Huijausta nettiautossa...

Yleinen autoiluun ja liikenteeseen liittyvä keskustelu.
Vastaa Viestiin
ah79
"Hirsch"

Viesti Kirjoittaja ah79 »

Tuossa on ideaa :idea:. Myyjälle tosiaan jo etukäteen maininta asiasta ja linkki tähän keskusteluun, jollei ole tätä vielä löytänyt :P . Jos on miehellä yhtään järkeä päässä, niin alkaa kenties harkitsemaan, kannattaako leikkiä jatkaa. Jos auto näillä eväillä myytäisiin 200tkm ajettuna, niin olisi oikeastikin petossyytteen ainekset kasassa, koska sen jälkeen olisi aivan totaalisen turhaa selittää, ettei ole tiennyt auton todellisista ajokilometreistä. Seurantaa voi helposti pitää vaikka viikon välein, kyllä täällä varmasti sen verran moni (ml. minä itse) mielellään maksaa sen pari euroa omistajan tarkistamisesta, mikäli tuolle herrasmiehelle saadaan siten edes hiukan kiusaa aikaiseksi.
Muksu
"Hölösuu"

Viesti Kirjoittaja Muksu »

ah79 kirjoitti:Tuossa on ideaa :idea:. Myyjälle tosiaan jo etukäteen maininta asiasta ja linkki tähän keskusteluun, jollei ole tätä vielä löytänyt :P .
Siinä vaiheessa kun tietää tämän, niin siirtää kaverin nimiin. Kaverille kun ilmoitetaan asiasta että ostit muuten paljon ajetun auton, tämä sanoo että kyllä tällä on yli 400 tkm ajettu. Homma rauhoittuu ja auto myydään vaivihkaa jollekkin 200 tkm ajettuna :roll:
Vetokoukku on brutaalin miehen peruutustutka

Volvo V50, 2012
ah79
"Hirsch"

Viesti Kirjoittaja ah79 »

Muksu kirjoitti:
ah79 kirjoitti:Tuossa on ideaa :idea:. Myyjälle tosiaan jo etukäteen maininta asiasta ja linkki tähän keskusteluun, jollei ole tätä vielä löytänyt :P .
Siinä vaiheessa kun tietää tämän, niin siirtää kaverin nimiin. Kaverille kun ilmoitetaan asiasta että ostit muuten paljon ajetun auton, tämä sanoo että kyllä tällä on yli 400 tkm ajettu. Homma rauhoittuu ja auto myydään vaivihkaa jollekkin 200 tkm ajettuna :roll:
Jos auto heti vaihtaa omistajaa epäilyttävästi kuvailemallasi tavalla, niin voihan sitä omistajatilannetta seurata hetken aikaa vielä senkin jälkeen :wink: .
TOPPAHOUSU
"Ruisku"

Viesti Kirjoittaja TOPPAHOUSU »

Aikaisemmin kyselin saabista huutonetistä ja laitoin, että taitaa olla yli 410tkm ajettu....
Oli Näköjään vastannut.... :lol: :lol: :lol:

Huuto.netin käyttäjä spekuda (jakopaa@hotmail.com) on lähettänyt sinulle
seuraavan yksityisviestin Huuto.net-palvelusta.
======= =======
mistä oot tollasta päähäs saanu ja miten kehtaat toisten ilmotuksii
tollasia tulla laittelemaan? voit tulla henkilökohtasesti sanomaan jos
joku risoo...
meverkko
"Hölösuu"
Viesti:

Viesti Kirjoittaja meverkko »

TOPPAHOUSU kirjoitti:(jakopaa@hotmail.com)
Huomattavaa on myös, että myyjä käyttää useita eri osoitteita. hotmailissa. Nettiauton vastaukset tulivat osoitteesta jakoroskat@hotmail.com.

Älkää nyt joku menkö ehdoin tahdoin myyjälle mainostamaan tätä keskustelua. Parempi jos ei tiedä. Tai mistä sitä tietää onko mennyt oikeasti kaupaksi tänään vai ei. Ilmoitin minäkin asiattomuudesta nettiautossa, sen verran paljon alkoi ottaa nuppiin tuo myyjän ylimielinen asenne ja jokaisen asian vääristely kysymyksiin vastatessa.
Saab 9-5 2,3T -07
Saab 900S -92
H-D Road King -03
Nikon @ http://ralli.verkkonen.net #1474
snuggles
"Hölösuu"

Viesti Kirjoittaja snuggles »

En saa nyt tällä kännyllä kätsästi lainattua tekstiä, mutta:

Tuo pollausrinki on ihan hyvä idea, lähen messiin.
Oisko hyvä aina kokeilijan laittaa viesti tähän treadiin, niin ei tule turhan usein naputettua?

tuokin taitaa olla niin, että turha mainostaa jannulle tätä topikkia.
Tosiaan jos siirtää kaverinnimiin niin sitten joutuu seuraamaan asiaa kauemmin.
Vähän kuitenkin luulem, että alkaa olemaan hätä käsillä tällä jopparilla kun alkaa katsastus lähenemään. Ei varmaan mikään innokkain mies sitä toimittamaan, saati remppaamaan autoa.
nfs91
"Tuplakaasari"

Viesti Kirjoittaja nfs91 »

Nyt oli laittanut minulle sähköpostia kun on jäljittänyt myynnintorpedoinnin meikäläiseen...
Kirjoittaa viestin olevan vain minulle. Syyllistynkö johonkin jos laitan sen tänne nähtäväksi?
Oman vastaukseni voin kai ainakin laittaa?
9-3 SS Aero -08
9-5 SC 2.3T (Aero) -08
Psychocowboy
"Hölösuu"

Viesti Kirjoittaja Psychocowboy »

nfs91 kirjoitti:Nyt oli laittanut minulle sähköpostia kun on jäljittänyt myynnintorpedoinnin meikäläiseen...
Kirjoittaa viestin olevan vain minulle. Syyllistynkö johonkin jos laitan sen tänne nähtäväksi?
Oman vastaukseni voin kai ainakin laittaa?
Etpä syyllisty jos mailina on tullut. Jopa työantaja saa nykyään lukea mailejasi työpaikallasi eli ei kirjesalaisuutta :wink: . Ja ainahan voi pari sanaa muuttaa...
Born to be wild, paitsi kotona
#2288 ex 9-3t -01,ex 9-5 2.0t Wagon -05 ex NG900S 2,3i Talladega -97
Nyt Volvo V70 D4 -15, varalla 206 pögötti. Saab edelleen haaveissa....
nfs91
"Tuplakaasari"

Tässä oleellinen sisältö meilistä minkä oli laittanut:

"Olen saanut tietooni että mua ilmeisesti on kusetettu autokaupoissa. ja nyt
olen kuullut että olen niin kuin itse itseäni kusettanu ja sinä olet tämän
aikaan saanut."

"MIKSET OLE JUMALAUTA SOITTANUT JOS SULLA ON OLLUT TUOLLAISTA TIETOA!!!!"

"oletko sinä ohjelmoinu mun auton mittarin uusiks,
tiedätkö jotain tästä ?minne möit auton ? epäilen ettei noita mittareita voi
kotikonstein räpeltää."

"auto ei joka tapauksessa ole myynnissä enään. pidän sen itselläni ja sillä
siisti."

"asia on näin... maksoin hyvän hinnan saabista ja annoin vielä entisen autoni vaihdossa."

"jatkossa jos alat sabotoimaan mun toimintaa niin katson että loukkaat
kunniaani...
minä en ole missään tehnyt väärin. mua on kusetettu, ja alahan korjata
asioita!"

Ja tässä vastaukseni kokonaisuudessaan:

"Morjens morjens!

Juuh, mähän laitoin sulle kyssärin nettiauton ilmoitukseen, jonka itse poistit...
Oli vielä tyyliin että pystyn todistamaan kilometrit, että taidat itse puhua paskaa :)

Olen vieläkin valmis/tulen olemaan kun auto siirtyy seuraavalle omistajalle, todistamaan kilometrit ja löytyyhän ne kenelle tahansa myös AKE:n rekisteristä pientä maksua vastaan.

Sinulla tuskin on puhtaita jauhoja pussissasi kun ilmoittelet autoa väärällä rekisterinumerolla ja muiden nimissä, täyttää muuten rikosnimikkeen huijaamisen yritys.

Jos nyt kuitenkin tunnet olosi huijatuksi, niin ota ihmeessä yhteyttä puhelimitse ensin liikkeeseen joka osti auton minulta, eli Nokian Käyttöautoon puh: 040 700 6642 ja sen jälkeen minuun.
Yhteystietoni löytyvät viestin lopusta.

Olisi tosiaankin mukava selvittää kuka on mittaria ruuvannut, kerrothan kun saat selville. Sitä ennen auton myyminen saattaa olla hieman vaikeaa.

Kunnianloukkaustahan tästä ei saa tekemälläkään. Muita rikosnimikkeitä sen sijaan täytyy, tosin vain sinun puoleltasi.

Sateisin Terveisin"

Ettän näin meillä 8)
9-3 SS Aero -08
9-5 SC 2.3T (Aero) -08
ahdinmoppe
"Aero"

niinpä

Viesti Kirjoittaja ahdinmoppe »

ohan se surullista tämmöinen mutta kyseisen henkilön toiminta on herättänyt epäilyksiä monen mielestä vaikka olisikin itse joutunut petetyksi autokaupassa. vahinkoa laitetaan ikävän usein kiertämään kun huomataan tuleen kusetetuksi ja ei laiteta vastuuseen itse petoksen tekijää. mielenkiinnolla odotan kuka tai ketkä paljastuvat mittarin sorkkimiseen tai vaihtamiseen kuten mitsubishi lancer tapauksessa. tosin autoa kaupanneen toimetkaan eivät tuntuneet ihan puhtailta kysyttäessä ajokilometreistä vastauksena mittarilukema jolloin epailyksen häivä sikiää ja monesti ostaja häipyy. tosin itse vanhaa autoa ostaessani katson kuntoa enemmän enkä luota oikein noihin kilometreihin niin ei tule paha mieli itselle. naapurini sai ruuvatun auton josta puuttui yli 100tkm ja selvisi vasta katsastuksessa mutta alku vitutuksen jälkeen kuitenkin tyytyväinen auton kuntoa ajatellen sai halvalla hyvan käyttö auton.
9000 cd 2turbo aut 89 soffaks
9000 turbo 86 levikesarjalla/projekti---)ajoon joskus
3kpl mopareita
ng900aero
"Saabisti"

Viesti Kirjoittaja ng900aero »

No eikö noin vanhassa ole ihan se ja sama paljonko on mittarissa jos auto vain toimii? Kysehän on kuitenkin taskurahoilla ostettavasta pian 15-vuotiaasta autosta.
Ostajalla on vastuu tarkistaa mm. reuosteasiat kunnolla, kaikkea vastuuta ei voida laittaa myyjän harteille.
nfs91
"Tuplakaasari"

ng900aero kirjoitti:No eikö noin vanhassa ole ihan se ja sama paljonko on mittarissa jos auto vain toimii? Kysehän on kuitenkin taskurahoilla ostettavasta pian 15-vuotiaasta autosta.
Ostajalla on vastuu tarkistaa mm. reuosteasiat kunnolla, kaikkea vastuuta ei voida laittaa myyjän harteille.
Onhan se tietysti näinkin, mutta tässä onkin kyseessä periaatteellinen asia.
Kyllä mua ainakin harmittaisi ostaa suomessa ensirekisteröity auto mistä on ruuvattu mittarista yli 200tkm pois suola/kiviräpellystä.
Tietty noi tuontiautot onkin erikseen kun siinä ottaa tietoisen riskin ja on valmis hyväksymään väärennökset ja ruuvaamiset.
Ja auton pyyntihinta, yli 4t€ ei ainakaan täällä maaseudulla ole mikään taskuraha
8O
9-3 SS Aero -08
9-5 SC 2.3T (Aero) -08
ng900aero
"Saabisti"

Viesti Kirjoittaja ng900aero »

nfs91 kirjoitti:
ng900aero kirjoitti:No eikö noin vanhassa ole ihan se ja sama paljonko on mittarissa jos auto vain toimii? Kysehän on kuitenkin taskurahoilla ostettavasta pian 15-vuotiaasta autosta.
Onhan se tietysti näinkin, mutta tässä onkin kyseessä periaatteellinen asia.
Kyllä mua ainakin harmittaisi ostaa suomessa ensirekisteröity auto mistä on ruuvattu mittarista yli 200tkm pois suola/kiviräpellystä.
Tietty noi tuontiautot onkin erikseen kun siinä ottaa tietoisen riskin ja on valmis hyväksymään väärennökset ja ruuvaamiset.
Ja auton pyyntihinta, yli 4t€ ei ainakaan täällä maaseudulla ole mikään taskuraha
8O
Jaa se olikin noin kallis, ok, luulin että parintonnin kottero olisi ollut.
Olet oikeassa, noin selvä tapaus kun kerta on, ja sinun vanha autosi.
Noista tuontipeleistä ei kyllä ota erkkikään selvää, niitä oikeastaan tarkoitinkin, niille ei voi myyjä antaa mitään takuita kilometreistä.
Nuo ruostehommat on kyllä sitten ostajan asia huomata, jos auton on omistanut tosi lyhyen ajan, ei myyjäkään niistä välttämättä ole tietoinen.
Sami
"Hölösuu"

Viesti Kirjoittaja Sami »

Kun lukee noita juttuja ylempää niin huh huh! Aika räyhäkkä meininki. Hirvee poru ja jahti jonkun vanhan kotteron vuoksi. Itsekin käytin tähän täysin turhaan poruun 30 sekuntia, kun luin pienen pätkän viesteistä.
Svc
"Saabisti"

Viesti Kirjoittaja Svc »

Tähän tapaukseen sen enempää puuttumatta eikö kuitenkin yleisellä tasolla olisi ensin järkevää huomauttaa asiasta myyjälle itselleen yksityisesti ennekuin lähtee ketään julkisesti syyttämään mittarinruuvauksesta?
Jobbarifirmoissa auto saattaa kiertää usean eri liikkeen kautta, ja viimeinen myyjä ei itsekään tiedä auton todellisia kilometrejä. Kiertää vain asian ilmoittamalla mittarilukeman.

Mikäli myyjä ei vastaa niin sitten asiasta voidaan tehdä julkinen.

Tämä ihan mietittäväksi, ennenkuin mitään ilmiantorinkiä aletaan perustamaan.
Svc, Saabiton saabisti
Citroën C5 2.0 HDi -11, Seat Leon e-Hybrid -21
Vastaa Viestiin