karg kirjoitti:
Siinä vaiheessa kun vielä ymmärtää että rajoitusten mukaan ajaminen pelottaa, voisi olla viisaampaa jättää auto kotiin. Jos näkee tuulilasissa olevat ötökät just ja just, mutta ei yhtään enempää, niin onko se enää turvallista ajaa edes sitä 20-30 km/h alle tiekohtaisen rajoituksen? Tommoset liian hiljaa ajavat heput aiheuttaa joko pitkiä jonoja tai sitten ohituksia älyttömissäkin paikoissa.
Pelottaa ajatella että kuinka paljon niitäkin vielä on, jotka ajelee pelkästään eukkonsa opastuksen varassa, mutta kortti on silti taskussa kun tuttu lääkärisetä ei ottanu sitä vielä(kään) pois. Näitäkin on nähty.
Tietysti ihmisen pitäisi itsensä ymmärtää sitten kun ajaminen pitää lopettaa mutta rajan veto on tosi vaikeaa. Lisäksi vanhana sitä omaa autoa tarvitsee monessakin paikassa paljon enemmän. Oppinemme tämän vielä itsekin joskus.
Autolla ajamista pidetään ihmisen perusoikeutena eikä lääkärit täten kortia helposti ota pois vanhuuden takia.
Mutta nyt kannattaa jo vähitellen opetella hiljaa ajaviin vanhuksiin suhtautumista liikenteessä. Kuten tiedämme niin seuraavan 10-20v kuluessa suuret ikäluokat ovat vanhuksia ja niitä on maanteillä PALJON.
Saappi Kuski kirjoitti:Autolla ajamista pidetään ihmisen perusoikeutena eikä lääkärit täten kortia helposti ota pois vanhuuden takia.
Ei kai nyt autoilua sentään perusoikeutena pidetä. Eihän korttiakaan saa ihan kuka vaan. Tarttee sentään jotain tajuta jostain. Ajo-oikeushan voidaan pistää hyllyllekin esim. rattijuopumuksen perusteella. Perusoikeuksia kuten "eläminen", "sananvapaus" tai "oikeus kotirauhaan" ei kännäämisen takia riistetä. Himassas saat kännätä mielin määrin, mutta oikeat perusoikeudet säilyy silti.
Se on kyllä lääkäriltä karmea virhe, jos kattoo että äijis ei erota E-kirjainta metrin päästä, mutta antaa sen silti pitää korttinsa kun se on niin symppis vanhus ja tarttee kuulemma autoa.
Jos joku hitaampi on edessä. Ja kun on vapari-og900 niin niitä hitaampia harvemmin tulee. Toisaalta kun on tottunut prätkällä ohittelemaan tiukoistakin paikoista niin välillä on tuon auton kanssa vähän jännäkakka housuissa kun tulee arviointierheitä.
Because I can...Ja aika usein moottoritiellä ihan sen takia kun on cruise päällä ja +15 yli rajoituksen. Tietysti on sitten niitä tapauksia, joissa on ihan pakko vähän näyttää kaapin paikkaa, kun ohi mennään lippis silmillä jollain saksantuonti himmelillä
Saabismi voi näköjään tarttua...itämisaika oli vaan pitkä.
9-5 Aero -02
Useimmiten siksi koska edelläajava syyllistyy ajovirheeseen eli köröttelee selkeästi alinopeutta aiheuttaen näin liikenteen puurotumista ja tarpeettomia vaaratilanteita.
Saab 9-3 SC TTiD -08
Saab 9-3 Cabrio 1.8t -06
Ducato Maxi -98
mikähä noita "urheilu"autoja vaivaa... luulis oleva tehoo konepellin alla va silti vakiosatkullaki joutuu semmosii ohittelemaan... ja sekös niitä harmittaa.
tänään ohittelin koska vaan tuntu siltä ja oli tilaa ja mahollisuutta