2.0i ja turbomallien erot?

Tonnari, auto johon mahtuu koko suku.
Vastaa Viestiin
VilleT
"Kaasari"
Viestit: 11
Liittynyt: Ke Maalis 30, 2005 09:22
Paikkakunta: Jyväskylä-Espoo

2.0i ja turbomallien erot?

Viesti Kirjoittaja VilleT »

Eli kaikessa lyhykäisyydessään kysymys kuuluu: mitä eroja jarruissa ja alustassa on vaparin ja vaikkapa 2.0 T16 välillä? Onko vetareissa eroa? Tekisi mieli rekonstruktoida isoveljen vanha auton kaksoiskappale eli pornosaabbi eli pornis. Samalla tulisi nuo hitsaus ja muu nysväys opelteltua. Kysymys koskee lähinna CC mallia eikös se ole tuo kasari luiskaperä.
Se miksi en ostaisi suoraan turboa niin noita vapareita saa puoli-ilmaiseksi ja sen koneen joutuu kuitenkin tekemään kokonaan uusiksi.


edit: Tämä aihe on käsitelty varmaankin tuhat kertaa.., mutta minä en löytänyt ensimmäistäkään vanhaa viestiketjua. Tämä on hyvin tavallista uudella foorumilla. Joten jos vanhoja aiheita löytyy, niin sen voisi lisätä tonne FAQ topickiin.
VilleT
"Kaasari"
Viestit: 11
Liittynyt: Ke Maalis 30, 2005 09:22
Paikkakunta: Jyväskylä-Espoo

Viesti Kirjoittaja VilleT »

Kasari tarkoittaa 80-lukua. Luulin, että tuo CC on nimenomaan se vanhempi tonnari ja se uudempi olisi CS. Oliko tuota vanhempaa vielä pystymmällä keulalla ja viistokeulalla... Mun kannalta sillä ei ole väliä kumpi keula on. Auton pitäisi kuitenkin olla ilman katalysaattoria sen verran on vuosimallilla merkitystä.
kopote12
"Viggen"
Viestit: 557
Liittynyt: La Elo 20, 2005 18:42
Paikkakunta: Joensuu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja kopote12 »

Minä olen käsittänyt että missään muussa ei ole eroa kuin jarruissa...turbon jarrukengät taitavat olla hiukan isommat ja levyt paksummat. Itsellä menossa vaparista-->turboksi projekti ja jälleenmyyjä tekee katsastusta varten alustavertailua. Jouduin jokatapauksessa vaihtamaan uudet iskarit ja jouset joka nurkkaan ja turbolle sekä vaparille oli samalla osanumerolla osia!
Saab 9-5 2,0t -1999
Jamppa
"Hölösuu"
Viestit: 2018
Liittynyt: Ke Kesä 25, 2003 10:46

Viesti Kirjoittaja Jamppa »

ei niissä käsittääkseni eroja ole jos valmistettu ennen 88. Jarrut vaihtuivat 88 suuremmiksi, ainakin turboissa
Mercedes CL500
Mercedes SL500 X 2
Mercedes R320L
Saab 900S
Pontiac Trans am 87 ls1
Ja jotain muitakin
Saabistiuki
"Aero"
Viestit: 437
Liittynyt: To Loka 14, 2004 21:32
Paikkakunta: Mikkeli

Viesti Kirjoittaja Saabistiuki »

9-5T kirjoitti:Vuosimalli helpottaisi listan tekemistä. Mikä on kasari?

Kasari on myös kattilan omainen paisto astia... :lol:
Muukkonen

Bmw 523 Touring
VilleT
"Kaasari"
Viestit: 11
Liittynyt: Ke Maalis 30, 2005 09:22
Paikkakunta: Jyväskylä-Espoo

Viesti Kirjoittaja VilleT »

Saabistiuki kirjoitti:
9-5T kirjoitti:Vuosimalli helpottaisi listan tekemistä. Mikä on kasari?

Kasari on myös kattilan omainen paisto astia... :lol:
Joo sehän on ikäänkuin korkeareunainen paistinpannu :roll:

Kiitos vastauksista. Nyt pitää vielä vähän punoa juonia ja laittaa tuo toinen projekti liikenteeseen.
Vastaa Viestiin