hv:n turvin, ehkä saisi olla 150-200hv lisää ;)
Saab 9-3 SC TTiD -08
Saab 9-3 Cabrio 1.8t -06
Ducato Maxi -98
Hook
"Hölösuu"
Viestit: 2224
Liittynyt: Ti Kesä 08, 2004 21:25
Paikkakunta: Helsinki/Tuusula/Somero

Viesti Kirjoittaja Hook »

ng900aero kirjoitti:Olihan tuo 951:n ajokokemuksen kuvailu aika humoristinen, ei taida onnistua moiset kokemukset ihan 270hv:n turvin, ehkä saisi olla 150-200hv lisää ;)
... Kaikki fiiliskokemukset ovat makuasioita, joista voi vain kiistellä..
aikoinaan og900i reilulla 100hp:llä varsin tehokkaalta polkupyörän jälkeen. Seuraavat fibat antoi og900t 8v 155hp:lä. Vau!
Tuntui sivusta katsovana tulevan tuo 200 mittariin ihan sekunneissa laskettavassa ajassa, kun em. menopelillä sitä ei saanut tauluun vaikka kuski olisi seissyt lapun päällä tuntitolkulla. :evil:
Nykyään pitää olla jo moninverroin enemmän potkua autossa, että tuntus jossain.. :roll:
ng900/9-3/9-5 purkuosia pyörimässä tallin nurkissa pk-seudulla. Entäpä onko tarvis Tech 2:lle tai T5/T7 (bio) päivityksille? Puuttuuko pixeleitä SID/ACCssä? YV:llä tavoittaa.
Tri-Lo
"Hölösuu"
Viestit: 5117
Liittynyt: Pe Maalis 12, 2004 19:25
Paikkakunta: Mustasaari
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Tri-Lo »

Hook kirjoitti:Nykyään pitää olla jo moninverroin enemmän potkua autossa, että tuntus jossain.. :roll:
Siksi pitääkin aina välillä fiilistellä jollain i8:lla että persdyno nollaantuu, tulee paaaljon halvemmaksi kuin virittäminen... :roll: :wink:
Turbo Sensonic
"Hölösuu"
Viestit: 7321
Liittynyt: To Maalis 13, 2003 18:37
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Turbo Sensonic »

ng900aero kirjoitti:Edit: tuli huono olo kun vietin melkein 5min Citroen -sivustoilla :D
Mulle tulee jo huono olo siitä, että työkaverilla on työsuhdekärrynä C5 VTR 2.0 140 hv :evil: Saati sitten istua sen auton kyydissä.

Laatuakin löytyy: auton vesipumppu hajosi, kun auto oli 6 kk vanha :wink:
#1438
NG9-5 2.0TTiD 3/2011
NG9-3CV 1.9TiD 7/2007
ng900aero
"Saabisti"
Viestit: 9404
Liittynyt: Ti Marras 18, 2003 23:59
Paikkakunta: Herttoniemi

Viesti Kirjoittaja ng900aero »

Turbo Sensonic kirjoitti:
Laatuakin löytyy: auton vesipumppu hajosi, kun auto oli 6 kk vanha :wink:
Kaverilla meni 6kk:n ikäisenä laturin laakeri Xsara TDI:stä (tietty takuuseen), nyt on 7 vuoden ikäisenä ajettu 235tkm ja vikoja on ollut seuraavasti tuon lisäksi: airbagin johtoliitin laitettu takaisin kiinni penkin alta (oli irronnut kun kaveri oli tunkenut jotain penkin alle), toinen etualatukivarren hela on vaihdettu, + normaalit määräaikaishuollot tehty ajallaan, jossain 150tkm:n paikkeilla oli vaihdettu etujarrulevyt.
Tuollaiseen listaan pitäisi muidenkin euroautojen päästä, turhaan ranskalaisia haukutaan ;)

Sori meni ot:ksi :oops:
Saab 9-3 SC TTiD -08
Saab 9-3 Cabrio 1.8t -06
Ducato Maxi -98
Vastaa Viestiin