Miten suojata pintaruosteiset vetaritunnelit?
Joku aika sitten kuulin juttua auton pohjan rasvaamisesta laivan potkurirasvalla. Pitää kuulemma lämmittää ennen pohjaan ruiskutusta, mutta suorastaan imeytyy sen jälkeen vanhojen massojen läpi muodostaen tiiviin kalvon. Ainakin saappi jolle tuo käsittely oli säännöllisesti tehty näytti tosi hyvälle kilometreihin nähden (yli 500tkm ajettu).
#2013
1×90+1×(9-3)+2×(9-5)+1×96+4×99+9×900+4×9000=44696
1×90+1×(9-3)+2×(9-5)+1×96+4×99+9×900+4×9000=44696
-
- "Hirsch"
- Viestit: 786
- Liittynyt: La Huhti 23, 2005 07:52
- Paikkakunta: orivesi
eno käytti aikoinaan paksua rasvaa joka piti lämmittää ennen sivelyä.hewidero kirjoitti:Joku aika sitten kuulin juttua auton pohjan rasvaamisesta laivan potkurirasvalla. Pitää kuulemma lämmittää ennen pohjaan ruiskutusta, mutta suorastaan imeytyy sen jälkeen vanhojen massojen läpi muodostaen tiiviin kalvon. Ainakin saappi jolle tuo käsittely oli säännöllisesti tehty näytti tosi hyvälle kilometreihin nähden (yli 500tkm ajettu).
kehui hyväksi aineeksi.
mitenkähän nuo prätkän ketjuihin tarkoitetut spray-vaseliinit mahtaisivat soveltua - sehän tunkeutuu ketjun "sisään" ennen jähmettymistä.
ai niin, yksi vanhempi volvoherra suositteli jotain puunsuoja-ainetta, tunkeutuu ruosteen alle ja jopa irroittaa sen!?
Cabbe -88 projekti, 99 3d -77 projekti,
99 -71 ke, vaimokkeen
99 -70 projekti,
900 F -80 täydellinen raato
900 -83 3d Lux projekti, 900 S -90 3D käyttis
99 -71 ke, vaimokkeen

900 F -80 täydellinen raato

-
- "Hölösuu"
- Viestit: 1095
- Liittynyt: Pe Elo 12, 2005 19:18
- Paikkakunta: Hyvinkää - Espoo
Kerrottakoon tässä nyt sitten omatkin kokemukset alustan suojaamisesta. Joka vuosi on omaan saabiin tehty loppukesästä "ruostesuojaus" eli vanhojen ruosteiden leviämisen ehkäisy siten, että ensin painepesurilla kotelot puhtaiksi (pohjaa en yleensä niin hyvin putsaa, eipä siellä niitä ongelmiakaan juuri ole) jonka jälkeen useamman päivän perusteellinen kuivaus, vetarin tunnelit ym. vielä mielellään paineilmalla, sinne kun tuppaa vesi jäämään. Sitten ruiskulla hyväksi havaittu seos, eli teräketjuöljyä ja tectyliä (nimenomaa kotelosuojaa, alustamassa on aika jöötiä) sopivassa suhteessa, toisin sanoen enemmän öljyä kuin massaa ja kestää kokemuksen syvällä rintaäänellä isältä pojalle.
Henk.koht. mielipide on, että jos satkuun ei ole oikeita alustansuojauksia tehty alusta asti, siellä on joka tapauksessa ruostetta paikoissa joista voi olla himpun verran vaikea kaikkea saada pois, jolloin helpommalla pääsee kun ei anna ruosteen enää levitä.
Henk.koht. mielipide on, että jos satkuun ei ole oikeita alustansuojauksia tehty alusta asti, siellä on joka tapauksessa ruostetta paikoissa joista voi olla himpun verran vaikea kaikkea saada pois, jolloin helpommalla pääsee kun ei anna ruosteen enää levitä.
Maailmassa on kolmenlaisia ihmisiä: Toiset osaavat laskea ja toiset eivät.
tuossa tullutkin jo hyviä ja toimivia ruosteen suojausaine vinkkejä etteisiitä enenpää itte laitoin korjausten jälkeen ruosteen esto mömmöä ja sen lisäksi kikkailin sinne roiskeläppä kummista kourun ettei lika pääse ainakaan suoraa sinne tunneliin eli reikien ympäri kuin iso holkki vetarin ympärillä
9000 cd -96, 96 SUPER GL -77
#2903
SUKUVIKA KUN SAABILLA SUUNNISTELEN
#2903
SUKUVIKA KUN SAABILLA SUUNNISTELEN