Huijausta nettiautossa...

Yleinen autoiluun ja liikenteeseen liittyvä keskustelu.
Vastaa Viestiin
nfs91
"Tuplakaasari"

Viesti Kirjoittaja nfs91 »

Svc kirjoitti:Tähän tapaukseen sen enempää puuttumatta eikö kuitenkin yleisellä tasolla olisi ensin järkevää huomauttaa asiasta myyjälle itselleen yksityisesti ennekuin lähtee ketään julkisesti syyttämään mittarinruuvauksesta?
Jobbarifirmoissa auto saattaa kiertää usean eri liikkeen kautta, ja viimeinen myyjä ei itsekään tiedä auton todellisia kilometrejä. Kiertää vain asian ilmoittamalla mittarilukeman.

Mikäli myyjä ei vastaa niin sitten asiasta voidaan tehdä julkinen.

Tämä ihan mietittäväksi, ennenkuin mitään ilmiantorinkiä aletaan perustamaan.
Myyjälle on ihan ensimmäisenä huomautettu asiasta yksityisesti ja tarjottu jopa olemaan todistajana tarvittaessa jos häntä on kusetettu. Sen olen tehnyt omalla nimelläni ja yhteystiedoillani varustettuna.

Alkaa kieltämättä itseänkin nyppimään koko touhu ja siihen uhrattu aika, olkoon ja myyköön ruuvatun katiskansa. Enhän minä sitä osta.
Annetaan kaverin tehdä siinä verotonta tiliä se pari tonnia. Eiköhän se parin viikon päästä tee samat johonkin toiseen autoon ja taas nettoaa muutaman tonnin. Niinhän tätä hyvinvointivaltiota pyöritetään.

Lopetan täältä tähän.
9-3 SS Aero -08
9-5 SC 2.3T (Aero) -08
lucaf
"kukkahattu"

Viesti Kirjoittaja lucaf »

Svc kirjoitti:Tähän tapaukseen sen enempää puuttumatta eikö kuitenkin yleisellä tasolla olisi ensin järkevää huomauttaa asiasta myyjälle itselleen yksityisesti ennekuin lähtee ketään julkisesti syyttämään mittarinruuvauksesta?
Jobbarifirmoissa auto saattaa kiertää usean eri liikkeen kautta, ja viimeinen myyjä ei itsekään tiedä auton todellisia kilometrejä. Kiertää vain asian ilmoittamalla mittarilukeman.

Mikäli myyjä ei vastaa niin sitten asiasta voidaan tehdä julkinen.

Tämä ihan mietittäväksi, ennenkuin mitään ilmiantorinkiä aletaan perustamaan.
samaa mieltä. en tiedä onko kukaan syyttänyt mittarinruuvauksesta, mutta vääristä myyntitiedoista. jos viitsii lukea koko viestiketjun, niin huomaa että auton "edellinen" omistaja on mukana keskustelussa, ja sivulla 6 mainita että on ollut jo nykyiseen myyjään yhteydessä. eiköhän tämä tuon myötä lähde purkautumaan.

tätä viestiketjua on turha näyttää myyjälle koska se synnyttäisi sellaisen vastakkainasettelun josta tuskin seuraisi mitään rakentavaa.

sami voisi varmaan lopettaa provosointihenkisen negatiivisten lausuntojen kylvämisen vanhoista saabeista ;). oli kyseessä kottero tai ei, ketään ei varmaankaan kiinnosta investoida neljää tonnia kohteeseen jonka väitetään olevan puolet vähemmän käyetty mitä oikeasti.

minulle tuli tästä tarinasta sellainen ajatus, että rakentaisi webbiportaalin jossa "luotettavat tiedot autoista" sen sijaan että tuhlaisi energiaa yksittäistapauksiin. esim jos myyn autoni liikkeeseen, voisin tuonne nettiportaaliin käydä kirjaamassa auton tiedot, rekisterin, ja mittarilukeman (ja mahdolliset viat). tämä kun kasvaisi suosituksi, jengi voisi sieltä tarkistaa auton oikeat tiedot nopeasti ja ilmaiseksi (toisin kuin SAUK:n palvelusta). eri asia miten varmistaisi ettei tuollaiseen järjestelmään syötetä pupputietoa? esim jobbari itse syöttäisi "hyvät" tiedot ostamastaan autosta. ehkä tietojen syötön pitäis tallentaa myös päivämäärä milloin tiedot annettu?
Luca F #1724, ex-Saabisti vuosilta 2003-2013 (Saab 99 -71,75,76,77,77,78,78,79,80,84,84,84,84, Saab 900 -83,83,84,86,90,91)
Svc
"Saabisti"

Viesti Kirjoittaja Svc »

Kuten tuossa kirjoitinkin, en tarkoittanut tätä tapausta vaan puhuin aivan yleisesti ottaen.
Netistä saattaa löytää auton, josta itse kukin voi tietää jotain muuta, kuin mitä myyjä antaa ymmärtää. Silloin ei pidä ensimmäisenä julkisesti torpedoida toisen kaupantekoa vaan ottaa ensin yhteyttä myyjään yksityisesti. Jatkotoimet riippuvatkin sitten vastauksesta ja sen tasosta :wink:

Sama juttu tämän ehdotetun ilmiantoringin kanssa. Ensin katsotaan ja sitten vasta lyödään.
Svc, Saabiton saabisti
Citroën C5 2.0 HDi -11, Seat Leon e-Hybrid -21
Sami
"Hölösuu"

Viesti Kirjoittaja Sami »

lucaf kirjoitti:
sami voisi varmaan lopettaa provosointihenkisen negatiivisten lausuntojen kylvämisen vanhoista saabeista ;). oli kyseessä kottero tai ei, ketään ei varmaankaan kiinnosta investoida neljää tonnia kohteeseen jonka väitetään olevan puolet vähemmän käyetty mitä oikeasti.
Luca, minun mielestä en provosoinut, eikä vanha kottero ole negatiivinen termi. (tai ainakaan minä en sitä semmoiseksi miellä). Voisin kääntää toisinpäin ja todeta että kaikki ei jaksa tai pysty näihin autoasiohin vakavasti suhtautua ja voisin pyytää, ettei vakavasti näihin suhtautuvat provosoituisi:)
Juha96
"Hölösuu"

Viesti Kirjoittaja Juha96 »

nfs91 kirjoitti: Annetaan kaverin tehdä siinä verotonta tiliä se pari tonnia.
Mä kyllä epäilen, että tuolla systeemillä autoa myydessä (nimi hatusta, puhelinnumero hatusta, rekkari hatusta ja kilsat hatusta) auto on loppujen lopuksi vaikeampi myydä ja hinta jää pienemmäksi kuin jos reilusti lyönyt oikeat faktat tiskiin.

Tuo epämääräisyys niin monessa tiedossa saa varmasti ostajan kuin ostajan joko tutkimaan auton ja sen paperit perikotaisin tai sitten tarjoamaan hintaa, jolla kaikki ajateltavissa olevat pettymykset ovat kestettävissä.
9-3, 9-5, 9-5, 96 V4, 96 Sport, 99, MB 220 D W115, Alfa Romeo 159 2,4 JTDm
snuggles
"Hölösuu"

Viesti Kirjoittaja snuggles »

Kysäsenpä vielä tämmösen jutun: tuossa 900:ssa on siis jo digitaalimittari, vai? Jostain olen kuullut huhua, että sen digitaalimittarin ruuvaaminen "näkyisi" (kai tarkotettu techiä) vaikka ite ruuvattua määrää ei saiskaan selville, onko näin?

jep, melko asiallista mailia oli laitettu laatukauppiaallemme.
Näkee tuosta vastauksesta, että alkaa sillä olemaan jo hiukan selityksen makua tuossa hommassa. Siinäpä selittelee...
nfs91
"Tuplakaasari"

Viesti Kirjoittaja nfs91 »

Mun ei pitänyt kommentoida enää, mutta kommentoin kumminkin 8)

Eli keskustelin auton tämänhetkisen omistajan kanssa puhelimessa ja hän ilmoitti ostaneensa auton muualta kuin liikkeestä johon minä sen myin. Kilometrejä mittarissa tuolloin hiukan alle 200tkm.

Sovittiin, että menee huomenna poliisiasemalle tekemään rikosilmoituksen asiasta. :)

Lupasi pitää minut ajan tasalla...
9-3 SS Aero -08
9-5 SC 2.3T (Aero) -08
ng900aero
"Saabisti"

Viesti Kirjoittaja ng900aero »

Eli asia on sitten selvä = tämän topicin voisi sulkea?
ahdinmoppe
"Aero"

no niin

Viesti Kirjoittaja ahdinmoppe »

no niin asia edistyy ja oikeat henkilöt pääsevät tutkimaan juttua mutta olisiko tämäkään edennyt oikealle tolalle jos asiasta ei oltaisi nostettu haloota.
:roll:
hatun nostoinen ele auton vanhalle omistajalle :wink:
kysynpä vaan kuinka moni olisi asian vain antanut olla tyyliin eipä ole minun murhe :twisted:
mutta onneksi oikeat asiat tulivat julki ja etenevät :P
ps. hyvää alku talven jatkoa kaikille :lol:
9000 cd 2turbo aut 89 soffaks
9000 turbo 86 levikesarjalla/projekti---)ajoon joskus
3kpl mopareita
ng900aero
"Saabisti"

Re: no niin

ahdinmoppe kirjoitti:no niin asia edistyy ja oikeat henkilöt pääsevät tutkimaan juttua mutta olisiko tämäkään edennyt oikealle tolalle jos asiasta ei oltaisi nostettu haloota.
:roll:
hatun nostoinen ele auton vanhalle omistajalle :wink:
kysynpä vaan kuinka moni olisi asian vain antanut olla tyyliin eipä ole minun murhe :twisted:
mutta onneksi oikeat asiat tulivat julki ja etenevät :P
ps. hyvää alku talven jatkoa kaikille :lol:
Olen aivan samaa mieltä mutta koska tämä asia kuitenkin käsittelee mahdollisesti täysin syyttömiä henkilöitä niin ehdotan tämän topicin lukitsemista ja poistamista. Mitä ilmeisimmin myyjä on ollut myös uhri jne.
Lukkoon ja pois, asia ei kuulu enempää meille asiankuulumattomille.
Varotukset on jo annettu ja asiaa ilmeisesti käsitellään järkevämmässä paikassa kuin klubimme forumilla.
V-M
"Hölösuu"

Viesti Kirjoittaja V-M »

No olen eri mieltä. Jos uhri olis myyjä niin ei se olis tommoseen puhelin numero, kilven peitto, väärä numero hommaan alkanut. En usko ennen kuin joku todistettavasti näkee rikosilmon. IMHO.

Ei tätä tosin tarvi muuten puida kuin se että todistus aineiston kuittauksen verran.

V-M
Peug 505 -85 Turbo Inj.+ Opel Manta A -70 + Saab 9000 CSE 2.3TA -94 + 9-5 AERO 2.3TSA -00
+ Maserati 3200 GTA -01 + Opel Insignia 2L turbo 4x4 -10 #2135
ng900aero
"Saabisti"

V-M kirjoitti:No olen eri mieltä. Jos uhri olis myyjä niin ei se olis tommoseen puhelin numero, kilven peitto, väärä numero hommaan alkanut. En usko ennen kuin joku todistettavasti näkee rikosilmon. IMHO.

Ei tätä tosin tarvi muuten puida kuin se että todistus aineiston kuittauksen verran.

V-M
Ok, mutta ota huomioon että nettiauto ei osaa ottaa huomioon esim. 3kk:n puuhakilven tunnusta, lisäksi minullakin on myynti-ilmoissani eri puhelinnumero kuin omani.
Ja tämä siitä syystä koska omani on myös duunikäytössä, en jaksa kuunnella mitään pilailusoittoja (pilailutekstareita. Puhelinnumero johon menevät, on vaimoni nimellä ja täysin salaamaton).
On vain ns. kakkosnumero.
Viimeksi muokannut ng900aero, Pe Marras 24, 2006 14:24. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Pekka Valtanen
"Hirsch"

Viesti Kirjoittaja Pekka Valtanen »

nfs91 kirjoitti:Sovittiin, että menee huomenna poliisiasemalle tekemään rikosilmoituksen asiasta. :)
Myyjä menee tekemään rikosilmoituksen puolitoista viikkoa sen jälkeen kun on ensimmäistä kertaa saanut tietoa oikeasta kilometrilukemasta. Tällä välin:
- Nettiauto poisti ensimmäisen ilmoituksen - minä ainakin olisin myyjänä selvittänyt miksi.
- yrittänyt myydä autoa Huutonetissä useilla päivän pikahuudatuksilla, joihin jokaiseen tuli mainintaa kilometreistä. Myyjän vastaus näihin tyyliin: "Mikä sinun ongelmasi on?"
- Entä tämä Kepön on ilmoitus, http://www.keltainenporssi.fi/show_ilmo ... id=6556667 ? Edelleen 200 tkm ajettuna. Vai onko eri auto?
- Ilmoitus uudelleen Nettiautoon vaihdetuilla yhteystiedoilla.

Jos olisin nfs91:en housuissa, niin tekisin itse tutkintapyynnön poliisille. Auto on ollut hänellä ihan vast'ikään ja pahimmassa tapauksessa mahdolliset epäselvyydet kilometreissä kaatuvat hänen niskaan.
900c Combi Coupe -88
9⁵ Aero Wagon -03
snuggles
"Hölösuu"

Viesti Kirjoittaja snuggles »

Paljolti samaa mieltä edellisen kommentoijan kanssa.

Huomioitavaa, että myyjä _sanoi_ aikoivansa tehdä rikosilmoituksen. Eri asia, tekeekö.
Svc
"Saabisti"

Viesti Kirjoittaja Svc »

Pekka Valtanen kirjoitti:[- Entä tämä Kepön on ilmoitus, http://www.keltainenporssi.fi/show_ilmo ... id=6556667 ? Edelleen 200 tkm ajettuna. Vai onko eri auto?
Myydään: SAAB 900 2.3 S -94
Osasto: Saab
Ilmoitusteksti: 5-ov., h-kirja, ilmastointi (aut.), ajotietok., 4xs.ikkuna, cd-soitin ym., met.pun., miell. ajettava, h. 4550 e , puh. 046-8400968, Muut paikkakunnat Suomessa
Laaja tuotekuvaus:
Ilmoitusta muokattu: 16.11.2006 klo 07:40
Hinta: 4550 e / vaihto.
Tyyppi: S
Ajettu: 191 tkm
Käyttövoima: Bensa
Vuosimalli: 1994
Moottorin tilavuus: 2.3 l
Svc, Saabiton saabisti
Citroën C5 2.0 HDi -11, Seat Leon e-Hybrid -21
Vastaa Viestiin