Lämppärin kennon vaihto Tampereella?
Lämppärin kennon vaihto Tampereella?
Eli onko joku vaihdattanut ja missä? Itse tekisi mielellään mutta kerrostajon parkkipaikka ei oikein sovellu suurempaan remppaan.
Eli jos joku on vaihdattanut Tampereella niin missä, paljonko kustansi ja oliko jälki tyydyttävää?
Eli jos joku on vaihdattanut Tampereella niin missä, paljonko kustansi ja oliko jälki tyydyttävää?
"In an insane world a sane man must appear insane"
#2558, 9-5 Vector wagon A 2002, 9-5 vector wagon A 2008
#2558, 9-5 Vector wagon A 2002, 9-5 vector wagon A 2008
-
- "Hölösuu"
lueskeltuani muualta juttua tuosta lämppärin kennon vaihdosta.. tuntuu et kannattaa vaihtaa kenno itse kun uudemmissa tonnareissa näyttäis vievän itse vaihtaen aikaa noin 2h.. Esim juttua tuossa.. http://www.saabclub.fi/phpBB2/viewtopic ... ht=#367747
#2807#
EX Saabit 9000 2.0t-93 2.3T-97
Saab 9-3 1.8t SC-06
Saab 9-3 1.8t SC-06
Ilmastoinnittomassa ei kestä kauaa, toisessa kestää. Oli sitten uusi tai vanha. Enkä oikein usko että kukaan ensikertalainen vaihtaa kahdessa tunnissa..Tasapaino akseli kirjoitti:lueskeltuani muualta juttua tuosta lämppärin kennon vaihdosta.. tuntuu et kannattaa vaihtaa kenno itse kun uudemmissa tonnareissa näyttäis vievän itse vaihtaen aikaa noin 2h.. Esim juttua tuossa.. http://www.saabclub.fi/phpBB2/viewtopic ... ht=#367747
-
- "Hölösuu"
lainaten tekstiä aiemmin mainitsemasta topicista. Tuosta ymmärsin et kyseessä on kuitenkin ilmastoitu auto..
Tietenkin menihän mullakin startin vaihdossa 2h vaik ei oo kuin 4 ruuvia jotka itse startissa olivat kiinni..Noniin nyt on mullakin uus kenno paikallaan, ehkä ei tarttis enää haistella glykoolia ja pyyhkäistä tuulilasia sisäpuolelta, vaihdossa meni se 2 - 2.5 tuntia, mutta olenhan sen jo tehnyt ennestään...tässä 1996 vuotisess tuntuu olevan paljon enemmän tilaa, ei oo tarvetta purkaa niin paljon !
#2807#
Saab 9-3 1.8t SC-06
Saab 9-3 1.8t SC-06
Vaihoin tässä omaan -89 tonnariini lämppärin kennon ja puhaltimen moottorin. Kesti 4.5h.
Marssijärjestys:
- Ajetaan LO asentoon ACC, ja sitten ihan vähän takas.
- Irrotetaan pyyhkijän sulat
- Akun miinusnapa irti
- Cruisen pumppu irti
- AC:n aluputkia kiinnipitävä ruuvi irti oikeasta pyöräkotelosta, samassa on teharin säiliö
- Akvaarion päälliset ja "tulipelti" irti
- Pikkurauta vesiletkujen&piuhojen alta pois, 4x10mm kannalla pultit
- Pyyhkijämekanismi pois, LH-purkkia joutuu siirtämään edestä vähän
- Letkut irti, mulla oli pikaliitin
- Puhaltimen moottori pois koteloineen, huomaa että lipsauta se siirtotanko irti ennen repimistä
- Kenno pois, tosi ahas kun höyrystin edessä
Ja sitte uus kenno sisään ja puh.moottorin vaihto siihen puhallinkoteloon.
Ja kasaa vastakkaisessa järjestyksessä.
Marssijärjestys:
- Ajetaan LO asentoon ACC, ja sitten ihan vähän takas.

- Irrotetaan pyyhkijän sulat
- Akun miinusnapa irti
- Cruisen pumppu irti
- AC:n aluputkia kiinnipitävä ruuvi irti oikeasta pyöräkotelosta, samassa on teharin säiliö
- Akvaarion päälliset ja "tulipelti" irti
- Pikkurauta vesiletkujen&piuhojen alta pois, 4x10mm kannalla pultit
- Pyyhkijämekanismi pois, LH-purkkia joutuu siirtämään edestä vähän
- Letkut irti, mulla oli pikaliitin
- Puhaltimen moottori pois koteloineen, huomaa että lipsauta se siirtotanko irti ennen repimistä
- Kenno pois, tosi ahas kun höyrystin edessä
Ja sitte uus kenno sisään ja puh.moottorin vaihto siihen puhallinkoteloon.
Ja kasaa vastakkaisessa järjestyksessä.
99T-museopeli