Listojen ja kahvojen väreistä.
käsitys mulla taas, että 89 asti iivarit mustilla listoilla, 90 luvun taitteessa kun tuli i8 kat, siinä on kirkkaat listat. Tällöin i16 malleissa oli mustat.
mun i8(turbotus tapahtui) oli mustilla listoilla, vm 88. 3d mallin ollessa kyseessä, oli myös takalasit avattavat.
mun i8(turbotus tapahtui) oli mustilla listoilla, vm 88. 3d mallin ollessa kyseessä, oli myös takalasit avattavat.
Mercedes CL500
Mercedes SL500 X 2
Mercedes R320L
Saab 900S
Pontiac Trans am 87 ls1
Ja jotain muitakin
Mercedes SL500 X 2
Mercedes R320L
Saab 900S
Pontiac Trans am 87 ls1
Ja jotain muitakin
Jamppa kirjoitti:käsitys mulla taas, että 89 asti iivarit mustilla listoilla, 90 luvun taitteessa kun tuli i8 kat, siinä on kirkkaat listat. Tällöin i16 malleissa oli mustat.
mun i8(turbotus tapahtui) oli mustilla listoilla, vm 88. 3d mallin ollessa kyseessä, oli myös takalasit avattavat.
Mallivuoden -88 ja -89 8-tappiset iivarit on mattamustilla kehyksillä ja kahvoilla.
Sitä vanhemmissa iivareissa vain erikoismalleissa (Special) on mustat kehykset ja kahvat.
Mallivuoden -90 900i KAT (8-tappinen) on taas kirkkailla listoilla.
Mutta sitä saa mitä tilaa...
96GL -79 (MR)
900T16 Cabriolet -93
9-5 AERO A MY2004 BioPower, 9-5 2.0t A MY2006 BioPower
NG 9-5 2.0TiD MY2011 Jäsen nro 341 - "Kuupasta se kaikki alkoi..."
900T16 Cabriolet -93
9-5 AERO A MY2004 BioPower, 9-5 2.0t A MY2006 BioPower
NG 9-5 2.0TiD MY2011 Jäsen nro 341 - "Kuupasta se kaikki alkoi..."
-
- "Viggen"
- Viestit: 626
- Liittynyt: Ma Huhti 25, 2005 22:28
- Paikkakunta: Ulvila
Juu pihalta se löytyy.JugiBoy kirjoitti:Itellä ollut -87 i malli, jossa mustat listat. Löytyy pihalta vieläkin. Tosin autossa on kyllä kattoluukku, jos se tekisi sitten tuon muutoksen. Välillä tuntuu, että ovat tehtaalla lätkineet vähän mitä sattuu noihin.

On siinä kyynärnoja takana ja tuuliohjain takaluukussa. Sitte noi vanteet. Mutta ei ohjaustehostinta tai muitakaan hilppeitä, ei vakaajia. Tummat lasit ja viisiirit etuovissa. Ei vakkaria, ei sisävalon viivettä. Vaaleanruskea sisäverhous. Etupuskurin alle lisätty "5 sentin" helma tuuliohjaimeen. Koki helman luovutuksen tuohon avatarin punaiseen.


edit: keskikonsoli on (unohtui), ohjaustehostin on meillä laitettu neljä vuotta sitten.
Viimeksi muokannut tUrpoEinari, Pe Syys 29, 2006 22:04. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
Reijo L #1181
Saab 9-5 Wagon ARC 2.0t AT Linear Sentronic MY03. 281tkm BioPower.
Saab 900 i 16v 2.1 5d -93 ABS. kuvat
Scania P82 ic MY84 Kova peli nosturilla ja vl-laitteella.
Saab 9-5 Wagon ARC 2.0t AT Linear Sentronic MY03. 281tkm BioPower.
Saab 900 i 16v 2.1 5d -93 ABS. kuvat
Scania P82 ic MY84 Kova peli nosturilla ja vl-laitteella.
Mulla oli 900i 2d 8v, -86, jossa vissiin jotain speciaalipakettia, väri oli metallin vihreä, sisusta beige, takaniskatuilla ja käsinojalla. Keskikonsoli edessä, ruskeat sävylasit, takaikkunat avattavat, mustat ikkunalistat. Mutta autossa ei ollut esim ohjaustehostinta, sähköhilppeitä saatikka sitten kattoluukkua, US-turbovanteet löytyi, spoilerit edessä ja takana.
sitten tää mun nykyinen on 900i 2d 8v. -84 valkoinen. Mustat ikkunan karmit mutta kirkkaat lasit. ei ollut takakyynärnojaa mutta niskatuet löytyi, keskikonsoli edessä, avattavat takaikkunat, turbon 3 puolainen ratti, ohjaustehostin ja spoilerit sekä US-turbovanteet. Ei sähköhilppeitä taikka kattoluukkua.
sitten tää mun nykyinen on 900i 2d 8v. -84 valkoinen. Mustat ikkunan karmit mutta kirkkaat lasit. ei ollut takakyynärnojaa mutta niskatuet löytyi, keskikonsoli edessä, avattavat takaikkunat, turbon 3 puolainen ratti, ohjaustehostin ja spoilerit sekä US-turbovanteet. Ei sähköhilppeitä taikka kattoluukkua.
Tommi Turku #2632 o4oo-323138 Espoo
9-3 TTiD Aero Cab MY08, MG5 LR Luxury MY23, Enyaq Sportsline MY22
Ex:NG9-3 1.9Tid Cab MY06, NG9-5 2.0Tid MY10, NG900 2.0T Cab MY96, OG9-3 2.2Tid MY00, OG9-3 2.0T Aero MY02, OG9-5 3.0Tid MY04, parit OG900 ja 96
9-3 TTiD Aero Cab MY08, MG5 LR Luxury MY23, Enyaq Sportsline MY22
Ex:NG9-3 1.9Tid Cab MY06, NG9-5 2.0Tid MY10, NG900 2.0T Cab MY96, OG9-3 2.2Tid MY00, OG9-3 2.0T Aero MY02, OG9-5 3.0Tid MY04, parit OG900 ja 96
Tehostinta myytiin jossain vaiheessa erikseen ,ja scan-auton päässä laitettiin luovutuksen yhteydessä. Esim viimoisissa kaasarikoneissahan ei juuri tehostimia ollut ja niihin mielellään ostettiin saab kaupasta semmoinen.
Kertooko tämä siitä että tehdas asenteisena tehostin oli kalliimpi kuin liikkeen laittamana.
Kertooko tämä siitä että tehdas asenteisena tehostin oli kalliimpi kuin liikkeen laittamana.
Saab 9-3 SC 2,0t my:2011.
900i 8v kat. 2d Sedan vm:1990. Osa aika eläkkeellä, Beryl green.
96 vm:1977b . Taivaan sininen? ja Saab polkupyörä
#1015
900i 8v kat. 2d Sedan vm:1990. Osa aika eläkkeellä, Beryl green.
96 vm:1977b . Taivaan sininen? ja Saab polkupyörä
#1015
Saattaa hyvin kertoakin, toinen yleisesti jälleenmyyjän asentama (vs. tehtaalta tilattu) laite oli ilmastointi. Näin vältettiin autovero, joka nosti kyseisen varusteen hinnan noin kaksinkertaiseksi.900i kirjoitti: Kertooko tämä siitä että tehdas asenteisena tehostin oli kalliimpi kuin liikkeen laittamana.
Oliskohan tässä ainakin se logiikka, että 80-loppupuolen & 90-alun satkuissa kiiltävät listat oli nimenomaan karvalakkimalleissa. Kiiltävät listat oli ainakin hinnat-alkaen-kaasarimalleissa. Kun ne poistuivat katalysaattorien myötä, tulivat kiiltävät listat seuraavaan pahnanpohjimmaiseen, eli 8-tappiseen ruiskuun.Isolohko kirjoitti:Mallivuoden -88 ja -89 8-tappiset iivarit on mattamustilla kehyksillä ja kahvoilla.Jamppa kirjoitti:käsitys mulla taas, että 89 asti iivarit mustilla listoilla, 90 luvun taitteessa kun tuli i8 kat, siinä on kirkkaat listat. Tällöin i16 malleissa oli mustat.
mun i8(turbotus tapahtui) oli mustilla listoilla, vm 88. 3d mallin ollessa kyseessä, oli myös takalasit avattavat.
Sitä vanhemmissa iivareissa vain erikoismalleissa (Special) on mustat kehykset ja kahvat.
Mallivuoden -90 900i KAT (8-tappinen) on taas kirkkailla listoilla.
Mutta sitä saa mitä tilaa...
Niin ne ajat muuttuu, nykyään saa kaikenmaailman kiiltolistapaketeista maksaa extraa, ja jotkut klonkswagenin tai ranskapatonkien highendvarustelut on listoitettu niin kiiltäviksi, että heikottaa.
Minun i8 Kat on mustilla listoilla ja - ovenkahvoilla, sävylaseilla ja kierroslukumittarilla. Rakennettu Uudessakaupungissa ja viety Tanskaan (sieltä Saksaan ja sieltä tuotu takaisin Suomeen
).

Mercedes-Benz S124 E300TD -94
EX:SAAB 9000 CS 2.3-16 Aut. M95 - Paras auto tähän mennessä. Myyty eteenpäin pitkin hampain
EX: SAAB 9000 CS 2.3 16v M92 - Mahtavaa
EX: SAAB 900i 8v Kat M90 - Ei ruovi kuin jäällä, mutta ei ole tarkoituskaan
EX:SAAB 9000 CS 2.3-16 Aut. M95 - Paras auto tähän mennessä. Myyty eteenpäin pitkin hampain
EX: SAAB 9000 CS 2.3 16v M92 - Mahtavaa
EX: SAAB 900i 8v Kat M90 - Ei ruovi kuin jäällä, mutta ei ole tarkoituskaan
Minun suomeen jäänyt i8kat on kirkkailla listoilla, ilman kiekkakelloa. Ilman keskuslukkoa. Tehostin on. Kiinteät takaikkunat. Ei "suksi luukkua" ,ei takaniskatukia. Renkaat kai ollut vakiona alla. Mutta eipä tarvi hermoilla reistailevien laiskan miehen varusteilla.
Jopas avauduin.

Jopas avauduin.
Saab 9-3 SC 2,0t my:2011.
900i 8v kat. 2d Sedan vm:1990. Osa aika eläkkeellä, Beryl green.
96 vm:1977b . Taivaan sininen? ja Saab polkupyörä
#1015
900i 8v kat. 2d Sedan vm:1990. Osa aika eläkkeellä, Beryl green.
96 vm:1977b . Taivaan sininen? ja Saab polkupyörä
#1015
Jaa mäkun luulin että omistan jonkun hienomman mallin, mutta p**kan marjat..
Autonahan on siis -84 900Gli, 2D, mustat kahvat + ikkunanreunat, kromimaski, taka- ja etuspoikka, avattavat takasivuklasit, muttei mitään sähköhilppeitä ja keskikonsoli. Niin ja sisustan väri sininen, ulkokuori valkoinen...

Autonahan on siis -84 900Gli, 2D, mustat kahvat + ikkunanreunat, kromimaski, taka- ja etuspoikka, avattavat takasivuklasit, muttei mitään sähköhilppeitä ja keskikonsoli. Niin ja sisustan väri sininen, ulkokuori valkoinen...

- Juha -
Saab 9-3SS 1.9TiD Vector '06
Saab 9-3SS 1.9TiD Vector '06
Re: Listojen ja kahvojen väreistä.
hyppäisin n. 10v. taaksepäin, noissa kromisissa kahvoissa se avaussalpa on ollut joskus eri muotoinen?
minulla on vaihdettu ovenkahvat tuohon 76 vuotiseen tuplikseen, ja se salpa jota painetaan, on selkeästi eri muotoinen ja päässä siinä on sellainen nyppylä ikääkuin estämässä käden luistamista kahvan etuosaan. mihin vuosimalliin tällaiset kahvat oikeasti kuuluvat, ja ovatko lainkaan saabin tai ysiysin kahvat?
lefa42 varmaan tietää mun kahvojen alkuperän?
minulla on vaihdettu ovenkahvat tuohon 76 vuotiseen tuplikseen, ja se salpa jota painetaan, on selkeästi eri muotoinen ja päässä siinä on sellainen nyppylä ikääkuin estämässä käden luistamista kahvan etuosaan. mihin vuosimalliin tällaiset kahvat oikeasti kuuluvat, ja ovatko lainkaan saabin tai ysiysin kahvat?
lefa42 varmaan tietää mun kahvojen alkuperän?
Luca F #1724, ex-Saabisti vuosilta 2003-2013 (Saab 99 -71,75,76,77,77,78,78,79,80,84,84,84,84, Saab 900 -83,83,84,86,90,91)
Re: Listojen ja kahvojen väreistä.
melkein muuten menisin väittämään että jostain saabistista taisin lukea ent. duunissa vuodelle -86 tuli iivareihin tuo käsinoja takapenkille.
Ja omassa -86 iivarissa on ainakin sävylasit, mustat kahvat & karmit sekä kattoluukku.
Ja omassa -86 iivarissa on ainakin sävylasit, mustat kahvat & karmit sekä kattoluukku.
Aivan sama lähteekö juosten vaiko letkuissa kituen