Ahtopaine ongelmista

Tonnari, auto johon mahtuu koko suku.
j0ne
"Hölösuu"
Viestit: 2545
Liittynyt: Ke Maalis 29, 2006 12:00
Paikkakunta: Kalakukko city

Viesti Kirjoittaja j0ne »

Hmm muistaakseni autosta kuuluu hieman nakuttavaa ääntä...

reply: se olisi muutenkin loogista tohon et kylmänä tekee kun silloinhan ne nostajat eniten naputtaa...
Tero
"Aero"
Viestit: 327
Liittynyt: Ke Marras 19, 2003 21:06
Paikkakunta: Kuopio

Viesti Kirjoittaja Tero »

Kyllähän sieltä, ainakin kylmällä koneella kuuluu jonkunlaista naputusta aina välillä. Mut ei kokoajan. Nostimia uusimaan? Ajelen nykyyän ilman w-letkua ku ei tuo muuten kule mihinkään, tosin varovasti kylläkin. Ei kai siitä haittaa ole kuhan ei poleta liikaa paineita..
Viimeksi muokannut Tero, Pe Loka 13, 2006 10:41. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Saab 9-5 Aero -00
Tero
"Aero"
Viestit: 327
Liittynyt: Ke Marras 19, 2003 21:06
Paikkakunta: Kuopio

Viesti Kirjoittaja Tero »

Mut mikäs taas selittää sen että, kun kone on lämmin ja nykiminen loppuu & auto toimii, mutta ahdot ei nouse 0,5 barin yli?
Saab 9-5 Aero -00
Tero
"Aero"
Viestit: 327
Liittynyt: Ke Marras 19, 2003 21:06
Paikkakunta: Kuopio

Viesti Kirjoittaja Tero »

Noniin samainen vika esiintynyt nyt melkein kokoajan, myös lämpimällä. Oiskohan se di sitten menossa...
Saab 9-5 Aero -00
Tero
"Aero"
Viestit: 327
Liittynyt: Ke Marras 19, 2003 21:06
Paikkakunta: Kuopio

Viesti Kirjoittaja Tero »

Paineet ei nouse kunnolla edelleenkään kunnolla. JT3+dp, ja lastutettu. Alunperin 1.4barin ahdoilla ajeltu, kunnes yhtäkkiä herkesi toimimasta kunnolla. Motarilla ei saa kaasu pohjassa kun noin 0,8 barin asteille. Piikkinä juuri ja juuri 1bar, joka laskee välittömästi.

Mang.vena testattu ja toimii
Di testattu ja toimii.
Bypasia en ole vielä kerennyt testaamaan, v2005 vaihdettu, onkos näissä yleensä vikoja?
Olisiko hyviä vinkkejä vielä tarjota?

Satunnainen oire:

Usein kylmällä koneella ajettessa kierrokset/ahdot eivät nouse, kulutus maximissa. Sitten ku on saanut vähän aikaa ajeltua, oire häviää.

Kylmällä kone naputtaa ja kalkattaa, ääni loppuu kuin seinään hetken kuluttua kun on vähän lämpöjä saanut.

wasteletku mankulta irti, ahdot nousee hurjana ja meno on sen mukaista, mutta kiinnipaikallaan, voimat tippuvat perstuntuma arviolta ainakin 50hv.
Saab 9-5 Aero -00
saapasi
"Hölösuu"
Viestit: 1362
Liittynyt: La Tammi 07, 2006 10:50

Viesti Kirjoittaja saapasi »

mulla jumitti tähän päivään asti kans tohon 0,8bariin, mutta uusi hukkis kun lyötiin aamulla paikalleen, niin hups kun jaksaa pitää nyt käskystä isompaakin painetta :) Eli hukkis tarttee sullakin jäykemmän jousen. Rahan menoa sitten. Forgen säädettävä maksoi 180€ :?
mikkoimp
"Hölösuu"
Viestit: 3744
Liittynyt: Ti Joulu 21, 2004 19:11
Paikkakunta: Pori

Viesti Kirjoittaja mikkoimp »

olekko boksia sopeuttanut?
-03 3.0 TID ja muutama OG 900 turbo

045-6302071
jäsenyys hankittu
j0ne
"Hölösuu"
Viestit: 2545
Liittynyt: Ke Maalis 29, 2006 12:00
Paikkakunta: Kalakukko city

Viesti Kirjoittaja j0ne »

Sama Matsin boksi siin kyl o ollu koko ajan kiinni mut ei... Pitäskö?
Tero
"Aero"
Viestit: 327
Liittynyt: Ke Marras 19, 2003 21:06
Paikkakunta: Kuopio

Viesti Kirjoittaja Tero »

Tarkoitatko siis jotakuinkin tälläistä:

http://www.doc-power.com/genpic.php?xsi ... EC.jpg.org

Garrett Turbo T25 - Recirculation Valve.... 210e
Saab 9-5 Aero -00
Vastaa Viestiin