Kytkimestä

Ensimmäinen uuden ajan malli. Vuodet 1994-2003.
juhokare
"Hölösuu"

Viesti Kirjoittaja juhokare »

Kunnon väännönkesto kyllä on! 8O :wink:
Saab 9-3SS TTiD vm. 2008 & Mitsubishi L200 vm. 2016 & Landrover Defender Td5 vm. 2003
hidaste
"Kaasari"

Viesti Kirjoittaja hidaste »

Juusokas kirjoitti:Onkos tuo juttu selvinnyt, alkoiko pelittämään, missä vika?
Juu oli paineasetelmasta lähteny biittiä ja jääny jotenkin ihmeellisesti väliin. No nyt on uudet kamat sisässä. Ikävä kyllä aikapulan ja pikku häslinkien takia vakio vermeillä. Toivottavasti pelittää
Saab 9-3 Aero Coupe R.I.P
Saab 9-5 2.3t vector sentronic
isi.
"Kaasari"
Viesti:

Viesti Kirjoittaja isi. »

Minulla on 9-3 2002 46tkm ajetussa samanlaisia oireita, että kun auto käy paikallaan ja sitten painaa kytkimen pohjaan ja yrittää vaihdetta silmään niin ei mene kuin hieman väkisin kutittamalla ja voi hieman autokin nytkähtää.

Nooh vein Turun Autohalliin syynättäväksi, että mikä siinä oikein mättää.
Ilmoittivat, että kytkin toimii ok ... mutta vaihteiston öljyjen vaihto pitäisi korjata vaihteiden tahmaisuuden. No öljyt vaihdettiin ja 116e veloittivat huh ... eikä se vaikuttanut mitenkään.

Minä siitä sitten seuraavana päivänä soitelemaan takaisin korjaamolle, että "Ei ollut öljynvaihdolla vaikutusta vikaan, että oliskos siinä kytkimessä jotain vikaa sittenkin"
huoltomyyjä tähän:"Kyllä asiantuntijat tarkastivat kytkimen, että se toimii aivan normaalisti"
Minä tähän:"Mutta kun kytkin pohjassa vaihdetta laittaa paikallaan päälle, niin voi rusahtaa hieman ja autokin nytkähtää"
Myyjä:"Jospa kytkin spesialistit ottaisivat sen työn alle ja varaamme kytkimen osia siihen hommaan"

Katsotaan ensiviikon keskiviikkona, että kuinka käy.
isi.
Volvo S60 2.5T Summum -05
EXÄ Saab 9-3t SE Jubilee -02
hz81
"Hölösuu"

Viesti Kirjoittaja hz81 »

isi. kirjoitti:Minulla on 9-3 2002 46tkm ajetussa samanlaisia oireita, että kun auto käy paikallaan ja sitten painaa kytkimen pohjaan ja yrittää vaihdetta silmään niin ei mene kuin hieman väkisin kutittamalla ja voi hieman autokin nytkähtää.

Nooh vein Turun Autohalliin syynättäväksi, että mikä siinä oikein mättää.
Ilmoittivat, että kytkin toimii ok ... mutta vaihteiston öljyjen vaihto pitäisi korjata vaihteiden tahmaisuuden. No öljyt vaihdettiin ja 116e veloittivat huh ... eikä se vaikuttanut mitenkään.

Minä siitä sitten seuraavana päivänä soitelemaan takaisin korjaamolle, että "Ei ollut öljynvaihdolla vaikutusta vikaan, että oliskos siinä kytkimessä jotain vikaa sittenkin"
huoltomyyjä tähän:"Kyllä asiantuntijat tarkastivat kytkimen, että se toimii aivan normaalisti"
Minä tähän:"Mutta kun kytkin pohjassa vaihdetta laittaa paikallaan päälle, niin voi rusahtaa hieman ja autokin nytkähtää"
Myyjä:"Jospa kytkin spesialistit ottaisivat sen työn alle ja varaamme kytkimen osia siihen hommaan"

Katsotaan ensiviikon keskiviikkona, että kuinka käy.
Mulla on autossa kanssa kytkin osasto täysin uusi ja edelleen tekee juuri tuota vikaa. Eivät osanneet sanoa missä vika! Antaa olla, ei kiinnosta kun kulkee ja kukkuu.
OPEL
SAAB 9-5 Aero A5 vm. 2004
Ex Saab 9³ SC 1.9TiDS Vector A6 vm. 2007[/url]
Ex Saab 9³ TiD 2.2 SE vm.2001 & Saab OG900i vm. 1991
isi.
"Kaasari"
Viesti:

Minulla on kyllä jyrkkä mielipide siihen, että jos tuota kytkintä ei saada toimimaan niin kuin sen tarkoitus on ... niin sitten kyllä vaihtuu merkki saman tein. piste :x
isi.
renner
"Viggen"

Viesti Kirjoittaja renner »

Eihän se auton vika ole jos ei kuntoon saada vaan heikon osaamisen/kiinnostuksen taso työtä suorittavassa yrityksessä ?
Ja selkeetähän se on että tuollainen vika on saatava korjattua jopa niin etten kyllä itse heti ensimmäisenä lähtisi edes itse sitä maksamaan.
potkuhousu
"Hölösuu"
Viesti:

Viesti Kirjoittaja potkuhousu »

Jotkut tarvike kytkinlevyt ovat aavistuksen verran liian paksuja ja niiden irroitus on millistä kiinni. Oikein asennettuna pitäisi toimia.
Jyrki alias potkuhousu
SS-K #1636 STCF #2
Zaino Show Car Polish Trolli.nu
Viimeistely alkaa ensimmäisestä Zaino kerroksesta
isi.
"Kaasari"
Viesti:

Noniin, nyt on kytkimen paineasetelma ja levy vaihdettu uusiksi ... ja kas kummaa vaihteet saa jälleen päälle ilman sadattelua ja sovittamista :)

Homma meni silleen, että maahantuoja tuli puolella vastaan osissa ja loput maksoin minä. Aivan sika kallista oli 555e + 50tkm huolto 350e :(
isi.
nugge
"Hölösuu"
Viesti:

Viesti Kirjoittaja nugge »

taitaapi mullaki olla koht kytkimen vaihto edes tos 9-3 aeros.

välil liikkeelle lähös jos vähän enemmän luistaa kytkintä niin "inisee" aika pahasti.

kuis iso homma toi on toi kytkimen vaihto toh. kai se laatikko tulee alakautta irti
9-3SS 1.8t Vector -08
Ex 9-3 Aero -02 1001HV, 9-3 Aero 3d -01, 9-3 Aero -01, 9000 2.0T -91, 900C -87, 9-3 SE -01, 900i -97, 9000 CS 2.0t -98, 9-3 Aero -01 B204/5i-R, 9-5 SE 2.3T -98 St3,
Muut Kawa Z900 -18 | TERVAAMO PURSISEURAN PJ
isi.
"Kaasari"
Viesti:

Työn hinnan perusteella siinä joutuu purkamaan puoli autoa, mutta näitä hommia tehneet kaverit varmaankin osaavat antaa tähän infoa todellisuudesta.

Mulla tuo korjaus ei mennyt ihan putkeen, kun alkoi etupää lonksumaan ja sitten narisemaan aina kun kiihdytti ja jarrutti ja ratti oli hieman vinossa.
Diagnoosi: kelkan pultit löysällä ja aurauskulmat ketuillaan... just tänään korjattiin reklamaationa. Et silleen, mutta nyt toimii kytkin, hiljaista on ja kulkee suoraan :)

Mutta jos totta puhutaan, niin en oo oikeen samoilla aalloilla tän Saabin kanssa ...
nyt näyttää siltä, että tästä voin syyttää vain itseäni, kun en ole hankkinut alustasarjaa, 18" vanteita, steg 3:sta, klämppiä, poistanut merkkejä, teipit ikkunoihin, 2" ahtomittaria jne... :roll: poppivehkeet sain kyllä paremmiksi vaihtamalla uudet paremmat kaiuttimet eteen oviin/kojelauta ja taakse :)
isi.
Vastaa Viestiin